Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

Jeg er overbevist om at en Mulder 77 hadde kledd meg :cool:

Det var nå den flotteste båten jeg har beskuet i tilregnelig tilstand de siste 40 år :wink:

Men det var litt beskjeden motorisering de hadde gitt den http://www.jachtwerfmulder.nl/build-by-mulder/eleonore-specifications.html

 

Kjekk modellbåt i kahytten :smiley:

Mulder_Eleonore_ph_Corbo_53_resize_copy.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Vi har sett ganske mye på større båt av engelsk fabrikat. Fairline, Princess ogg Sealine. Princess er avskrevet - vi klarer rett og slett ikke å bli begeistret. Nye Fairline Sq 55 kan være en OK drøm, men jeg liker ikke helt innredningen. Sealine faller gjennom på rare løsninger og dekortapet.

 

Vi har vært ombord i NordWest 560 - men den er bare en forstørret 390 mener jeg. Også tror jeg den er forferdelig ukurant å bli kvitt (ref den NW har hatt til salgs ett år tid)

 

Så vi har konkludert med at vi har den båten vi ønsker oss. Perfekt til vårt bruk. Stor nok til å være rommelig for 4 personer og en hund i 4 uker og liten nok til at vi kommer inn der vi vil. Vi legger litt ressurser i oppgradering av båten i vinter.

 

Men om NordWest kommer med en som ligger mellom den vi har og 560 da er det mulig at vi kan få litt vanskeligheter.

 

Om ikke neste båt blir klargjort for turen rundt jorda da. Da er de seilbåt som gjelder. Gjerne HR 48

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Siden vi har båten på en liten innsjø (Vestre silen) i årjäng/sverige, og vannet ikke er så veldig stort ca 6mil langt, så er nok drømmen feks en liten Bella 500 Excel, med feks en suzuki90 hengenes bakpå.

 

Bruker stort sett bare båten til korte dagsturer ut til en øy hvor vi bader og koser oss med god mat og kaldt drikke.

Blir selvfølgelig litt tube/vannski trekking med ungene på slep, og av og til hender det seg at selv far blir ung igjen og prøver seg på slike aktiviteter selv om han angrer like jævlig hver gang etterpå.

 

Så en NY liten båt med god motor og plass til meg, kjærring og ungene er hva som står på ønskelisten til Jul

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Selv går jeg å sikler litt på en Yamarin 5940

 

yamarin5940.jpg

 

(eller en 59 cabin,eller 5800 big catch som jo ser omtrent lik ut)

da med en 100 hk yamaha eller en e.tec motor

Dette fordi størrelsen er perfekt til mitt bruk, og denne er uten kalesje og er låsbar.

Om det blir en slik... Tja.. ?? Da må Ranaen selges og så..

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Bortsatt fra Mulder 77'n min, må det vel bli noen av disse:

 

Den nye Azimut 82 er vel ikke noe jeg hadde kjøpt om jeg hadde hatt råd engang, men reklamen er litt tøff.

 

 

 

Egentlig hadde hva som helst fra Frausher hadde passet fint inn på båtplassen min :cool:

 

frauscher-boats-yachts-717-gt-yatzer-0.jpg

img01.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=z6DLGzvr15U

 

 

Galeon 385 er vel grei!

 

2506121.jpg

galeon385HT470300.jpg

800_GALEON%20385%20-%20REAR%203_4%20liten.jpg

 

 

Som daycruiser kunne vel en Magnum 51 altids duge?

 

Magnum_51.jpg

 

Eller kanskje en Otam 58

 

Otam65HT-2.jpg

 

 

Noen pinnebåter må en vel ha med

 

Har litt sansen for Gunboat og Sunreef

 

gunboat661-6333.jpg

sunreef+ultimate+80.jpg

Sunreef_74_18.jpg

sunreef_106_big.jpg

 

 

Hvis det ikke hadde stått på kronene kunne vel Maltese Falcon vært noe.

 

o_MalteseFalcon.jpg

maltesefalcon-for-sale.jpg

 

 

Sånn ellers så skal Van Damm Boats selge sin Alpha Z, og det må vel være noe av det råeste som er bygget i 100% treverk.

 

9641d1160602343-can-anyone-find-more-beautiful-boat-alpha_z.jpg

action_1.jpg

261753_large2.jpg

Block2375868!_!Alpha-Z-05.jpg

Alpha-Z-04.jpg

Alpha-Z-06-big.jpg

 

Kommer vel på ett par hundre båter til jeg ønsker meg, men kan ikke ta med alle på en gang :eek::eek::eek::eek::eek::eek:

 

Den nye Windy 39 Sport Cruiser'n ser vel heller ikke så verst ut, sånn for å få med en Norsk en!

 

291002-893029.jpg

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke så kravstor.

Men jeg vil gjerne ha en plastsjark etter disse kravene:

* Masjfart på over 10 knop,

* Innenbords motor

* Et fornuftig dekksområde,

* 20-25 fot,

* Rigget med teinehaler og juksa maskin

 

Har sett endel på Bella 7000 sunmar og Viknes 770 :smiley:

 

Noen som sponsert?

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Som for 7  år siden gjelder vel det samme. Mulder Eleonore, 79 fot med klassisk luksus.

 

 

mulder77.jpg

muldereleonore.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Stiller meg litt uforstående til at mange ønsker seg noe digert noe. Gitt at man skal klare vedlikehold og driftsutgifter av egen lomme, er min drømmebåten en enkel seilbåt mellom 25 og 30 fot. Ny eller en eldre som er totalrenovert, trygg og stabil for familieseiling. Usikker på type. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...