Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

Takk for sist!

Det var hyggelig å treffe dere alle i Horten.

Jeg måtte reise lørdag kveld ca. 22.00 da jeg måtte stille opp for idrettslaget hjemme med kjøring søndag morgen.

Møtte regnet utenfor Slagentangen og det var lavt skydekke og mørkt da jeg kjørte inn i skjærgården ved Bolærne Nord,

så Hortenstreffet fikk maksimalt ut av været fredag og lørdag!

 

Bare en ting som var litt synd;

Det var plass til flere båter! :yesnod:

 

Ser RoaldBj allerede har lagt ut bilder, og flere kommer sikkert etterhvert!

 

Takker dere alle for en trivelig båthelg!

 

Phoebe ("Fibi")

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hyggelig å treffe kjente fra tidligere treff. Jeg kom dessverre ikke seilende nedover i år, men tok alikevel sjøveien med Bastø Fosen.

 

Flaks at jeg hadde et seil liggende i bilen slik at pinnebåt-armadaen ble representert med tilstedeværelse av såvel seil som seilere.

 

Antar at noen var sitt ansvar bevist og tok nattevakta. Og håper at vinneren av Reisebidet fra bidet.no får en ren og fin sommer.

 

Neste år er det vel på'n igjen - Håper jeg.

 

Mvh

Kæpten Grunna

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Link to post
Share on other sites

Ja dette var moro vi kom inn til hjemmehavna ca kl 12 og været var litt ruskete i fra Horten til Tofte holmene litt roligere fra holmene og inn til Drøbak så rusket det til igjen i fra nordspissen av Håøya og hit inn til Vollen.

Takker for treffet og til dere alle for at det ble så vellykket.

Hilsen oss 4 + en hund :cheers::flag::sailing:

 

Og en hilsen ti Astor og Rem som startet ferien i Horten

Redigert av tassen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja dette var moro vi kom inn til hjemmehavna ca kl 12 og været var litt ruskete i fra Horten til Tofte holmene litt roligere fra holmene og inn til Drøbak så rusket det til igjen i fra nordspissen av Håøya og hit inn til Vollen.

 

Takk for sist, Tassen!

Det må jo nevnes at du har vært særdeles tungt premielastet på hjemturen :wink:

Kan hende båten tar ruskeværet bedre når lossejobben er gjort :lol:

God sommer videre!

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fikk ikke sagt hadet til alle ,da vi plutselig måtte stikke idag pga diesel fylling på noen båter fra treffet .Dem som ville ha har fått bunkra opp , så nå er det bare vasking av båt ute å inne .Så den er klar for neste tur .

 

Vi i Tine III sier tusen takk for nok et vellykket treff , ser mange av dere utover sommeren tipper jeg .God båt sommer

 

PS:Bastard ikke gidd å si det en gang du , som du sier dern har vi hørt før :lol:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Fant i dag årsaken til gråskalaen på bildene fra i går - jeg hadde ved et "uhell" kommet borti avkrysning for "geryscale" på lagring i InfanView. Forklaring på alt. I alle fall det norske flagget gjør seg noe bedre i farger. Her på turen til Hortentreffet i går:

 

bp1b.jpg

 

 

Etter å ha bunkret drivstoff i dag med hjelp av Tine III tok jeg en siste oversikt over treffstedet i dag ca kl 15. Ikke mange treffbåter igjen:

 

(Tine III sørget også for 3 flotte gevinster til meg fra lotteriet - håper at lotteriet ga mange penger til driften av BP?)

 

 

10.jpg

 

Og her nærbilde av siste treffbåt som er forberedt på å gi meg assistanse for fortøyning - hjemmehavn er visst nok Vallø?

 

11.jpg

Link to post
Share on other sites

Egentlig så kunne det vel være litt tvil om dette var båttreff eller hundetreff :confused: Ihvertfall så var de 4 bente i like godt humør som de 2 bente. Ger er Gruneløkkas Store Sønn Barney opptatt med å jakte på Banangnagæren. Begge forskriftsmessig utstyrt med svømmevest.

 

 

picture_019a.jpg

Link to post
Share on other sites

På vei til treff. Husker ikke helt hvor det ble tatt men ser ut som det er i Årøysund på nord gående ? Utkikken var ihvertfall veldig ivrig.

 

 

picture_001a.jpg

 

 

At-le, slik ble Slagsibet seende ut etter lakkering av stripa under fenderlista.

 

 

picture_006a.jpg

 

 

 

Yngstemann på treffet var ikke interessert i stort annet enn å sove enda.

 

 

picture_010a.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei og takk til dere alle!!

 

Majali klappet til kai i Sandefjord litt over kl 15.

Turen hjemturen ble en fornøyelse med lite sjø ( om enn litt kaldt...)

la ruten så mye innaskjærs som jeg turde, ( takk for fint forslag til reiserute, slagskipet!)

 

gleder oss til neste år! :seeya:

 

Hilsen Erik, Herman og Sondre

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Legger ved noen bilder: Først den fineste båten på treffet etter min ukvalifiserte formening, jeg tror det dreier seg om en trebåt med 16-17 lakklag og forniklede beslag, noen som kjenner båt og nic?:

 

fineste.jpg

 

 

Dernest sjefen "sjøl" i sommersol - han hadde åpenbart god kontroll på hele opplegget. Er det noen som kjenner hans navn og nic?

 

 

ht2007.jpg

 

 

 

Jeg har mange "lurebilder" fra treffet. Hvem vet hvor dette bildet er tatt? Og hvor er det tatt mer presist? Den som har beste presisjon premieres med heder og ære.

 

 

 

hvor.jpg

Link to post
Share on other sites

Kan du fortelle litt mer om dette: Hvor dypt gikk dere? Hvor mange døgn kunne dere være neddykket? Hvordan var hygenen ombord? Hva spiste dere neddykket? Hvor lenge kunne dere sove? Hvor dypt kunne dere gå før skroglydene var merkbare? Ble noen "redde" i løpet av mønstringstida? Jeg har aldri snakket med U-båt mannskap og U-båter fasinerer meg mye. Har lest massevis av bøker om dette fra perioden fra slutten av første verdenskrig frem til omlag 1970.

Link to post
Share on other sites

la ruten så mye innaskjærs som jeg turde, ( takk for fint forslag til reiserute, slagskipet!)

 

 

Mistet deg av syne et stykke syd for Slagen . Lurte litt på å gi på mere køll og ta deg igjen men det var litt godt med kaffe i fred og ro. Neste gang så stryker du gjennom sundet ved lykta norafor Slagen . Når du kommer ut av sundet tar du nordover og stryker kloss opp i Sandgrunn på Bastø. Fra Sandgrunn setter du kursen rett for brygga hvor fergen til Bastøya ligger. Ha kikkerten klar,det er mye pen natur og fine bygninger å se.

Link to post
Share on other sites

Så bare en som fikk panikk og ble ordentlig redd, da gikk vi på grunn neddykket utenfor Bergen. Han ble 1ste dass skrubber på fregatt etterpå ble det sagt :eek: Vaktene var 2på og 4av såvidt jeg husker`? Untatt når vi var på krigsvakter da gikk det 2på og 2av. Vi hadde Jacob Børresen som sjef og han rompekjørte oss så det holdt. I havn herjet vi som æljtullinger og fant på det mest utrolige. Jacob var nok ikke alltid like glad i kreativiteten vår :smiley: Det var en skikkelig moro tid. Men 2 år holdt mere enn nok.

Link to post
Share on other sites

Takk til alle for nok et hyggelig treff!

 

Båten ligger nå på sin vante plass.

Tok den opp i Fiske og der var det en bratt og lang slipp så var litt skeptisk men det gikk bra.

Allierte oss med traktoren der i tilfelle vi skulle få problemer da...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...