Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

Joda mouche jeg er enig men det var ment som en spøk , jeg gikk selv i fella i fjor høst , la ut min for 999 og ble budt 750 som jeg takket nei for , solgte den i juni i år og måtte selv ned nærmere 900. På den annen side så er den Sun båten veldigfin til motorbåt å være så det skulle vel ikke være umulig å bli kvitt den når sola kommer tilbake i Tromsø

Link to post
Share on other sites

Det er den eg tenker på ja jma001. Da får far noe som går fort og familien får også familiebåt til koseturer. Liker litt overmotoriserte saker. Men det som eg er redd for i denne sammenheng er jo om båten lovligt kan ha så mye motor. Dei fleste ligger på rundt 300 hk noe eg mener er noe i minste laget for denne kjempen.

 

Men det er gratis å ha drømmer bare man ikke realiserer dem . kremt..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Det er den eg tenker på ja. Da får far noe som går fort og familien får også familiebåt til koseturer. Liker litt overmotoriserte saker.

Dei fleste ligger på rundt 300 hk noe eg mener er noe i minste laget for denne kjempen.

Men det er gratis å ha drømmer bare man ikke realiserer dem . kremt..

 

Hei.

Har vært fraværende fra BP en god stund nå. En båtvenn har tipset meg om at dette prakteksemplaret av en Sun 33 med voksen motorisering

blir diskutert av noen her inne med stor iver. Noen disse, som vi ser hvem er, avslører å ha en noe tvilsom agenda/drivkraft. Ikke helt bra nei..

 

Til deg 'Birchwood 33' kan jeg bare si at Sun 33 er en meget god sjøbåt,

men skuta ble - til orientering - SOLGT for før vinteropplag for flere måneder siden med en salgsagrement på kurante betingelser.

Så for deg med flere blir det nok "bare med drømmen".

 

Når oppgjøret er på kontoen, oppgraderer jeg til en større drømmebåt,

men jeg har ikke tatt stilling til ha den heter....

 

God jul

til deg 'Birchwood 33', og til

alle positive skjeler her BP.

:santcheers:

Link to post
Share on other sites

Tja... fåreløpig så har jeg ingen spesielt dyre ønsker (sammenlignet med mange andre ønsker her) og en stoor båt er vel ikke akkurat noe jeg ønsker meg for å være ærlig.

 

Men en båt ala Askeladden Z8 hadde vert en båt midt i blinken til meg!

Koster vel litt over millionen, men man skal ikke se bort i fra at en slik type båt kan bli aktuell i løpet av en 10-20 år.

 

Fruen er fåreløpig ikke noe båtmenneske som vet hvordan det er og overnatte i båt og leve litt nøkternt i fuktige omgivelser over lenger tid, men skulle hun bli frelst etter noen turer med båten vi har bestillt (Askeladden 535 Bowrider m/115 Optimax) så skal man ikke se bort i fra at det blir en større båt neste gang. Men først så begynner vi litt i det små.

 

Eller... smått og smått... koster jo over en kvart million den båten vi har bestillt også da...

 

Jeg hadde liksom lagt båtdrømmene litt på hylla nå... for å klare meg gjennom hverdagen uten å tjate om den båten hele tiden, men her om dagen ringte de og fortalte meg at jeg hadde fått båtplass. Like etter ringte de fra forhandler og fortalte at båten ble montert ferdig i juletider eller like over nyttår. Får man to slike beskjeder så er jo dette som å helle bensin på bålet... hehe.

 

Synes jeg ser meg selv til sommeren, cruisene forbe bryggepromenaden i Fredrikstad med litt musikk i båten, noen kammerater samt en øl eller to. Så kjører vi en tur utover mot Skjærhalden, Herføl, Strømstad, Halden....

uff og uff... nå må jeg stoppe....

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Mine ønsker for båt (når Nidelven nå er solgt) er en daycruiser på 20-22 fot; fortrinnsvis med en utenbordsmotor. Båtene som vurderes i øyeblikket er Bella 620/621 og Skibsplast 655 (med en 660 som en mulighet). Andre gode forslag mottas selvsagt med takk. Hensikten er å nå øyer og steder utenfor Bergen, Os, Austevoll, Askøy og Sotra, og ha en mulighet for overnatting. Overnatting er et sekundært krav og jeg er heller ikke sikker på hvor viktig bysse er, med tanke på hvor beskjedent det allikevel blir i denne klassen. Båten skal være max 5-6 år gammel.

 

Jeg vurderer også disse i noenlunde samme klasse:

 

OceanMaster 620

Askeladden 605

Yamarin 64 DC (synes denne blir for dyr)

Uttern D66 (usikker på hvor godt jeg liker denne)

 

Et krav er skikkelig rekke framme, noe som eksluderer Flipper 630 og Ryds620 mfl. Ønsker også helst rundsofa bak i båten; viktig at båten er mest mulig sosial. :smiley: Jeg har veldig sans for løsningen i Bella621 med trapp opp midt i båten for å komme opp foran og komme iland. Dette har ikke Skibsplast655, men den har andre fordeler som bla en mer fullverdig forkabin.

 

Så slik er det.....vi får se utover våren hvor vi ender hva angår både pris og konsept.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

For første gang på mange år så har jeg ikke noe begjær i kroppen etter en annen båt enn den jeg har , er jeg fornøyd eller er jeg rett og slett blitt syk ?

Vi er i samme båt. Jeg har ikke lyst på noen annen båt enn det vi har i dag. Har forsøkt iherdig å finne en annen båt jeg kan like mer - men jeg finner den ikke. Men vi skal nå på messen i Düsseldorf i Januar og kikke litt. Skal bla se på NordWest 370 sport, Nordhavn, Selene (om de er der), Princess P50 og HR43.

Nordhavn er en våt båtdrøm, men så lenge ungene er ombord er bomulighetene for dårlig. Selene har jeg bare sett på bilder - den kan kanskje være bedre bomessig.

Link to post
Share on other sites

Nordhavn er en våt båtdrøm, men så lenge ungene er ombord er bomulighetene for dårlig. Selene har jeg bare sett på bilder - den kan kanskje være bedre bomessig.

Jeg kjenner ikke til Nordhavn annet enn fra nettet, men Selene kjenner jeg litt til og har vært ombord i en 53 foter... som er den minste den minste modellen de har med tre lugarer... dog har alle fra 43 fot og oppover enten en dobbeltlugar i baugen og en med to køyer overfor hverandre... eller to doble lugarer begge med dobbelkøyer... Jeg tror uten å¨ha sjekket at både Nordhavn og Selene er innredet tradisjonelt som trawlere i denne størrelsen... med andre ord lite lugarer og mye volum til annet..

 

Har selv meget sansen for Selene og da spesielt 43 foteren som er den minste med forhøyet pilothouse..... Er usikker på om du finner Selene i Düsseldorf, men vet de stiller ut på messer ved den franske riviera.... Noe av årsaken er at Selene er små og det koster relativt mye og transportere slike båter... men en kan aldri si aldri...

selene-43-2.jpg

selene-43-7.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har drømmebåten!

 

Har hatt en drøm de siste 20 årene, om en Trawler før jeg bikka 50.

Var lenge GB som var den Store drømmen. Ettersom tiden gikk og jeg kikket mer på Trawlere i ett prisleie som jeg kunne ha realistiske mål å nå. Så fikk jeg mer og mer sansen for Marine Trader av Sundeck typen. Den store aktercabinen og uteplassen tiltalte meg.

Var lenge på søk i USA, men fant så mange mulige fallgruber i forbinnelse med CE merking og import av en bå fra sent 80 at jeg slo det fra meg. Så dukket drømmebåten opp på Finn.no og det var bare å få solgt Balticen. Men ville ikke gjøre det før på ettersommeren. Baltic salget gikk veldig greit, det samme gjorde forhandlingene med selger av Marine Traderen. Så drømmebåten fikk jeg 2 måneder før jeg rundet de 50.

 

Det jeg skulle ønsket meg, er mer tid til å oppgradere og bruke båten.

For første gang har jeg båten liggende på vannet i vinter halvåret. Så jeg satser på å få meg noen turer nå i vinter. En 2 ukers tur nedover svenskekysten i februar er blandt annet en noe jeg lurer på å gjøre.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...