Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

Sitter her og holder psykologen min i hånden. Tårene triller.... Blondine-kapteinen har solgt båten ... snufs... :headbang:

Hun mente Regina'en var for liten, og det kom inn et desperat bud..... En danske som bare ville ha båten ... :flag_da:

 

 

Så nå er jeg Skipper-Skuteløs.....

 

Men alvorlig talt. Hvor stor må en båt være, før man kan kalle det en hytte på sjøen ? :headbang::cryin::sad:

Link to post
Share on other sites

3-fot syken gir seg ikke så lett. :lol:

 

Var det P35 du hadde? En Fairline 36 Sedan er jo en del større.... . Eller så er det jo noen som absolutt skal ha Turbo m/ kingsize dobbeltseng, se bare på Worse :wink: Av nyere båter er det jo masse å velge i bare lommeboka er tykk nok...

 

Lykke til med valg av ny og større da! :yesnod:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor mange runder er det på Bjerkebanen?? Jeg mener at alle ombord skal ha hver sin skikkelige seng uten å måtte brette og lime halve innredningen. Ut over dette kravet synes jeg det er fint å ha plass til det vi ønsker å dra med oss. Vi klarer oss veldig godt med 31 fot. men det er stor forskjell på hvilke krav vi stiller. Noen skal jo ha plass til flygel og hornorkester..

Link to post
Share on other sites

Vi er to voksne og to barn under seks år ,og for vår del må ei hytte være 42 fot , i to etasjer vel å merke :wink:

Det dreier seg om hvor komfortabelt en ønsker å ha det ombord , vi ville ha det romslig inne og ute med skikkelig dusj og generator ,

og da ble den " plutselig " så stor :smiley:

Link to post
Share on other sites

For vår del hadde vi 24 fot, og har nå kjøpt en 30 fot viksund 925 Bravo. For oss blir dette en ny verden hva båt angår, og er spent på hvordan vi trives med dette valget! Føler vi har fått den optimale båten, men vi er jo bare 2,da.

Så en Riviera 925 langs bryggen og tenkte: er den nye SÅÅ stor??? :confused: ( har ikke fått den hjem ennå) Det var den visst.... 5cm bredere og 15 cm kortere.Red:("gamle" målemetoden, er 10.60 med baugspyd og badeplattform) Hjelp :blush:

 

Gleder oss veldig til å ta den i bruk!

Redigert av Nor-dan (see edit history)

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Hei!

Ikke behøver det å bli nytt , ei heller dyrt(henger kanskje sammen)! Vår Cleopatra 33 har akterkabin med fire sengeplaser, salong/m sengeplass til to(nede), forkabin med sengeplass til to, toalett/m dusj, salong oppe og er ikke det nok så er du urimelig kravstor! På toppen(fly'en) kan fem sitte med høyt hevet glass og kose seg i aftensolen! Båten er forøverig fra -74 og prisen deretter!

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Det ligger en HR 43 på Finn. For meg er det en ganske OK hytte. Særlig om det er varianten med lenestoler i salongen og dobbeltseng i akterlugaren

 

HR43Startbild.jpg

 

Ksoter 4,2 mill.

 

Jeg er faktisk litt sugen på en sånn en - i hvertfall om den har doghouse og den nevnte innredningen.

Link to post
Share on other sites

HR sin finish er ikke lenger hva det var. Kjellerbåter fra Orust blir det hvertfall ikke. Najad var en OK båt, helt til den ble ødelagt av minimalistisk stil ..... Kanskje derfor Najad direktøren kjøpte Regina når han pensjonerte seg .....

 

Den nye Nordhavn 43 er også med i Excel arket....

http://www.vimenn.no/baat/article53698.ece

Link to post
Share on other sites

Hei Gunga Din. Lenge siden sist !!

 

Tja... smaken er som baken, men vi er vel enige om at Orust er plassen båtkjøpene skal gjøres på. Henån hotell er flittig brukt !! (yachting hotell )

 

Nå teller blondinen min på knappenålene.... Hun er lei av å gå krokrygget, så det blir ståhøyde overalt hvertfall. Noen du anbefaler ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...