Jump to content

Praktiske/Upraktiske detaljer på en seilbåt


lano2

Recommended Posts

Billigbåt, ikke vet jeg - det jeg reagerte på at vaskene stod over hverandre langskips. Når båten krenger renner vannet lett ut. Når det gjelder lakk er jeg enig, jeg hadde tidligere en båt med innredning av oljet mahogny, litt møbelolje hvert år og innredningen var som ny. Når lakka flater blir slitt må de slipes ned til en ren ved dersom de skal bli pen.

Link to post
Share on other sites

Har ikke slått deg at den trelisten har en funksjon? Men klart at den kunne vært laget i andre ting enn tre men vet ikke helt hvor hjemmekoselig en bysse i syrefast hotell-kjøkken-stil hadde blitt...

 

Hva gjelder storseilskjøtet er jeg enig. Har mitt festet på styrepidestallen rett foran snuten og det er jo en ok løsning om man ikke er så opptatt av trim og stress...

Link to post
Share on other sites

Smaken er delt, noen er opptatt av å sitte skulder til skulder med sammenklemte ben og titte på utsikten:

 

Re35_salong-copy.jpg

 

 

Mens andre er mer opptatt av å sitte overfor hverandre, se hverandre, snakke sammen og kunne strekke seg ut på hver sin sofa, vel vitende at man har 1,0 millioner mindre gjeld/mer egenkapital enn i den trange båten... :flag_sw:

 

Salong37.JPG

 

 

Tulla.... jeg hadde også godt for Regina hvis jeg hadde råd til det.... :smiley:

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...