Jump to content

MorMajor bordet av kystvakten


ter-av

Recommended Posts

Hopen er nok en bra plass for deg :wink:

 

Pass deg, ellers så blir jeg fornærmet! Synes å være en vanlig reaksjon her? :wink:

 

Ellers så lurer jeg egentlig litt på hva problemet er med at båten er full av tollfrie varer som er kjøpt over lang tid og etter mange besøk utenlands; kjøpe skal man, men drikke det? Å nei da, vi er fortsatt en gjeng med "samlere"!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ring KV fra bilen på vei ned til båten hver gang du skal ut og be om tollklarering. Dette må gjøres hver gang du legger fra kai....

Noen som har et telefonnummer å ringe til? :flag::flag_sw:

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

kjøpe skal man, men drikke det? Å nei da, vi er fortsatt en gjeng med "samlere"!

Er vi det da? Jeg synes det går så alt for fort unna!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

bordet2.jpg

 

 

Flott bilde, det er enda finere i Aftenpostens utgivelse i dag over 5 spalter, side 8 i morgenutgaven.

 

Til og med logoen til Båtplassen vises - men i speilvendt form.

 

I artikkelen i Aftenposten sier kontorsjef Ellen Bye i Tollregion Oslo og Akershus at jakten først og fremst er på hvitsnippsforbrytere, narkotikasmugling smugling av mennesker eller store mengder varer.

 

Jeg tror vi stort sett kan slappe litt av.

Link to post
Share on other sites

Står følgende:

Storkontroll i pinsen

Kystvakt, toll og politi varsler storaksjon i pinsen og vil "sperre" Oslofjorden.

Tror jeg holder meg hjemme i pinsen :sad:

Å neida - her skal det ut på langtur. Dog skal vi hjem først på tirsdag - så kanskje vi slipper unna. Men er i tvil om båtens opphav får jeg vel invitere de ned i motorrommet der reg nr er frest inn.

 

Og skal de videre ned i båten får de værsågod ta av seg skoa - noen prinsipper har jeg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Flott bilde, det er enda finere i Aftenpostens utgivelse i dag over 5 spalter, side 8 i morgenutgaven.

 

Litt OT:

 

Jeg synes det er fantastisk flott at bilder som først har vært presentert på BP senere kommer i landets store aviser.

 

Er litt nysgjerrig på om fotografen (ter-av) har kopibeskyttelse på fotografiet og har fått royalities.

 

Antar at det ikke har vært et sentralt poeng for ter-av å tjene penger på bildet, men man vet jo aldri hvor bildet havner etter hvert.

 

Spørsmålet aktualiserer hvordan man ivaretar sine rettigheter som fotograf når andre skal bruke ens bilder.

 

Har ter-av noen kommentar til dette? Antar at han følger tråden med interesse - den er jo snart vist 5000 ganger.

Link to post
Share on other sites

Det kan tenkes at ter-av er forkortelsen av navnet Terje Avner som er navnet på fotografen i følge Aftenposten.. Så en skal ikke se bort fra at han har hatt en finger med i spillet her.. Link til reportasjen også på hjemmesiden til ter-av

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er vi det da? Jeg synes det går så alt for fort unna!

 

Lars H.

 

Hvilket viser at du er en praktisk mann som skjønner at de edle dråper skal konsumeres og nytes, ikke bare lagres slik at man får problem med alle disse forferdelige mennene, og mått gud forby, kvinnene, i uniform! Men det er tdeligvis enkelte her som har båten full av tollfrie varer og tror at de er nyttige som ballast, eller hva vet jeg?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det kan tenkes at ter-av er forkortelsen av navnet Terje Avner som er navnet på fotografen i følge Aftenposten.. Så en skal ikke se bort fra at han har hatt en finger med i spillet her.. Link til reportasjen også på hjemmesiden til ter-av

 

Det kan sikkert veldig godt tenkes og de som tenke kan og har fulgt med har sikkert tenkt den tanken.

Men er det noe poeng i å tenke høyt på forumet?

Ikke sikkert det bryr ter-av det spøtt, men tilknyttingen til navn har jo absolutt ikke noe med emnet og temaet å gjøre.

Forstår derfor ikke vitsen.

 

Det er slått fast at alle, i den grad de selv vil, skal få være anonym her. Internett er et kraftig medium og med litt søking og aktiv kobling kan en sikkert finne navnet bak mange nick. Er det fritt frem å navngi dem også helt uten mål og mening??

Link to post
Share on other sites

Vet ikke annet enn at vi får konsumere de edle dråper nå i pinsen, slik at vi med ren samvittighet kan begi oss ut i Drøbaksundet for kontroll fra tollbåten. :drink::drink:

 

Disse kontrollene så langt opp i fjorden skjønner vi lite av. Men hvis det gjelder menneskesmugling så...??

 

Kamera og BP-vimpel er på plass! :sailing:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

tj - hvis man f.eks., i alle sine innlegg har med seg at man har laget en egen hjemmeside og hvor/hvordan denne kan finnes, og man på denne hjemmesiden legger ut sitt fulle navn osv osv så er vel kanskje ikke ens anonymitet det en er opptatt av? Jeg tenker nesten kanskje tvert derimot?

 

Eller?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Njaaa... Hadde du hatt helt rett så hadde en vel satt navnet sitt på trykk her på BP.

Men jeg ser poenget ditt.

Nå er ikke dette en diskusjon om ter-av. Han er talefør nok til å tale for seg selv om han føler behov for det.

 

Om en åpner opp for at det er greit å navngi medlemmer så kommer en i det uføret at det alltid blir en tolkningssak om det er ok eller ikke.

Hittil har det vel vært slik at det ikke er ok.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
quote.gif
Litt OT:

Jeg synes det er fantastisk flott at bilder som først har vært presentert på BP senere kommer i landets store aviser.

Er litt nysgjerrig på om fotografen (ter-av) har kopibeskyttelse på fotografiet og har fått royalities.

Antar at det ikke har vært et sentralt poeng for ter-av å tjene penger på bildet, men man vet jo aldri hvor bildet havner etter hvert.

Spørsmålet aktualiserer hvordan man ivaretar sine rettigheter som fotograf når andre skal bruke ens bilder.

Har ter-av noen kommentar til dette? Antar at han følger tråden med interesse - den er jo snart vist 5000 ganger.


Hei, folkens
Koblingen til Aftenposten er enkel. Jeg har jobbet der i 27 år - og har selvfølgelig tilbudt avisen å bruke bildet vederlagsfritt. Det er imidlertid signert med tanke på at det er jeg som har rettighetene.
Det var også mitt foto som trigget den nyhetssaken som står på trykk i dag - og som vel gir svar på en del av de spørsmålene som er reist gjennom alle innleggene i denne tråden.

For min del er spørsmålet om anonymitet i dette forumet ikke særlig relevant. Mitt navn har vært å finne på hjemmesiden vår hele tiden, og jeg besvarer også alle de mange henvendelsene jeg får på e-post med fullt navn.

Det er interessant, men også nedslående for oss båtfolk, at det nå skal drives en utstrakt bording fra kontrollmyndighetenes side. De har retten på sin side, men det virker unektelig noe mer invaderende enn å åpne bagasjelokket på bilen på Svinesund.

mvh
ter-av Redigert av rem (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Ter-av du har jo en kjempefin spalte i BM. Det er greit lesestoff akkurat denne "casen". Synes det aktualiserer seg da

kontrollene krabber helt inn til Drøbak. Hva vi har av lovlig kjøpte varer i en båt, er "privat". Og når det trenger en dokumentasjon med kvitt. synes jeg det tar helt av. Hvordan dette vil forholde seg i rettsystemet er jeg usikker på.

Bli tatt i eget land med lovlige varer du ikke kan redegjøre for. Kan man f eks vise til bompasseringer, slik at undersøkelse-

pliken ligger hos det offentlige.

 

At det foretas systematiske "bordinger" langs grensen synes jeg er helt OK. Ingen vits å ha regler, hvis de ikke kontrolleres.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...