Jump to content

Erfaringer med utstyr fra Biltema


bjorngb

Recommended Posts

Espen C : På biltema.no står det at det er engangsflasker også står det at de varer i 1,5 timer. Betyr dette at visst jeg fek.s koker en kjele med vann på 10min at jeg må kaste beholderen etter på? Eller varer den 80minutt til? :wink: Beklager at jeg er så pirkete men har litt lyst å vite dette før jeg i tilfelle kjøper apparatet :smiley:

Link to post
Share on other sites

Espen C : På biltema.no står det at det er engangsflasker også står det at de varer i 1,5 timer. Betyr dette at visst jeg fek.s koker en kjele med vann på 10min at jeg må kaste beholderen etter på? Eller varer den 80minutt til? :wink: Beklager at jeg er så pirkete men har litt lyst å vite dette før jeg i tilfelle kjøper apparatet :smiley:

 

Flasken med gass varer sikkert i 90 minutter..og det er da 90 min. i bruk. Bruker du ikke blusset, så bruker du ikke gass. Det er en kjekk sak, så løp og kjøp! :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Disse er omtrent ikke farligere enn en lighter... :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Dårlig verktøy blir fort fryktelig mye bortkastet tid. Så selv om Biltema (el)verktøyet er mye billigere enn andre mer seriøse leverandører, så koster billig verktøy altfor mye i plunder og heft og ikke minst bortkasta tid. Når skiten havarerer så går det fort noen timer fram og tilbake til butikken for å klage og eventuelt få et nytt (som også havarerer). De timene kunne heller ha vært benyttet til effektiv jobbing. Fritid er dessverre noe som de fleste av oss har for lite av, og som vi ikke ønsker å kaste bort på dårlig verktøy.

 

Jeg har kjøpt litt av det verktøyet de gir 10 års garanti på hos BT. Så langt virker det meget bra. Det billigste er nok ikke alltid så bra.

Billigverktøy fra Clas O har jeg dårlig erfaring med.

Gummifornyer til å bruke på dekk synes jeg imidlertid var meget dårlig. Funket ikke på bildekk, så jeg brukte opp resten på fenderlista på båten. Ikke veldig bra.

 

AB

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...