Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

prøver å holde drømmene noenlunde innenfor rekkvidde, så en hvit princess V48 MKI med TAMD 75 eller D9 (helst TAMD) på faste akslinger står fremdeles høyt på lista etter mange år. Utfordringen etterhvert som disse smykkene blir eldre og eldre er å finne en som har fått påkrevet TLC hele veien så det vil nok dessverre forbli en drøm.

 

 

bluefin3.jpg

princessv48-1.jpg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Drømmebåtene er akkurat de jeg har nå, men skulle bare hatt en Yanmar 8LV-370 så hadde alt vært perfekt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 12 timer siden:

Jeg har etter å ha sett på en Nordhavn 47, "moderert" meg litt.

Jeg er  mer på en Selene 49 nå om dagen.

http://www.selene-yachts.eu/no/selene49-trawler

 

Denne må vel være tingen den dagen man har lyst til å selge boligen og flytte i båt. Her ser det ut til at det meste er på stell. En ordentlig helårsbåt med alle fasiliteter.

Link to post
Share on other sites

Har også Trawler som drømmebåt. Trenger ikke være 49fot, men båttypen tiltaler, deplasment skrog gjør at man har råd til å bruke den etter at innkjøp er gjort. Men de er ofte laget med dårlig planløsning for oss med stor familie (8 barn) :/.

vi er normalt bare hslvparten på tur samtidig, men også 5 sengeplasser er sjelden på type 35fot ish trawler.

men tett båt er must her på sørvest landet

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Teerex skrev for 8 timer siden:

Drømmebåtene er akkurat de jeg har nå, men skulle bare hatt en Yanmar 8LV-370 så hadde alt vært perfekt.

 

:thumbsup:

 

Enig. Drømmebåten er stort sett den jeg har, pluss noen ideer om forbedringer. 

 

Men jeg har noen tanker om neste båt. En som er en god del mindre, mer utfordrende og kjappere å seile. Samtidig enklere ifht komfort og eierskap. Gjerne med utenbordsmotor og ellers "lite avansert" ifht både motor, elektronikk og andre "systemer". Mer i retning camping i telt enn campingvogn med alle fasiliteter på sjøen.

 

Jeg klarer å pakke alt jeg trenger i en ryggsekk og gå tur i fjellet med overnatting flere netter i telt og kose meg gløgg. Får jeg til noe tilsvarende, pluss ørlite ekstra luksus i neste båt så tror jeg at jeg nærmer meg målet for "enkelhet" som gjør at en kan fokusere på opplevelsen i stedet for hva som må vedlikeholdes, etterses, fylles på, prøves ut osv. 

 

Mao så vil jeg med neste båt seile, ikke så mye mer. 

Link to post
Share on other sites

Pinkvin skrev On ‎29‎.‎12‎.‎2017 at 13.21:

 jeg har noen tanker om neste båt.

Mer i retning camping i telt enn campingvogn med alle fasiliteter på sjøen.

 

"enkelhet" som gjør at en kan fokusere på opplevelsen i stedet for hva som må vedlikeholdes, etterses, fylles på, prøves ut osv.  

 

Enig med deg og Harald.

Jo mindre båt, desto nærmere sjøen.

http://www.folkebladet.no/ntb-sport/2017/08/16/Kongen-seiler-oppover-på-resultatlistene-15165219.ece

Link to post
Share on other sites

Ali Craft 35 Nor Star har vært på ønskelisten i flere år, men dessverre ingen til salgs som jeg har sett,
ellers så er jo Classic 1270 som er bygget på Ali Craften også aktuell.
Skulle det dukke opp en Nordwest 355 til en ok pris så er det en båt som jeg også liker og kunne tenkt å eid.
 

Link to post
Share on other sites

Denne siklet jeg etter for noen år siden da den lå for salg.

Solid bygget til en av ingeniørene på et stort skipsverft.

Kjekk båt å bruke året rundt selv på Vestlandet som til tider kan oppleve noe høy luftfuktighet.

Ok, noe akterutseilt i 2018 på det tekniske. Men men....... Flotte linjer og selv med "full eller halv fart" er det omtrent flatt hav etter den.

 

 

Litt spesiell musikk på videoen.... :giggle:

https://www.youtube.com/watch?v=xPVGisAN7ws

 

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For min del må det bli en Fairline Phantom 38 eller 40.

Utrolig flotte båter med fb, og størrelsen er perfekt. (... har riktignok ikke vært ombord i en:rolleyes:, men ser for meg det:yesnod:...)

 

Nesten så pulsen stiger litt når det dukker opp et objekt på finn.no eller når jeg ser et fint eksemplar på sjøen:smiley:.

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Marwin skrev On 15.12.2006 at 9.32:

Vil gjerne ha selvlensende akterdekk på nåværende båt!! :sailing:

Dessverre finnes ikke DET, så dahh må jeg klare meg med det jeg har :yesnod:

Det ble til at jeg valgte Viknes 880... Kjempebåt som holder seg i verdi og makeløs i stygt vær!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg er såppas konservativ i smaken og setter pris på utsøkt kvalitet og materialvalg, samt solide tekniske løsninger.

Eastbay 44 er en drømmebåt, men ikke egentlig oppnåelig

44EB_GalleryImage_1000x664_7.jpg

44EB_GalleryImage_1200x797_Interior1.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
-morten- skrev On 3.1.2018 at 10.32:

Som en firfirsle! bare å kvitte seg med bakkroppen når tollerne kommer!  hehe

 

Enten så går jorda under i hekken på den, eller så har den motorisering "by VP". Fantastisk røykutvikling i hekken der :-)

 

Etter å ha frigjort seg:

 

https://goo.gl/images/Hw7bAX

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...