Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

Artig tråd , men er ikke helt med her trur jeg . Hvis kjærringa (blondina) selger båten , så er det vel hun som kjøper ny igjen også da tipper jeg . Og da trenger vel ikke du sitta å se på bilder , ei heller diskutere saken om ossen båt du vil ha . Jeg mener vis kjærringa styrer penga , da er det vel bare å sitte å vente å se om hun kjøper ny båt da vel . Mærkelig greier er det , kjærringa den blonde bestemmer jo så da må du nok vente å se .....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nei ærlig talt lano2, nå blir jeg litt forvirret. Du snakker om aktueller båter ned mot 40 fot. Hallo?? Da tipper jeg at den mye omtalte psykologen din kommer til å få mye å gjøre med å holde deg i hånden fremover......

En mann i din stilling som er så godt gift som deg burde da holde seg for god til å engang nevne slike småbåter. Nei, de passer vel bedre for allmuen skulle jeg tro. Du så jo selv baatsmann uttale seg om at 42" er mer for dagsturbåt å regne og at overnattinger stort sett befrenser seg til opp mot maks 2 netter. Det var da vitterligen hytte på sjøen vi snakket om var det ikke??

 

Synd du er litt sent ute selv om det gikk fort med han dansken. Jeg har akkurat solgt Azimut'en min. Den var relativt grei med sånn passe utsikt over kjelleretasjen.

 

stella_of_the_north.jpg

stella.jpg

 

Solgte fordi jeg pluttselig fikk et sabla bra bud fra en tyrker som bare ville ha den. Kunne liksom ikke si nei.

Nåja det var nå litt plagsomt å alltid være nødt til å bruke helikopter ut til båtplassen også. Litt dyrt ble det også. Nå er jeg tross alt ikke så godt gift som deg heller da!!

 

klar_for_take_off.jpg

 

Syns også det ble litt lite privatliv med alt mannskapet om bord selv om kokka var grei nok. Sender et lite bilde fra fly'en du kan så vidt skimte jacuzzien i bakgrunnen.

 

middag_paa_flybridgen.jpg

 

Synd jeg solgte så brått. Hadde jeg vist du tenkte på ny båt så hadde jeg aldri latt han tyrkeren overtale meg til å selge med helikopteret og det hele. Muligens det hadde blitt litt trangt i båsen din det er vel det eneste.

 

i_marinaen.jpg

salongen_i_stelle.jpg

 

Skulle aldri solgt den Azimuten! Å si opp de helikopterpilotene er noe av det tøffeste jeg har opplevd. Stakkars gutter, i dag går de arbeidsledige og slenger i Mandals gater huff...

 

Hvilken båtplass hadde du Reginaen liggende på forresten? kan ikke huske å ha sett den. Men nå følger jeg dårlig med på småbåter må innrømme det. :lol::lol::lol::lol::lol:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Ser ut som Lanoen kunne likt en Privilege 445 eller 459,"Orustkvalitet" og panoramautsikt fra salongen,seiler fort med minimal krenging.Dyptgående ca 1.40. Katamaran er topp. Alle "Fruer" liker katamaraner,eneste problemet er snømåking om vinteren!!!

Villa på sjøen - 15 x 7,5 meter.

Link to post
Share on other sites

Kan vel også komme med et forslag på en meget populær kvalitets båt som burde være innenfor rekkevidde for deg også, så får du deg i allefall en båt... Den er såpass romslig at den fint kan huse hele den trangbygde Regina'en uten noen problemer, har selvsagt full ståhøyde over alt. Vakker båt i høy kvalitet..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er enig i at jeg muligens tok litt hardt i baatsmann, er kanskje greit å starte med en båt som bare er litt større enn gammelbåten..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

- Og den er til salgs.

Hm, den ble kjøpt for 900.000 daler høsten 2003, så det er kanskje litt prutningsmonn på prisen. En liten ulempe er sertifikatkravet for en båt på 83 bruttotonn, for ikke å snakke om at det er noen kvadratmeter med edelt treverk som skal ha pent og regelmessig stell. Underlig nok sier selger at båten er av plast, mens skipskontrollen sier at det er en trebåt. :rolleyes: Uansett tenker jeg at det driftsutgiftene er ganske friske, selv for en nevenyttig kar. :lol:

Link to post
Share on other sites

Nåvell, vi vet vel strengt tatt ikke om lano2 er så veldig nevenyttig. Det har han vel ikke sagt så mye om. Det vi med SIKKERHET vet er jo at han er godt gift med en meget bemidliget blondine, at han har angst for opphold i mørke kjellere og at han pleier et nært forhold til psykologen sin :lol:

Redigert av Leading Edge (see edit history)

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

To rom og kjøkken, er ikke det nok da? Når en i tillegg har havsutsikt.

 

(Hele arikkelen fra Praktisk Båtägande her.)

 

Lars H.

 

klassiker_saga27_img_1.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei, dette blir bedre og bedre !!

Endelig noen gode råd på forumet.

Synd vi har valgt oss seilbåt, etter å ha sett den tuppervaren med helikopter.... :easter:

Regner med vi bestemmer oss denne uka for ny båt. Spørsmålet blir vel mer hvordan jeg kan overbevise dere her at det er vår båt....hmmmm.... Bilder nytter tydeligvis ikke..... :confused: ...og jeg vil helst være anonym....... :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei Lano; har du vurdert katamaran?

 

Ja, vi har vært ombord i den 44 foteren som lå på messa i Arendal. Flott skute, men jeg er redd for å kante... :eek:

Dessuten så blir de litt minimalistiske i innredningen... :cool:

Også vanskelig å komme inn i Skagen midt i juli med en slik farkost.... og en sommer uten Bodilles er jo utelukkende. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Er det så viktig å overbevise oss her inne da ? Klart ..det er jo vanskelig å skryte og holde seg anonym på samme tid.

GIIIIIIDAMEG hvilket dilemma :rolleyes:

 

Betyr vel ingenting om folk her inne tror på deg eller ikke, råd og forslag har du jo fått uansett, at du virker som en klysegutt som har behov for å fortelle alle her inne at båtene dems ikke holder mål er jo noe du selv utgir deg for å være, og det får du jo står for selv.

 

Jeg personlig bryr meg om å komme meg på sjøen for å slappe av, ikke om folk kan se meg gjennom vinduene der jeg sitter med cognacglasset. Tenker mindre på å vise meg frem, og mer på å kose meg når jeg er på tur.

 

Ønsker deg og fruen lykke til med båtvalget, og håper dere finner det dere leter etter, enten dere har råd til det du skriver dere skal handle eller ikke.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet blir vel mer hvordan jeg kan overbevise dere her at det er vår båt....hmmmm.... Bilder nytter tydeligvis ikke..... :confused: ...og jeg vil helst være anonym....... :confused:

Nå har du jo invitert flere av medlemmene her ned til Mandal i sommer for å inspisere din (konas) nye båt. Hvordan har du planlagt å beholde anonymiteten da? Burka?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...