Jump to content

TAMD40B 1986 mod. starter ikke etter opplag


litt peiling

Recommended Posts

Hei

Ser at du har sjekket alle koblinger. Det er sikkert OK men når det gjelder gummislanger så må disse taes helt av for innvendig sjekk. Slangen kan svelle innvendig og slipper følgelig ikke diesel igjennom.

Har faktisk også sett at gummmien har løsnet innvendig og laget seg til som en ventil. Og fungert slik at når motoren trenger mer diesel så tettet gummien og dermed strupte helt for diesel.

Hilsen Smaapala

Link to post
Share on other sites

unnskyld marwin :rolleyes:

var ikke meningen å bli sinna :discuss:

var , bare veldig oppgitt :confused:

det er 3 andre ting med båten min som skulle vært utført av samme verksted i september 06, dette ble gjort i feb 07. etter 103 telefoner og mas fra meg.

derfor er jeg litt fortvilet og oppgitt.

'jeg får tlf om at alt er iorden og skiftet. drar til båten å ser at de tingene ikke er utført. går på garanti dette...derfor ikke lett å bare skifte verksted :nonod:

vi fikk beskjed av verksted at dette fiksa dem, så det var bare å komme med familie og "pikkpakk". når vi kommer til havna er mekanikeren gitt f**n og reist hjem :boxing:

men føler at nå har jeg taket på ham, så vi satser på at dette ordner seg.

ønsker ikke å være sint, sur eller noe med dere "venner" på baatplassen :yesnod::cheers::flag:

Link to post
Share on other sites

Litt artig med en slik problemløser tråd i påsken. Et godt alternativ til all påskekrimmen. Istedenfor finn morderen så blir det finn feilen for litt peiling.....

At det engasjerer omtrent like mye som en middels påskekrim er jo også hevet over en hver tvil når man ser på antall innlegg :yesnod:

En lærdom man kan trekke er jo imidlertid å prøve å gi en så nøyaktig beskrivelse av problemet som mulig når man ber om hjelp til problemløsning i diskusjonsforum. Mange her har tydeligvis mye å bidra med men blir forvirret og kommer med feil antagelser fordi basisopplysningene er mangelfulle eller direkte feil. Når det blir sagt i begynnelsen at motor ikke vil tenne/starte så tror man på det og det utelukker en del ting. Når det senere står at den starter og går i et skund eller så, så er det en HELT annen sak. Når det så senere sies at diesel kommer fem dit den skal men motor vil ikke tenne likevel så er dette i beste fall mangelfult i forhold til det vi får høre litt senere i tråden. Så står det at det er prøvd å bytte dieselpumpe uten at dette hjalp (formoder at det var høytrykkspumpen) og nå har man likevel konstatert at det må være dieselpumpen. Likevel hevdes det at det kun kommer et par dråper fra fødepumpen når motor turnes på starter. Da er det vel få mekanikere som ville sates på feil i høytrykkspumpen og desto flere som ville sjekket tilførselslinjen fra fødepumpen til tanken f.eks ved å suge/blåse i slangen (dette er jo en relativt billig foreteelse). Mitt poeng er vel at det er ikke så rart at det blir litt svar i hytt og vær og litt såre følelser og skittkasting når kommunikasjonen flyter såpass dårlig som i denne tråden.

Men, men "litt peiling". Du har iallefall sørget for å lage en engasjerende påskekrim for oss hjemmesittere og spent på hvem som er synderen....Ja det er vi alle sammen :yesnod: (selv om noen av oss begynner å se tegningen....)

Ha en fortsatt fin påske!

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Ta med deg båten til Lofoten så skal vi få fiksa dette for deg :wink:

 

Dette verkstedet er desverre ikke ensom når det gjelder denne typen kundebehandling :sad: ....derfor får vi flere og flere kunder som kommer til oss fra nær og fjærn grunnet useriøse aktører innen verkstedbransjen og de er såååå fornøyde etterpå at det er en lyst for oss å hjelpe dem :cheers::yesnod:

 

Uansett,håper det ordner seg for deg og ha en fortsatt fin påske :sailing:

Link to post
Share on other sites

jeg skal iallefall avsløre hvem mekaniker og hvilket verksted det er snakk om. slik at andre slipper slike problemer. :discuss:

 

Er ikke sikker på at alle andre ville fått disse "problemene" dine.......

 

Dette verkstedet er desverre ikke ensom når det gjelder denne typen kundebehandling :sad: ....derfor får vi flere og flere kunder som kommer til oss fra nær og fjærn grunnet useriøse aktører innen verkstedbransjen og de er såååå fornøyde etterpå at det er en lyst for oss å hjelpe dem :cheers::yesnod:

 

Hvordan kan vi vite noe om at dette verkstedet gir dårlig kundebehandling, og er useriøse. Jeg har lært meg at en sak har minst to sider. Ofte tre. Min, din og den sanne.

 

Jeg mener personlig at man skal være forsiktig med å henge ut virksomheter på et forum hvor den andre part ikke har noen mulighet til å forklare seg og/eller kommentere.

 

God påske!

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

er det noen som stiller tvil med det jeg legger fram her :confused:

viss dere ikke skjønner at jeg blir forbannet på måten jeg blir behandlet på :discuss: da har dere faktisk et større problem

enn jeg har :crazy:

båten er kjøpt gjennom megler. megler har betalt for reprasjon på båten som ikke er utført. verksted har sendt faktura på utført jobb.

megler er aktuell marine i molde, viss noen ønsker å sjekke seriøsiteten min :smiley:

dere må prøve å lese innleggene mine.. ikke bare prøve å gjøre dem useriøse. :crazy:

dette med motoren er bare det siste av mange ting som er oppstått. det topper liksom alt det andre som har vært.

:smash::smash::smash::smash::smash:

Link to post
Share on other sites

hva er fals luft da :sleep:

"falsk luft" problemet var mer vanlig på bensinmotorer med forgasser, der en var avhengig av nøyaktig undertrykk for å få en justert blanding av luft og bensin til å vere slik den var justert til.

Fikk en da luftlekkasje på innsugsiden mellom forgasser og motor, var dette falsk luft.

Link to post
Share on other sites

bare for å gjøre ting helt klart... jeg har ikke skrudd/rørt motoren. selv om jeg sier "vi"

emne ble åpnet da jeg satt 2 timer unna båten.

hvis dere leser mitt innlegg som startet dette emnet, så slipper dere henge dere opp i alt det andre.

jeg har prøvd å svare litt på svar fra dere, samtidig som jeg stadig fikk nye meldinger fra "mekaniker"

derfor kan det virke litt rotete :diving:

men mye bra tips til meg og andre her da :seeya:

jeg innrømmer at jeg har litt peiling, dvs at jeg skrur litt. arbeider innen transport og er gårdbruker.

men når en motor ikke starter, når kompresjon er ok, diesel ser ut til å være ok (men er det nok?)og luft er ok,

da søker jeg info på dette forumet :flag::flag:

Link to post
Share on other sites

påsken nærmer seg slutten......... :easter:

 

da skal vi avsløre alt :lol::lol::lol::lol::lol:

 

 

Har fulgt med på denne tråden og syntes du har fått mange velmenende tips fra båtentusiaster. Når jeg leser din postering, sitat:( påsken nærmer slutten, da skal vi avsløre alt)

Håper dette ikke er en forsinket Aprilspøk????

Link to post
Share on other sites

falsk luft, kan man bare få hvis der skal være en viss mengde luft der fra før . som jonas skriver. på forgasser motor eller innsprøytingsmotor med luftmengdemåler.. diesel systemet skal ikke ha luft. luften man eventuellt suger inn i dieselen blir ikke falsk luft,, bare luft..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

forstår godt din frustasjon.. slikt skal ikke skje. men mekanikeren er ansatt av et firma som gir han tidsfrister og mindre muligheter til "yrkesstolthet".Bare sånn det er idag.. Håper ting ordner seg og at båten er klar straks..

 

 

Hehe,tidsfrister innen lystbåtbransjen??? Har enda til gode og få en tidsfrist på en jobb og jeg kan love deg at jeg/vi ivaretar vår yrkesstolthet selv om vi gjør jobben så kjapt som den kan/bør gjøres.... :cheers:

Hadde dette vært skifte av et filter/olje på en bil så hadde saken stilt seg annerledes.... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...