Jump to content

Hortenstreffet 2007


Astor

Recommended Posts

Vi satser på loddbøker med ulike bokstav og farge. Et par båtvenner går rundt og selger lodder på lørdagen. Trekningen er et av kveldens høydepunkt.

 

La oss håpe Ingar får en fin sum inn på kontoen etter treffet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg har telt opp, er det minst 23 premier (litt usikkert siden det for enkelte bare står at det er mer enn 1) Sist opptelling viste også at det blir 37 påmeldte båter. Er det en ide å overføre noen av premiene til neste år, eller forbarme seg over sørlandstreffet? Det er neppe behov for premie for mer enn hvert 2. lodd.

 

Bare ett forslag.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg har telt opp, er det minst 23 premier (litt usikkert siden det for enkelte bare står at det er mer enn 1) Sist opptelling viste også at det blir 37 påmeldte båter. Er det en ide å overføre noen av premiene til neste år, eller forbarme seg over sørlandstreffet? Det er neppe behov for premie for mer enn hvert 2. lodd.

 

Bare ett forslag.

 

 

Alle premiene loddes ut lørdag kveld. Vi vet av erfaring at det kommer båtfolk også bilveien til Horten. Alle givere er i Oslofjordregionen og er lovet behørig omtale under trekningen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Den lokale leverandøren: Horten Marinesenter sponser også i år lotteriet med:

1 stk Varta båt batteri 75Ah verdi 790,-

1 stk Pela oljesuger 6,5L verdi 699,-

 

Vi takker Horten Marinesenter for gaven

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

I fjor var det landstrøm kun til lading.

Gjelder det i år også?

Utgangspunktet er det til laderen,som regel går sikkringane som domino brikker når folk slår på varmtvannbereder osv osv.Varmeovn tviler jeg på at du trenger :wink:

Eller må kjøleboksen være koblet via batteriet som blir ladet for at det skal være greit? :smiley:

Er ikke alle kobbla slik da , enten rett på batteribanken eller inn i en sigarett tenner uttak ?Bør da være kobbla slik vil jeg tru

Da vi skal ha treff på et nytt sted , så er det vel noe usikkert hvor mye strøm som kan tas ut .Men tidligere avtaler så har det vært kun lader pga det med sikkringer , så håper det skal funke iår også selv om vi har flytta treff plass .

 

Tine III som skal kjøre bortom mandag etter Færder'n og se ossen det ligger ann der .........

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Panvulk AS sponser oss også i år med flotte gaver.

Vi takker Panvulk for gavene

panvulk_07.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er fortsatt ikke for sent til å melde seg på treffet. Det er også tillatt selvfølgelig å ankomme uanmeldt med bil eller båt eller til fots på lørdagskvelden for kun å delta på lotteriet. Meld dere i så fall i sekretariatet (TineIII) når dere kommer.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nautisk forlag AS gir et sett Havneguide for strekningen Oslofjorden - Sørlandet

Vi takker Nautisk Forlag for gaven

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er mulig at vi kommer,

men det kommer helt an på været / vinden.

 

Ser at det er noen barn påmeldt.

Er det noen oversikt over hvilken aldersgruppe dette er?

 

Dersom vi kommer, vil vi komme 2 voksne + "Lille Prinsesse" på 7 år.

 

Geir

 

Ser av påmeldingslisten at det er meldt på 5 barn.

Hvilken aldersgruppe er dette?

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Maritim Båtutstyr med nettbutikk og utsalgssteder i Arendal og på Slependen har i år sponset oss med redningsvester bestående av fire familiepakker, hver bestående av vester til mor, far, eldstebarnet og minsten. Vi takker Maritim AS for de flotte gavene.

maritim07.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Chiba med 2 voksne og 1 lettmatros og tar en tur innom i løpet av helga. Er det vimpler å få kjøpt, så tar vi en.

Hilsen Chiba.

 

Nå er det klassetur m/overnatting på lørdag og barnedåp på søndag. Hvis vi kommer, blir det jeg + pjokken (8 år), på freda'n og hjem på kvelden....

Link to post
Share on other sites

Jeg satser på å få sjøsatt tirsdag om jeg får lagt ferdig dekk + list og satt på ny hekkplate med brakett. Jeg starter med å "vanne" båten i morgen og lar det stå på med bunnplugg ute...., så om alt går etter plan har jeg fått mastet på tidlig fredag, og hva bedre enn å legge kursen mot Horten. :lol:

 

Jeg har sagt jeg kommer fredag, men om det er like vindstille som under Færdern så kommer jeg vel søndag formiddag. :lol: Neida....får vel heller dra igang en kremvisper som sørger for en 4-5 knop vil jeg tro. Så foreløpig vil jeg ikke trekke meg...ikke før jeg må! :smash:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

det blir vel jeg som får den tittelen vel? :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Hei vi kommer også, men i år UTEN båt :sad::cryin::cryin: Den står nemlig fortsatt på land grunnet dette, men den kommer på vannet i år altså!, men er ikke klar til treffet. Derfor pr. bil. Vi vet ikke helt om det blir bare lørdag, eller fredag-lørdag ennå. Er det andre rimelige og hyggelige overnattingsplasser enn Eiken i nærheten av treffstedet?? Vi er to "voksne" + baby på 4 uker.

 

Vi har mest lyst til å overnatte.

 

Sees til helga!!! :seeya:

 

 

Mvh

Trym, Cecilie og Trygve

 

P.s. vil kommiteen ha flere premier til loddsalget??

Link to post
Share on other sites

P.s. vil kommiteen ha flere premier til loddsalget??

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...