Jump to content

Redningsselskapet vil ha driftsstøtte fra Staten


Lotus

Recommended Posts

DET ER TINGEN!!

Vi kutta ut NSSR for et par år siden og satser nå alt på Sjøassistanses forsikring istedet.

Sjekk fordelene....! Føles mere riktig å betale for eventuell assistanse selv via medlemskap hos dem og forsikring enn å satse på assistanse delvis finansiert via spillegalskap og kakelotteri. Ja til mer ansvar for stateten når det gjelder sikkerhet i kystnære farvann med det sammme!!!!!!

 

Staten vil stå for sin del av beredskapen. Finasieringen av beredskapen kan stamme fra salg av tobakk , brennevin og tipping. Hva sier de som har moralen i behold om dette? kanskje ikke så ille med noen kakebasarer strikkesokker likevel hehe... :lol:

Link to post
Share on other sites

Staten vil stå for sin del av beredskapen. Finasieringen av beredskapen kan stamme fra salg av tobakk , brennevin og tipping. Hva sier de som har moralen i behold om dette? kanskje ikke så ille med noen kakebasarer strikkesokker likevel hehe... :lol:

 

Nå synes jeg du går for langt. Kakebasar fører jo til at ungene spiser mer kaker. Dermed får de i seg flere karbohydrater, som ved forbrenning fører til CO2.

Her bør staten inn med en ny avgift. :nono:

Link to post
Share on other sites

:lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Nå synes jeg du går for langt. Kakebasar fører jo til at ungene spiser mer kaker. Dermed får de i seg flere karbohydrater, som ved forbrenning fører til CO2.

 

Ja men som foreldre må man ta ansvar for barna. De skal ikke sitte foran en dataskjerm og spise kaker hele dagen . De skal bæres ut i snøhaugen for å leke kl 7 og tas inn kl 18 . :lol:

Link to post
Share on other sites

Ja men som foreldre må man ta ansvar for barna. De skal ikke sitte foran en dataskjerm og spise kaker hele dagen . De skal bæres ut i snøhaugen for å leke kl 7 og tas inn kl 18 . :lol:

 

 

Ja, den beste måten å lufte bikkja på, er å kjøpe et dagskort i et skitrekk, feste bikkja fast til en T, og hente den senere på dagen. :lol:

Link to post
Share on other sites

Med tanke på kakebasaren så kan man jo kjøpe seg en miljøkvote, slik at samvittigheten er ren. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Problemet er vel mangel på nytenkning og at det er for mange kokker. Som tildigere nevnt er det mange som inngår i beredskapen. Dette gjör at nesten alle sliter med budsjetter og ressurser. Det er behov for sjöreddning, brann, politi osv. men må alle ha egen organisasjon og båt? I det daglige er ikke ressursbehov så stort at alle må ha egne enheter slik som det ofte er på land.

Link to post
Share on other sites

Kan anbefale medlemskap i Sjøassistanse.

Bedre vilkår enn Kystpatruljen, rimeligere og i tillegg får man redusert egenandel på kaskoforsikringen. Greit ved skade.

 

Når Sjøassistanse kan gi alle disse fordelene for kr. 390, er det klart at NSSR tjener penger på å gi dårligere vilkår til en høyere pris. Spesielt siden tjenestene bare er innbringende tidsfordriv mens man venter på å redde noen.

 

Man kan altså bruke redningsskøytas folk til å fjerne tauet fra propellen uten egenandel, uten avstandsbegrensninger og uten at forsikringsselskapet på noe vis er innblandet. Og skulle man få en kaskoskade? Ja da dekkes 1500 kroner av egenandelen din.

 

På dette vis slipper småbåtfolket å være et bryderimoment for NSSR og føle at de bruker sterkt subsidierte tjenester. Fint for NSSR også. De kan fakturere for tjenestene sine og drive business.

 

Høres ikke dette greit ut? Redningsselskapet får betalt for sine "NAF/Falken"-tjenester. Staten betaler beredskap og redning av mennesker i nød. Ingen hyler lenger opp om at du skal betale din andel av NSSR's driftsbudsjett der småbåtfolket etter sigende minst bør betale hele kalaset i sommerhalvåret.

 

Vinn/vinn? For 390 kroner vinner du stor og slipper maset om at du bør dekke inn NSSR sine utgifter. Nå har du en tegnet en maritim fritidsforsikring som betaler NSSR eller den du måtte få hjelp av for alle påløpte utgifter. Tom for drivstoff? Kaputt oljefilter? Frakt av deler dekkes også. Ja for nå kan du få hjelp av hvem som helst uten at det koster, ikke bare NSSR.

 

Herlig å slippe snylterfølelsen hver gang du benytter NSSR sine tjenester, ikke sant? :wink:

 

Lotus

 

 

Nå slipper sjøassistanse utgifter med båter som skal oppgraderes, øvelser for å kunne bistå, planlegging bygging av båter, dette da de har ingen båter og må betale andre for å komme deg til unnsetning.

 

Så hvis man er interesert i at man skal ha redningsbåter plasert langs vår kyst så er ikke sjøassistanse veien å gå.

 

Nå har de absolutt begrensinger på hva de dekker (her fra vilkårene)

 

§5 Garantisum.

 

Høyeste erstatningsbeløp per skade.

 

- Sleping/assistering kr. 5.000.-

 

- Hjemtransport kr. 5.000.-

 

- Transport av drivstoff/dykker/reservedeler kr. 1.500.-

 

- Erstatning av egenandel på standard båtforsikring. kr. 1.500.-

 

 

Hvor langt kan man bli slept for 5000,- slep foregår i 5 knop til en kostpris av??

Hvor mye dykketid får man får 1500 inkludert transport??

 

 

Sjøassistanse driver ikke med noen form for redning de kun videreformidler din henvendelse.

Link to post
Share on other sites

Hvor langt kan man bli slept for 5000,- slep foregår i 5 knop til en kostpris av??

Hvor mye dykketid får man får 1500 inkludert transport??

Og hvem er det som kommer når behovet måtte oppstå?

Sjansen er rimelig stor for at det er NSSR. Og de gjør det neppe gratis.

Dermed støtter man NSSR indirekte via medlemskap i Sjøassistanse.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

...slipper maset om at du bør dekke inn NSSR sine utgifter

 

Fornuftige tanker Lotus. Du trodde en stund at kommunen skulle tilby billige gjesteplasser og at staten skulle stille med nærmest gratis assistanse i skjærgården. Hvis stat og kommuner driver butikken godt, kan ansatte få bonus. Helt i tråd med det jeg har ment hele tiden. :flag:

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1843341

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1855840

Beklager feil i innlegget mitt.

Det skulle stått slipper Havgapets utidige mas om at du bør dekke inn NSSR sine utgifter.

 

For hvis ikke vi bruker de vanlige "NAF/Falken"-tjenestene i Kystpatruljen, ja da har Havgapet ingen argumenter igjen for at vi skal betale masse til Redningsselskapet. Han sier jo selv at staten skal betale Redningsselskapet for beredskap og redning av mennesker i nød.

 

Så jeg slo like godt bena under all havgap-argumentasjon. Alle vet jo at noen skarve medlemmer i Kystpatruljen ikke bruker tjenester for særlig mange kroner. Det store flertall bruker aldri assistansefordelene kystpatruljemedlemskapet gir og NSSR dekker samtidig inn tjenesten som fritidsbeskjeftigelse mens de venter på å redde noen.

 

 

Hvorfor Havgapet blander inn kommunale gjesteplasser og kommunalt overskudd i denne strengen vet bare han.

 

Bonus til kommunalt ansatte hører vel heller ikke hjemme i denne strengen? For øvrig kuttet nabokommunen min inn på en masse kommunale tjenseter, økte egenandeler og eiendomsskatt, sa nei til det meste som kostet penger og nektet sykehjemspasientene dusj så ofte som en gang i uken. Kommunen gikk med et solid overskudd. Fikk de ansatte bonus? Nei, administrasjonen fikk huden full av kjeft. Bonus til kommunalt ansatte? Havgapet vet tydeligvis ikke hvordan en kommune fungerer, men det hører jo heller ikke hjemme i strengen om Redningsselskapets driftsstøtte.

 

 

 

Hei gapet!

Hvis vi båteiere tegner avtaler der NSSR får betalt markedspris for alt de hjelper oss med, da slipper vi vel å betale for selskapets drift? Og siden vi betaler for hjelpen og staten betaler for beredskapen, betyr det vel at NSSR går med et overskudd?

 

Jeg vet at det ikke stemmer og de fleste andre vet at det ikke stemmer, men jeg liker å se deg skrive en gang til at 50 millioner i driftsstøtte fra staten dekker beredskapen og livredningen. Bare en gang til, så skal jeg ikke mase mer på deg med det første......

 

Så kom igjen, svar nå litt, men svar på spørsmålene denne gangen og hold deg til det strengen handler om.

 

 

På forhånd takk for hjelpen :smiley:

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tittet litt i glasskula for 3-4 år siden og spådde at NSSR ville komme opp i en økonomisk krise. Staten gir tilskudd til driften på 50 mill, som skal være for beredskapen. Oppdragene skal betales av enten brukeren ( i form av medlemsavgift og egenandel) eller forsikringselskapet. NSSR avgjør hvilket kundeforhold de vil ha til brukerene sine. Enten som medlem med medlemsfordeler eller som ordinære kunde, uten noen form for avtale . Er du medlem vil du måtte betale en medlemkontigent og ha fortrinn ved assistanse eller ved redning. Velger du å stå utenfor må du avtale assistanse selv og har ingen krav, unntatt ved nød. Egentlig akkurat som idag, bare at prisene blir oppgradert

 

Hvis vi båteiere tegner avtaler der NSSR får betalt markedspris for alt de hjelper oss med, da slipper vi vel å betale for selskapets drift?

 

Slike avtaler vill neppe NSSR gå med på. Velger du å stå utenfor, vil NSSR ta den prisen de mener er riktig . Da blir beredskap, helgetillegg og risiko lagt til før du får regningen i posten.

 

Etter at NSSR mister inntekter , må de tenke mer forretningsmessig og ta seg betalt der markedet er villige til å betale. En havarert båt ute i havgapet kan bli god forretning, det forstår alle. Medlemmskontigenten må opp på et mer riktig nivå ( lik forsikringsummen på båten) ). Oppdrag for ikke medlemmer må utføres med god fortjeneste. Det vil bety at det er forbundet med en betydelig risiko å stå utenfor og forsikringseskapene bør tvinge båteiere til medlemskap.

Link to post
Share on other sites

Jeg tittet litt i glasskula for 3-4 år siden og spådde at NSSR ville komme opp i en økonomisk krise. Staten gir tilskudd til driften på 50 mill, som skal være for beredskapen. Oppdragene skal betales av enten brukeren ( i form av medlemsavgift og egenandel) eller forsikringselskapet. NSSR avgjør hvilket kundeforhold de vil ha til brukerene sine. Enten som medlem med medlemsfordeler eller som ordinære kunde, uten noen form for avtale . Er du medlem vil du måtte betale en medlemkontigent og ha fortrinn ved assistanse eller ved redning. Velger du å stå utenfor må du avtale assistanse selv og har ingen krav, unntatt ved nød. Egentlig akkurat som idag, bare at prisene blir oppgradert

 

Hvis vi båteiere tegner avtaler der NSSR får betalt markedspris for alt de hjelper oss med, da slipper vi vel å betale for selskapets drift?

 

Slike avtaler vill neppe NSSR gå med på. Velger du å stå utenfor, vil NSSR ta den prisen de mener er riktig . Da blir beredskap, helgetillegg og risiko lagt til før du får regningen i posten.

Du misforstår. Jeg og mange med meg har allerede en slik avtale gjennom Sjøassistanse. Trenger jeg hjelp, får den som hjelper meg betalt. Er det Redningsselskapet som hjelper? Fint. Da får de betalt. Tar de overpris for å ta ut tauet av propellen min? Ja da går oppdraget til noen andre. Noen som tar markedspris og lever godt av det. Utvider gjør de da sikkert også.

 

Og selve sjøredningsberedskapen og redningsaksjonene? De er det staten som betaler for og de er fortsatt gratis i dette kongeriket.

 

For øvrig svarte du ikke på spørsmålet. :smiley: (50 millioner kroners spørsmålet)

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Lotus, du trenger ikke bekymre deg, for Sea King'en er på pletten for å redde deg og alle oss andre, hvis det er liv om å gjøre. Betaler du kontigenten til NSSR kommer de med en kanne diesel, hvis du trenger eller tauer deg til nødhavn. Men den redningen bør betales av båteieren og ikke av staten.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.2450625

 

Her blir mannen i 50 årene hentet og brakt i sikkerhet. Mannen var ute i stiv kuling i en liten åpen båt.

sekingas6.jpg

Link to post
Share on other sites

Betaler du kontigenten til NSSR kommer de med en kanne diesel, hvis du trenger eller tauer deg til nødhavn. Men den redningen bør betales av båteieren og ikke av staten.

Fint du er enig med meg i at dieselkanna bør betales av båteieren. Velkommen etter! Det tar bare litt tid......

 

Jeg har tegnet en avtale med et selskap som betaler noen for å bringe meg denne kanna med diesel. Vil jo ikke belaste staten vet du. Kan du gjette hva selskapet heter? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...