Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

Jeg ønsker meg en rufsete, gammel seilbåt. Gamle båter har mer sjel enn splitter nye båter, og man opplever mer på tur dersom båten er liten og upraktisk :)

 

På ønskelista:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14880881

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15058230

Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker meg en rufsete, gammel seilbåt. Gamle båter har mer sjel enn splitter nye båter, og man opplever mer på tur dersom båten er liten og upraktisk :)

 

 

Dette hørtes ikke trivelig ut,hva er galt med en båt som er litt mer lukseriøs,og hvor alt er tipp-topp? (men-men så forskellige er vi.) :headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei,

Vi har drømmebåten!

 

Men ei slik skøyte som Shetlands Larsen hadde i filmen hadde vert fint! :eek:

 

 

Den skøyta som ble brukt i filmen om Shetlands-Larsen lå til salgs på FINN.NO i 2006. Vi vurderte å kjøpe den, men med en størrelse på 67 fot og en pris på 70.000 sa det seg selv at den var i dårlig forfatning. Prisen ble senere senka til en symbolsk sum. En ansatt ved Hardanger fartøyvernsenter frarådet oss rett og slett å kjøpe den. Han kjente tilstanden skøyta var i.

 

Men ei slik skøyte i god stand hadde vært noe å ønske seg ja!

 

 

shetlandslarsen_1.jpg

 

 

shetlandslarsen_2.jpg

 

 

shetlandslarsen_3.jpg

 

 

shetlandslarsen_4.jpg

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Link to post
Share on other sites

Trawler, ja.

 

gb32.jpg

 

ser jeg tidligere har ønsket meg en båt jeg ikke hadde råd til (GB46). På grunn av finanskrisa må jeg nøye meg med å drømme om en litt mindre GB jeg ikke har råd til; GB 32

 

kunne gjerne være av de eldste med treskrog. Slik at jeg kunne drømme om å pusse den opp.

 

PS, ser at Astor har skjønt dette med båt :smash:

Link to post
Share on other sites

Trawler, ja. kunne gjerne være av de eldste med treskrog. Slik at jeg kunne drømme om å pusse den opp.

 

 

Med den kvaliteten disse båtene er bygd på ville jeg ikke hatt problemer å gått for en slik trebåt. Det ligger mye glede å pusse opp en gammel GB. :wink:

intr._mot_babord.jpg

Legger ved et interiørbilde får å pirre deg litt. :wink:

 

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Drømmen i plast må bli denne: Bertram 25 HT av Ray Hunt

3_1257558626.jpg

Vakker og praktisk!

 

En klassiker ja!

 

Mistenker også at Jan H Linge kan ha hentet inspirasjon herfra...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Båtbruken hos oss er tur/turseiling.

Min drømmebåt er 45 fot pluss minus. Den er langkjølet, har tre separate sovekabiner, innvendig og utvendig styreposisjon, muligens er den ketchrigget. Den er utstyrt for langtur, den er bygget med soliditet og komfort prioritert.

Om denne båten finnes ? kanskje... Har jeg råd til den? Neppe! :smiley:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...