Jump to content

Onsdag kl19.55  BÅTLIV


Pjolter

Recommended Posts

Huff ja - håndball er MYE verre enn fotball!

 

Ellers - vi må finne et teknisk system for å kunne legge inn små smakebiter på filmsnutter, som redigeringdskomiteen så kan nøste opp i for den web-baserte båtliv-versjonen. Selv har jeg noen hårreisende ankermanøvre utenfor Grebbestad å by på!

Link to post
Share on other sites

En (sann?) historie fra Helgelandskysten: Under krigen ønsket tyskerne å kjøpe høns. Lokalbefolkningen ønsket å tjene penger. Løsningen: Ut på holmene, fange skarv med garn, kappe av hode og ben, ribbe av fjæra, ....  og selge til tyskerne som høns. Dette skjedde i stor stil. Tyskerne var etter sigende storfornøyde med høna de hadde kjøpt..

 

Brigg

Dette minner om ei oppleving mor mi hadde medan ho arbeidde ved ein sjukeheim.  Ho var på kjøretur med ein av pasientane, då ho ser ein eldre mann som ho veit er ein gammal ungdomsven av pasienten.  Ho stopper for at dei skal få ta seg ein drøs.  Dei mimrar om gamle dagar, og ho høyrer følgjande replikkveksling:  «Huske' du når me slakta katten?»  Den andre fortset:  «-og selde han til tyskarane...».  Begge ler godt.

 

Ryktene seier det skal ha blitt seldt ein del «hare» til tyskerane under krigen...

Link to post
Share on other sites

Håndball er kraft, presisjon, hastighet og spenning.

Fotball er øl, idioter og et eneste langt gjesp.

 

Men, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke har eller har hatt et båtprogram på TV. Det selges båtblader i bøtter og spann, og vi bruker masse tid og penger på båt.

Jeg ser bort fra slike "svinge-og-skrike" saker som gjøres på Autofil.

SVT har fra tid til annen noen serier som er bra, jeg husker en episode hvor de hadde en ganske bra test av en Bavaria 32.

Men å ta tid fra langrenn (gjesp), fotball (gjesp), langrenn (gjesp), fotball (gjesp) er kanskje umulig på TV.

 

Det blir aldri vår heller.

Dækketeåhålleut.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Reprise på "Båtliv" i kveld kl 1955 på NRK1

Jøss - det var jeg ikke klar over. Takk for at du meldte fra. Da blir det å benke seg ned igjen da. Og nye runder med kommentarer rundt det samme som vi kommenterte sist. Samma det, så lenge det er gøy å se på. :sailing:
Link to post
Share on other sites

Hvor ble Batdillas svar av ??? Ser han la inn noe 1752 i denne strengen, men hvor???

Det dukket opp samtidig med at du postet det siste innlegget ditt. Dette er noe som skjer i sjeldne tilfeller - det siste innlegget vises ikke før noen poster enda et innlegg.
Link to post
Share on other sites

...Var det noen som orket å se på reprisen I kveld?

Ble sittende på jobben til nå, ellers hadde jeg nok garantert sett på det.

...Hadde glemt hvor _dårlig_ dette programmet egentlig var

Tok oppvasken? Frivillig? Da skal det jammen være dårlig, før jeg frivillig begynner å vaske opp :sailing:. Men trøsten får være at nå er ikke Lasse's Baatplassenliv 2004 langt unna. Regner med at han har utskremte medarbeidere på hvert eneste baatplassen treff utover som dokumenterer begivenhetene og legger dem ut etter hvert.
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

å joda. Bærbar PC og nettverk vedsiden av tv kontakten, takket være stians. Stoler ikke helt på trådløse nett...

 

Suzuki

Samme her sitter i stua med laptop, men putt inn en linksys trådløs router og sett opp sikkerhet med nøkler etc. fungerer meget bra, og vi kan prate med admiralinnen og se på båtliv uten en tråd  :wink:

 

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...