Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

...Kan du fortelle litt mer om dette..........

Nesten alltid folk til opplæring så det ble mye 4-4, ellers normalt 4-8 vakter om mulig. Gamle Kobbenklassen gikk til 600fot i fredstid men var gode for mye mere om nødvendig. Maten ombord var som regel topp. Forberedet og delvis ferdig lagd av kokken i land før hver tur. Hygiene: tja..vi hadde vann nok til å pusse tennene. Da de forlenget enkelte av båtene i slutten av 80-åra ble det bygd inn dusj... nesten ikke brukt. Vanligvis var vi ute kun ei uke av gangen, og det gikk greit uten vask. "Hotbunking" , men Hotell i helgene. Mye morro. Skroglyder, nei fint lite, men litt knirk i innredning nå og da. Tida neddykket varierte med hvor mye en brukte batteriene. Sjelden så mange dagene før en var oppe og snorkla. Kan ikke erindre noe panikk noen gang, men de ferske var helt klart spente under sitt første dykk. Bulka ganske kraftig noen ganger også, men det gikk greit. Solid konstruert.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Også jeg vil takke både komite og deltagere for et flott treff.

Her kommer noen stemningsbilder av deltakerne, både to og

firbente, fra treffets yngste deltaker på 4 uker, til noen pensjonister.

 

horten0702.jpg

 

horten0703.jpg

 

horten0704.jpg

 

horten0705.jpg

 

horten0706.jpg

 

horten0707.jpg

 

horten0708.jpg

 

horten0709.jpg

 

horten0710.jpg

 

horten0711.jpg

 

horten0712.jpg

 

horten0713.jpg

 

horten0714.jpg

 

horten0715.jpg

 

horten0716.jpg

 

horten0717.jpg

 

horten0718.jpg

 

horten0719.jpg

 

horten0720.jpg

 

horten0721.jpg

 

horten0722.jpg

 

horten0723.jpg

 

horten0724.jpg

 

horten0725.jpg

 

horten0726.jpg

 

horten0727.jpg

 

horten0701.jpg

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det får bli endring på det............

 

förra året var det med några Seglare......

 

Själv missade jag tyvärr hele BP-treffen :headbang::headbang: .......

 

forsinket fly hem fra Praha.....kom hjem alldeles för sent natten till lördag med en knuset Captain Morgan i bagaget..... :cryin:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da jeg lå med r*va opp og hue ned og tørket dieseldyr ut av tanken i helgen, kom vi ikke på Hortentreffet i år heller dessverre :headbang:

Men ble det noen vimpler tilbake? Skulle gjerne hatt nå for sommeren.

Noen som har oversikt over dette, og hvordan jeg eventuelt nå bærer meg ad for å sikre meg en?

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Håper bildene ble tatt litt utpå kvelden, ellers blir jeg litt beskymeret... :wink:
Ingenting å bekymre seg for. Men det er helt rett, det ble nok fortært noen pils og et par ankerdrammer. Men jeg kan forsikre deg, det var ingenting i nærheten av det en kan kalle fyll. Men 0,2 promillegrensen for bilkjøring var det vel noen som hadde problemer med. Men vi var jo ikke på biltreff heller. Vel noen kjørte hjem på kvelden, men ser du etter finner du også noen glass med gul Solo på noen bilder. Og ganske riktig, de fleste bildene jeg tok, ble tatt sent på kvelden. Måtte sette kameraet på følsomhet ISO 1600 for å slippe unna blitz for på mange bilder.

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor det mon tro?

 

For egen del kunne jeg godt tenkt meg å deltatt på et treff, men Horten bilr desverre litt i lengste laget for meg. Har deltatt på et annet båttreff i Horten tidligere, og vi konkluderte vel den gang med at det blir litt for langt å reise Oslo - Horten - Oslo i løpet av en vanlig helg.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...