Jump to content

Hvilken båt ønsker du deg?


Ben Sin

Recommended Posts

Jeg vil gjerne ha en Sunseeker til feriebåt for meg og Madammen

 

94_101374080.jpg

 

..Og en liten rask Hustler til meg, bare for moro skyld

 

89_1221600771636.jpg

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Favoritten min er egentlig denne -- Ellemaid 71, enda et Buehler design (www.georgebuehler.com)

 

stb%20view-1-A.jpg

 

Spesielt den hekken er noe som tiltaler meg, det ser "godt gammelt norsk" ut og får meg til å smånynne "Dar kjem Dampen" :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Og så flybridge da! Artig løsning, og en pen båt!

 

Hva jeg kunne tenke meg? Kanskje en Nelson eller Hardy, praktiske båter som tåler det meste og hvor man kan går rundt hele båten på en grei måte uten akrobatiske krumspring. Noe sånn som dennekanskje?

 

Eventuelt en Viknes 1030 Sunbridge, det hadde ikke vært helt feil det heller....

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

No ska du se her Vengsøyfjord !! :smiley:

Min ultimate drømmebåt er en slik:

 

midnight_sun_th24_a.jpg

midnight_sun_th24_c.jpg

 

Dette er en Cygnus GM40 bygd i England, i mine øyne er det en vakker båt, med skapelse i skroget og godt spring i baugen.

Målene på båten er: Lengde-12,20 m

Bredde-5,10m

Dybde-3,95m

Er en kraftig bygget sjark, og veier 29brt. :smash:

En av disse båtenes stabilitetsberegninger viste at med 7 tonn dekkslast er den positiv til 80graders krenging.

Hjemmesiden til verftet er : Cygnusmarine.co.uk

Håper nissen gir meg en slik til jul! :santa:

 

 

 

:flag:

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hadde eg hatt masse penger til å investere, og hatt mot til å satse på fiske som eineyrke, hadde eg bestilt meg ein sånn båt som dette og rigga den for garn og not. Båten er av aluminium og bygget på Sletta Verft. Den er 10.66m lang (35'), 4,50m brei, og har 20m3 lasterom. Med en 8-liters rekkesekser på ca 250hk får du 8-9 knop. Førebels finnes kun 2 stk av akkurat denne båten i Norge. Her "Guldteig" fra 2006 som no er solgt til Hordaland og døypt "Tressnes". Den andre er "Vikabas" fra 2005, er heimehøyrande i Trondheim traktane. Nydelig båt!

guldteig_3.jpg

Link to post
Share on other sites

Om jeg kunne valgt av hva jeg kunne avhengig av pengesum ville jeg valgt drømmebåten min, Princess 38 :flag:

Det er en båt jeg lenge har siklet etter.

Princess 38 er en båt for en en familie på fire og alt med båten er perfekt, syns nå jeg :-)

En ordentlig drømmebåt blant motorbåtfolk!

princess_38.jpg

En perle på havet!

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...