Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

mitt fartøy er på hele 7 fot :yesnod:
:lol: Nei da blir det nok deg ja

 

Trodde den var 23 fot jeg

YAM 230 :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Bra bao har vi fått flg. IM:

 

Flere premier!

 

Fra BYGGKJØP Gisholt & Finne: 3 stk. stikksager og en rullestøtte. (må være flott hvis en har trebåt) :flag:

 

Fra CARA a/s: 2 stk ur og 1 stk. batteri-radio. :flag:

 

Bjørn


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Rundt 4 timer for motor med seilbåt.

 

Avstander måles gjerne i km, NM eller tilsvarende.

Ikke i timer.

 

Lærte dere ikke engang såpass på sjømannskurset ? :smiley:

 

Fra spøk til alvor; aldri i livet om jeg går det strekka på 4t med Jokeren.

Eller gjør jeg ? :rolleyes:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ærlig talt Suzuki, dette hadde jeg ikke ventet av deg.

Du kan jo lese et sjøkart og regne ut tiden selv alt etter hvilken hastighet du kan gå med?

Nei, - makan!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

jeg har ikke kart tilgjengelig ser du !

Værre var det faktisk ikke

 

Og; Astor har brukt omlag 800 inlegg på å forfekte hvor lite han veit om seilbåter, og hvor lite han veit om hvor raskt de går med seil eller med motor, så jeg kan godt tenke meg å SE regnestykket før jeg tar det for god fisk.

 

For; at det ikke er med en 20NM fra Oslo til Horten, syns jeg er veldig rart.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

hvor langt er det egentlig til Horten fra Tigerstaden ?

Suzuki

Fra Padda til Horten er det 34 nm og ca 30 fra Nesoddtangen vil jeg tro, så da har du noe å gå ut fra.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Saga 27 snekke med maxfart 8 knop. Går gjerne i 6 knop. Så kan du gjette!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Snekkefart = 6 - 7 knop.

 

Eureka ! Et svar...

Hva er vanlig masjfart for jokeren på flatt vann?

5.5 knop?

Tja, noe sånt kanskje ? Opp mot 6 om jeg drar på litt.

Du bør vel kanskje regne mellom 6 og 7 timer fra Oslo til Horten?

 

Ettersom Quantum mener det er ca 35 mil, må jeg vel regne 7 timer tenker jeg.

Med maks skyv hele veien skal det gå ned mot under 6.

 

Jaja - den som lever får se.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Brukte 6 timer med en gammal 21 fot snekke en gang i tiden ,den gikk vel i ca 6-7 kn . Så da tenker jeg du klarer å finne det ut jeg , vis du gjør en innsats :wink:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det er alltid gøyalt å kjøpe lodd. Er det noen i komiteen som har utviklet et godt elektronisk syetem for loddsalg og loddtrekning. Jeg er litt bekymret dersom man snakker om 1 - 2 kroner per papir-lodd. Da kan jo loddantallet og papirmengden bli ganske formidabelt. Med elektronisk loddsalg kunne kanskje andre medlemmer på BP utover de som møter opp i Horten bidra til finansiering av BP. Dersom "utenbys" medlemmer vinner - må de selvfølgelig bekoste forsendelsen selv.... Bare en strøtanke i forhold til alle de flotte gavene som er mottatt. Hva er hovedpremien så langt? En Yahama 9.9 HK - importøren bør i alle fall kunne bidra med noen vitale deler n å som båtsalget går så bra i Norge? Har Windy og Bavariaimpotøren levert sine gevinster enda?

Link to post
Share on other sites

Har Windy og Bavariaimpotøren levert sine gevinster enda?
:lol: nå begynner det å ta av litt her.

Men det hadde jo virkelig vært noe da :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...