Jump to content

35 ble for lite. Hvor stor er en hytte på sjøen ?


lano2

Recommended Posts

Står oppgitt til dypgående 210 i spesifikasjonene men ...

Tja, jeg søkte opp båten i skipsregistrene, men jeg kan jo ha blingset. (Databasen er dessverre nede akkurat nå...)

 

Dette må du forklare Sjøtummel, Saxe er jo bygget for langtur. Jeg ser at dekket ser rimelig flatt ut men.

Det er en god kant langs hele ripa, og den har bare en åpning før hekken. Jeg har sett verre, og bølger over baugen er nok til å leve med. Litt mer ubehagelig blir det om det fryser is på dette dekket. Det kan bli noen kilo skøytebane. :wink:

Link to post
Share on other sites

Den Saxe båten er vel den de 2 familiene kjøpte i sammen og dro til Karibien med. Det er den båten som fikk navnet "Mekking i eksotiske havner" til å stemme.... Motorbytte osv .... Dessuten sjekk finish'en. Danskebåten fra Kr.sand er jo fin i forhold. :cool:

 

Oyster er jo kjeller-båt. Vi har sett nok mahogny til at jeg vil ha den utsikten igjen. Det samme gjelder Najad. Det eneste med Najad'en, er vel at de snart kommer med hvite vegger, slik som Hanse båtene. Alt skal jo være så firkantet og minimalistisk nå for tiden.... :puke:

 

Oyster:

oyster46_int2.jpg

Nei, sukk , skulle aldri ha solgt 35 foteren. 1,65 dyp, gjorde jo at den minste bekk ble utforsket....Sukk ! :headbang:

 

Men følg med i fortsettelsen. Båt blir det uansett før sommeren.... hvis snekker Rexander på Orust vil det sånn... :lol:

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Oyster er jo kjeller-båt.

Nja, ble ikke en 46-fot i minste laget for deg? Det er uansett den mest firkanta og mørke av Oyster-modellene du har plukket et bilde fra.

 

Skal du ha hele salongen i dekkshøyde og klarer deg med en skarve 46-foter kan du jo like gjerne vurdere en Nauticat 44.

Link to post
Share on other sites

Nauticat har heller ingen vinterisolering i skroget. Ren plast tvers gjennom.

Nå må du gi deg. Vinterisolering og vinduer/luker med dobbelt glass leveres mot et lite tillegg i prisen.

 

På den annen side er det ingen grunn til å fortsette diskusjonen dersom du har bestemt deg og har kommet så langt i bestillingen at du venter ny båt allerede til sommeren.

Link to post
Share on other sites

Men dette er ordentlig båt.

Nå snakker vi kjellerbåt, og det var uaktuelt for lano2. Jeg har derimot sans for en real slettdekker, gjerne med et hundehus for våte og kalde dager.

 

(Dekksalong er egentlig ikke noe pent på seilbåter under 50 fot, og selv da bør ikke dekket være i mer enn skulderhøyde for dem som sitter. Seilbåter skal ha seil over dekkshøyde, ikke pent møblerte hjem.)

Link to post
Share on other sites

På den annen side er det ingen grunn til å fortsette diskusjonen dersom du har bestemt deg og har kommet så langt i bestillingen at du venter ny båt allerede til sommeren.

Det er vel gjerne slik, noen "skaffer" seg ny båt over natta som de kan ha i signaturen sin, så da er ikke leveringtid noe problem. :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Var ombord i Contest båtene for et år siden. De er pene, men salongen har ingen utsikt Gunga Din. Likte forresten den gamle Contesten bedre enn den nye 44 foteren.... ( Ref: Hanseboot messen )

 

Leveringstid er aldri noe problem ! Den som skriker høyest får alltid først . :boxing:

 

Båtene som er aktuelle er :

 

Regina 49

Regina 43

Fantasi 44

Nordship 40 ( Litt liten )

Nordship 43

CR 40 ( Litt liten )

CR 48

 

Najad 57 ??? ( Ikke særlig aktuell )

Link to post
Share on other sites

Kan noen gi meg eksempel på en kjellerbåt kontra en ikke kjellerbåt forstår ikke dette jeg. :headbang:

Når det gjelder hva som er hytte på sjøen må det vere noe slik som lekter eller lignende farkost med hus oppå.

Den beste familiebåten er den som er sikker og familien kan trives best ombord i uansett hvor lenge de er på sjøen av gangen. :easter:

Lykke til med ny båt, jeg får nøye meg med min skadede etter brann ombord. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Leveringstid er aldri noe problem ! Den som skriker høyest får alltid først . :boxing:

Det har du muligens rett i og det gjennspeiler seg når en ser hvordan båt og bilforhandlere "ser " an kundene og oppfører seg som "ra***øl" med skjorte og slips.

Og selv er de ikke "finere" enn de fleste de skal ekspedere, men går på smell etter smell ved å prioritere den som ser ut til å ha mest kreditt....

Har selv gått ut døren i bilforretninger uten å kjøpe, nettopp pga deres manglende oppførsel og service.

Link to post
Share on other sites

Båtene som er aktuelle er :

 

Regina 49

Regina 43

Fantasi 44

Nordship 40 ( Litt liten )

Nordship 43

CR 40 ( Litt liten )

CR 48

 

Najad 57 ??? ( Ikke særlig aktuell )

 

Ikke kjøp for liten båt. Du bør nok opp mot 50 fot eller kanskje litt over. Det holder kanskje med en Regina 49?

Link to post
Share on other sites

Xerb

 

Litt OT, men kan ikke du legge ut litt info/bilder om båten din. Den så flott ut.

 

Har desverre bildene liggende på den andre PC`n forvekslet lader med min sønn etter brannen i generator rommet/badet akter.

Får vel høre med Sydvesten hvordan jeg lager nettside og knytter denne opp. :fishing:

Link to post
Share on other sites

Leveringstid er aldri noe problem ! Den som skriker høyest får alltid først . :boxing:

Jeg har også opplevd at høyrøstede og kravstore personer har blitt lempet ut av et båtbyggeri, men hvert sted har sikkert sin egen kultur. :lol:

 

 

Fantasi 44

Om det ikke er en Fantasi du har allerede så ville jeg anbefale dem på det varmeste. :crazy:

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan noen gi meg eksempel på en kjellerbåt kontra en ikke kjellerbåt forstår ikke dette jeg. :headbang:

 

Kjellerbåt er de båtene jeg ikke kan sitte i salongen og kikke rundt meg på "livet på brygga".

Dvs: En dekksalong båt som Regina af Vindö kontra Najad, hvor utsikten i Najad'en er mahogny'en , evt. skrogvinduer som viser fendere og bildekk.

 

Jeg vil kunne se ut og nyte naturen, slik jeg gjør på påskefjellet på hytta. Dermed er 90% av båtene som selges uaktuelle.

( Også nye Bav Vision eller Jeanneau DS båtene ) Vinduer i taket er sikkert interessant for dere som skal studere måker eller stjerner..... :lol:

Link to post
Share on other sites

Er det noen av våre 10000 medlemmer som har sett denne mye omtalte og nå solgte Regina'en noen gang ? Som etter sigende er solgt til en Danske for et desperat bud på 25% dansk moms om han ikke er bosatt i Norge..

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...