Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

Tine III, jeg kommer og forventer at du har plass longside. Tar med en fender eller flere - blir ikke skraper på skroget ditt.

Jeg må som nevt gå noe frem og tilbake til Son grunnet sosiale aktiviteter på den andre sida av fjorden, men trenger omlag 1000 l disel - kan vi ordne dette søndag formiddag? (Når jeg henter gevinstene fra loddsalget?)

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Tine III, jeg kommer og forventer at du har plass longside. Tar med en fender eller flere - blir ikke skraper på skroget ditt.
Jeg må som nevt gå noe frem og tilbake til Son grunnet sosiale aktiviteter på den andre sida av fjorden, men trenger omlag 1000 l disel - kan vi ordne dette søndag formiddag? (Når jeg henter gevinstene fra loddsalget?)

Veit ikke ossen jeg/vi blir ligganes enda ,men går det så går det som dem sier . Diesel har jeg blitt lova , men tør ikke banne på noe enda da vi må ringe til en av gubbene .Er dem i rute så kommer dem tvert , så det er jo bare å håpe det vel. Han sa det var greit dieselpursher'n så .

Tine III som tok imot Narvik til sin siste vile idag,fulgt av Kystvakta div fra Sjøheimværnet og meg

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Bare lek(K)er har skaffet finfine gaver fra Påfyll kaffebar på Grunerløkka. Gaven er en halv kg kaffe, kaffekvern og en presskanne av beste kvalitet.

bistro_presskanne.jpgkg59_de_lo..._kaffekvern.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kontanter eller kort når vi fyller, Runo?

Kun hard valuta i form av høvdinger eller mindre , men tenkte på en ting til ang dette . Vi må nesten prøve å sammle oss til avgang , slik at vi fyller alle sammen sånn ca sammtidig . Kan ikke mase på gutta opp å ned hele dan . Om vi tenker oss et ca klokkeslett til avgang etter treffet , bare sånn ca . Da kunne jeg hørt om det er ok , dissa gutta bruker jo båten sin dem også . Så da er det jo best at dem har kommet hjem fra sjøen , så forslag til sånn ca når vi avslutter offisielt på Sykehusbrygga ? Siste åra så har dem fleste reist hjem rundt i 12.00-13.00 tia , vis jeg ikke husker stein galt .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det er mulig jeg aner et plutselig og uventet samt familiefritt smutthull til helgen, fredag til lørdag.

Dersom og hvis,- er det plass til en bitte-bitteliten (neida.. ikke deg, Bitteliten...) Riviera 925 et sted...

(gjerne på svai - har jolle) eller er ledige centimetere mellom Borre og Løvøya nå tildelt

alle dem med mer ordnet planleggingsans enn meg .. ?

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

eller er ledige centimetere mellom Borre og Løvøya nå tildelt

alle dem med mer ordnet planleggingsans enn meg .. ?

Neida. Velkommen skal du være Phoebe. Kommer du midt i rushet så meld deg opp på K16.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Oppdatert liste til Hortentreffet:

Astor, 2 pers. Nord West 900

Anja II, 1 pers

At-le, 2 voksne, 25 fot

Bao, 2 pers, Fram 25

Bastard, 1 pers

Bitteliten, 1 pers, Windy 37

Chiba, 2 voksne 1 barn, Scan Dynamic 9200

Daffy, 2 pers, With 2000 Dromidille

Enter4u, 2 pers, Fram 25

Gerhard, 2 pers, Tressfjord 28

Gunga Din, 2 pers

Heira, 1 pers, Jonsonkrysser

Javi, 2 personer, Summer Family 27

Jorg-1, 2 voksne, Draco 30

Joy, 2 pers, NB880

LarsH, 2 pers, Sga 27

Majali, 2 pers, trebåt

Mariell, 2 voksne – 2 barn,

Maskinisten32, 1 pers, Princess 32

MeHehl, 2 pers, Saga 25

Nikita, 2 pers, Tressfjord 28

Nimbuster, 2 pers, Spirit 360

Nord_West, 2 pers, Nord West 900

O-hjelen, 1 pers, uten båt

Palleman, 2 pers, Coronet 27

Phoebe, Riviera 925

Quantum, 2 pers, Cleopatra 1000

rem, 2 pers. Princess 35

Roaldbj, 1 pers, Beneteau Trawler Svift 42

Sia, 2 pers,

Sjøstjerna, 2 pers, Nord West 900

Slagskipet, 2 pers, Skilsø 750

Stressless, 2 pers, Scan Baltic 29

Syvert, 2 pers, Storebro 31

Tassen, 2 voksne – 2 barn, Joda 29

Tine III, 2 pers, Årø 30 m/FB

TorbjørnE, 2 voksne – 1 barn, Seavings 28

Vikers, 1 pers, trebåt

 

 

:flag:Totalt 37 båter :flag:

Redigert av rem (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Litt info til deltagende båter på Hortentreffet:

 

Har dere VHF ombord, kall opp på K-77 når dere kommer inn mot Vealøs og Horten indre havn.

 

Har dere ikke VHF kan dere ringe 4680 4680.

 

Vent med å legge til inntil dere har fått tildelt en plass.

 

Har dere spesielle behov så si i fra slik at vi kan tilpasse dette hvis mulig. Små barn, hund ol. ombord.

 

Håper alle får en fin tur fra hjemmehavna og inn til treffstedet i Horten.

 

Det er kort vei til kjøpesenter fra treffstedet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi kommer 2 voksne og en skipshund i en Summer Family 27. Ønsker plass mot brygge pga. hund. Ønsker også to t-skjorter, en i str. M og en i L.

 

Meldte meg (oss) på for en god stund siden (24. april), men er fortsatt ikke med på listen over påmeldte på treffsiden. Er påmeldingen falt ut, eller er det lenge siden siden er oppdatert?

 

Kan fortsatt ikke finne oss på listen :confused:

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg får ønske dere et aldeles fint Hortenstreff i år, for vi er opptatt på østfoldsiden denne helga. Grunnen for det er at Impuls II har blitt til Impuls III og "han Impuls" har motorgnikker Fredriksen + pinnebåteier Anonym med seg på turen fra Orust og opp til hjemmehavna i Oslo.

 

Jeg hadde jo sett fram til å beskue Bastard'en i det våte element på treffet i år, men da dette er utsatt "et par uker" (vi skal ikke spørre hvilke uker vi skal telle!!), så går jeg i alle fall ikke glipp av det synet! Jeg antar at når vi har fått opp dukene, så har vi nok med å seile hjem til Oslo om vi ikke skal legge inn en ekspedisjon innom Horten. Men, det kan være at vi prøver kanal 77 og sjekker om Astor / Rem fortsatt har sendeknapp og stemme igjen.

 

Uansett: Ha et riktig trivelig treff! :cheers:

 

Og, hvis dere hører på nyhetene om en helt ny pinnebåt som har mistet kjølen under seilas hjem fra verftet, ja da er det ikke en tyskprodusert en, men bare vi som har funnet ut at kartet stemte.... :cryin:

 

:-) steinar

Redigert av fredriksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Beregner avreise rundt 11-12-tida på søndagen. Hadde det passet så hadde det vært fint.

Vil tippe rundt 12.00 bør gå greit ,nå er det fylling på torsdager her så vis det går tomt og ikke det kommer bil på fredag ligger vi litt dårlig ann men. Sånn det er nå idag er det 6.50- og på pumpa på HSR er det 6.80- sier ryktene , så det er ikke store div . Og på HSR kan du eller må du bruke kort , så da får vi se om vi har mer igjen her eller der må fylle på HSR.

 

Når det gjelder fylling i havna så må det helst gjøres sammlet , ikke no ok å ringe dieselvakta vær halvtime . Så vi kan gå ut i fra at vi prøver rundt 12.00 på søndag , med forbehold da ..........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Pumpen på HSR, er den selvbetjent slik at en kan fylle akkurat når det passer en best?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sist jeg sjekket så var den selvbetjent, kortbasert, men allikevel nattestengt.

Gerhard

 

Pga av en eller annen flott regel , så er det ikke lov å ha den åpen etter kl,21.00 . Så mener den funker mellom 07.00 og 21.00

 

Men har vi diesel så er det jo penger å spare vis det er snakk om mye , 50 øre l blir det kroner av .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...