Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Nytt Treffsted

Treffkommiteen har idag signert en avtale med Horten Havnevesen om leie av den sk. â€Sykehusbrygga†i Horten Indre havn. Avtalen har en varighet på 5 år slik at vi er sikret å kunne benytte dette området i helgen etter Ferderseilasen hvert år i 5 år framover.

 

Sykehusbrygga ligger i idylliske omgivelser, godt skjermet mot vind, ved innløpet til kanalen. Området byr på

*Kort vei til byen og handle/shoppingmuligheter

* Parkmessige opparbeidede omgivelser

* Gode turmuligheter i Hortenparken langs kanalen og mot Vealøs (Nylig åpnet for publikum)

* Tre stk museer i umiddelbar nærhet. Marinemuseet, Fotomuseet og Horten Bymuseum

* Mulighet for grilling og sosiale aktiviteter på bryggekanten og i anlegget forøvrig

* Plass til min. 50 båter på tilhørende flytebrygger.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvor mye bryggeplass er det der da ?

Så mange vi trenger Thor. Foreløpig har vi antydet at vi trenger plass til 50 båter.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med avtalen om kaiplass ved sykehusbrygga - selv om jeg synes at den gamle plassen ver mer idyllisk.

 

Da er seilasen til dieselpåfyllinga til Horten Skipsreperasjoner, Horten Industripark (HSR) nesten enda kortere.

 

Jeg hadde satt pris på to ting:

 

 

Det ene er en "festival-bonus" i form av at Hortenstreffet 2007 kan inngå en avtale med HSR om "litt" billigere diesel for deltagerne denne helga. Burde kunne håndteres med et kortsystem?

 

 

Det andre er mulighet for å inngå avtale med HSR slik at medlemmene på BP etter søknad kan få tilgang på personlig kort til dieselpåfyllinga til HSR.

 

Hadde vært spennende om komiteen kunne jobbe litt med dette.

Link to post
Share on other sites

Ille bra, som vi sier i Østfold.

 

Vi ser gjerne at dere i denne tråden kan si fra om dere vil "tai-et-tak", slik at vi i treffkomiteen ikke behøver å dra lasset alene. Vi gjør gjerne jobben i forkant av treffet, men selve treffet er et rent medlemstreff hvor alle hjelper litt til slik at plassen blir like fint som da vi kom dit.

 

Forslag som legges ut her tar vi med oss til diskusjon i treffkomiteen.

 

Kunne tenke meg at det melder seg et par-tre mann til å vise andre hvordan pålestikk ol. gjøres. Vi har tidligere hatt spleisekurs med solid deltagelse. Dette tar vi gjerne i år også dersom noen melder seg.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Detta med diesel fylling , kan jeg sikkert fixe i havna mi . Å få rabatt pga treff på HIP , tipper det er bortkasta tellerskritt å prøve . Men aldrig si aldrig , men hadde vært greit å hørt mange som er intr i fylling og hvor mye det er snakk om ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med avtalen om kaiplass ved sykehusbrygga - selv om jeg synes at den gamle plassen ver mer idyllisk.

 

 

Ser ikke værst ut det der. Antagelig syntes ikke de i husene rett ved forrige treff området at det var mye idyllisk vil jeg tro. Og nå ser det ut som alle kommer ved samme brygga og. Mye bedre det. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan tenke meg 1000 liter - kankje mer avhengig av avtalen.

 

 

:eek:

 

:lol: Har du ikke større tank enn det, roaldb? :lol:

 

Om flere kommer til og vi kan garantere eksempelvis 2000 liter eller mer, så er jeg helt sikker på at en av pumpene vil ha den omsetningen - selvom de må gi litt rabatt.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Trudelutt ankommer sikkert torsdagen dersom ikke fruen jobber da, og selvfølgelig, - vi tar vårt tak. Hvordan fortøyer en forresten? På luftfotoet synes jeg at jeg ser noen bommer pluss bøyer? og videre, blir det kailangs resten, eller med anker?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det blir lagt ut flytebrygger Lars slik at Japp kan hoppe direkte ned på brygga. Vi får god plass. Ikke noe problem

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bra, det var dette med hunder og små barn jeg tenkte på. For de som kommer sydfra, går det ann å komme via kanalen? Dyptgående, seilingshøyde, bredde, på kanalen?

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bredde og dyptgående er ikke problemet. Problemet er høyden. Jeg prøvde meg med en Fjord 26AC for mange år siden, men måtte vende. Har ikke kartet foran meg, men seilingshøyden burde vel stått der?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ta en titt i kartet over (2.1)

Jo, men gjelder det kun den aktuelle brua, eller er det seilingshøyden i hele kanalen? Er vel tre bruer så vidt jeg husker

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...