Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

Det som er irriterende er at jeg var blitt så glad i 35 foteren. :headbang: Det er den beste båten jeg har hatt. Lett å luke-parkere, seilte som en gud.

 

Nå er jeg redd jeg må lære meg å ligge på svai, og se bål-kosen gjennom kikkerten.... langt fra land..... Sukk !! :headbang:

Stor båt er noe dritt.... Hytte på sjøen liksom .... Større en 35 er jo som hus.... :headbang:

Link to post
Share on other sites

He, he, Lano2 baatplassens mest troverdige :lol:

Si fra når du har nyskuta fortøyd. Jeg stikker innom og tar en titt på herlighetene hvis det er okey? Forresten så ser jeg vel masta når du ankommer holder til bare et steinkast unna :cool:

Sweet dreams mate! And remember; you are only as big as the dreams you can afford to live! :crazy:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Orust er ut, og Nautor er helt passé. Skal du ha noe ordentlig og stilfullt i det serieproduserte segmentet er det kun Oyster som gjelder. En 49 gir deg 3 lugarer med køyer til 6, en brukbar salong og en bysse som begynner å ligne på noe. Du slipper også bekymre deg for at naboen akkurat har kjøpt maken.

 

oyster49_layout.jpg

 

Det er brukbart med tumleplass på dekk også:

 

oyster49_3lg.jpg

 

 

Ok, egentlig begynner ikke disse båtene å bli ordentlig lekre før de blir over 50 fot, men trenger du køyeplass til 8 er kanskje en 53 midt i blinken?

 

oyster53_lay_a.jpg

Link to post
Share on other sites

Well, jeg vet da søren jeg baatsmann. Personlig synes jeg nå at 46 er heeelt på grensa størrelsesmessig. Går det an å holde ut mer enn en weekend i 42" da?? Nei, det blir nok ikke lenge før jeg må se meg om etter no større! Har jo hatt 46'en i nesten et år snart så det er vel på tide å fornye. Bavaria har jo ikke større en 50 så det er jo totalt uaktuellt. Må nok bli en 100-120 fot eller no sånt tenker jeg. Man skal da ha et vist minimum av bokomfort ombord. Ja, ikke jeg da selvsagt men fruen. Hun er litt krevende når det gjelder slikt :wink:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

ja ja folkens. skjønner fort her at det er ikke så mange av dere jeg kommer til å se i denne vakre skjærgård her. hadde jeg hatt aldri så mye penger så hadde det ikke blitt større båt enn at jeg kunne kommet inn på de lune fredelige plassene rundt omkring. ikke har jeg behov for å vise meg så mye fram heller. ikke trenger jeg reservere plasser på ei brygge for å legge til. jeg nyter rett og slett friheten. jeg og samboeren og to barn. så lykke til.

Link to post
Share on other sites

ja ja folkens. skjønner fort her at det er ikke så mange av dere jeg kommer til å se i denne vakre skjærgård her. .......... ikke trenger jeg reservere plasser på ei brygge for å legge til. jeg nyter rett og slett friheten. jeg og samboeren og to barn. så lykke til.

 

He..he...skjønner at jeg, min fru og 3 barn også kommer til å ha de fine trange sundene for oss selv.... Vi klarer faktisk å holde ut over en uke.... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hva med en saxe 62?

Han må ha gått alvorlig på grunn med den båten. Salgsannonsen skriver dyptgående 2 meter, det er en drøy halvmeter mindre enn det skipskontrollen målte den til. :rolleyes:

 

Når jeg ser på bildet av dekket er jeg ikke helt sikker på om jeg ville likt å få for mye sjø inn over dekk, for ikke å snakke om hvordan det kan bli med is. :eek:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...