Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

blir det felles grilling i år også?

Hva er det lagt opp til?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Grilling er tillatt på bryggeanlegget og i umiddelbar nærhet. Ikke engangsgriller ol. på gressplenen selvfølgelig. Vi har dog ikke store griller av typen oljefat.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

I år som tidligere år har vi hatt bruktmarked på treffet.

 

Oppfordrer derfor alle til å ta med det som måtte "ligge å slenge".

 

Vi legger det ut på brygga til et fast klokkeslett på lørdag slik at folket kan se på gjenstandene i fred og ro.

 

Jeg tar med en NASA AIS-mottager, som har stått her på hjemmekontoret tilkoblet Shipplotter. Bla.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi kommer men det blir ganske sent på fredag. Regner med at vi vil være i Horten ved 21.30 - 22.00 tida.

Matrosen må sparke en fotball kamp i Stokke først.

Blir forandring på mannskaps lista: 1 voksen +3 "barn" 1. stk gutt på 13 og muligens 2 stk 17. årige turtelduer.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Liten raport fra storbyen , blåser hatter å halm og noe små regn innimellom. Skal vist bli bedre imårra og lørdag , men stoler ikke mye på dem meldingane lenger .Stemmer dårlig syntes jeg ,men meldt null vind og bra fredag og lørdag . Så da ser vi lyst på det ..

 

Velkommen til Hortenstreffet 2007

Tine III som blir online i hele helga,prøve å legge ut raport ettervært

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå er Nord_West og Astor på vei nedoner. Utenfor Tofte er det helt greit, og med vind i hekken går det fint (plattlenser) :cool: ned mot indre havn.

 

Temperaturen er også fin. Helt greit at vi får det litt kjøligere er nå min mening, selv om jeg går i ferie fra i dag. Fredag og utover skal det bli varmere og fint vær.

 

Vi gleder oss til å møte dere alle sammen. :cheers:

 

Astor

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tine III og Lars H er på plass i solen

Tine III

 

 

Jeg så Tine III var på plass da jeg stresset hjem fra jobb, og en time senere da jeg lempa skrot på deponiet, så jeg Saga 27-en til Lars også var på plass. Er det mye som skal gjøres istand før det er klart?

 

Med de flytebryggen som er lagt ut burde det være plass til mange båter. Disponerer Hortenstreffet bryggene hos roklubben også?

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer desverre ikke før lørdag formiddag. Er det satt opp system for trådløst internett på sykehuskaia? I motsatt fall kan "overivrige" nettbrukere (som meg) bruke mitt mobile kontor ombord uten begrensning. Antar jeg må legge meg på svai og bli hentet med lettbåt.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Og så var treffet i gang. Nå kl. 2230 er vi 6 båter og venter en til i øpet av 10 minutter. Vi hadde en "hoppete" tur over fra Son middagstider med 1 meter sjø og 12m/s vind. Men her i havnen ligger vi godt og vinden har stilnet.

 

Det første bildet herfra:

 

horten1.jpg

 

Lars H.

(ombord på Trudelutt)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...