Pee49 Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Håper på en tur til Bolærne. Vi liker oss der. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Astor Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Hvor parkerer du hen da Astor? Som du ser på bildet så ligger jeg helst ved brygga, innerst i pollen, styrbord side. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Tradisjonen tro blir det nok flere hundre båter å se i pollen denne helgen. De aller fleste seilbåtene finner vi på svai. Planen er "Sans Pollèn", men har havnet iden håpløse situasjon at jeg har et møte i Gävle på fredag . 7 timers kjøring hjem. Dermed kommer vi oss mest sansynlig ikke ut før lørdag morgen. Med alle disse hundrevis av båter får vi bare håpe på en plass. PS: Vi tar med skohorn....... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Det er vel alltid en plass. Været bestemmer ofte hvor mange som kommer ut i pinsen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avmønstret4 Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Du får vel ikke bilen dit Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Hei Pinsen skal faktisk tilbringes ved oslofjordens østre bredd! Dvs, 20 km inn på tørt land Biltur fra Namsos til Ski, ned på lørdag og tilbake på mandag Det er vel ikke noen som mangler mannskap en av dagene? Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
baatsman Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Trenger ikke mannskap, kun en 1. eller 2. polerer. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SuperGnisten Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 I pinsen tror eg det blir drømming om båten som e på vei, og siste innspurt med eksamene... bare 3 igjen no :headbang: Men sommern kommer innmari fort, så ser lyset i tunnelen no Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
At-le Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Ny skai i forlugar i pinse. Håper det blir ferdig før Hortentreffet. Men kommer dit horten hvis forlugar blir ikke ferdig. Mulig kort båttur pinse? Får se.... GOD PINSE At-le Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Pinseturen går TIL båten og ikke MED båten. Puss puss så får du en....... Har bestilt kranbil 6. juni...så da må jeg ha sjøklar båt. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Astor Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 (redigert) Du får vel ikke bilen dit Det er bilvei ned mot Sandtaket på Storsand. Parkerer 100 meter fra båten. Dette gjør vi for å slippe å ta med våre to skipspapegøyer når vi ligger med båten ute i helgene i nærområdet. Mor kan stikke hjem noen timer hver dag, mens jeg tar meg en strekk i underkøya. Redigert 24.Mai.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
fjordbuss Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Det blir cruise-tur med ny Sun fra fabrikk og til Vestlandet. Meldte meg frivillig som mannskap Håper det tar laaaaang tid. Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 (redigert) Mor kan stikke hjem noen timer hver dag, mens jeg tar meg en strekk i underkøya. Dere som er "bofaste" i SandsPollen - hvorfor ikke ta han helt ut og like godt lage et kollektiv her? Baatplassen hytta for eksempel. Mener jeg så landstedet på innsida av skjæret inne mot havna i Sandspollen er til salgs nå. 10.000 medlemmer på Baatplassen - vi kommer gangske langt med en 1100 kroner hver Eneste problemet med det stedet er at man må være glad i å plukke gåsemøkk ettersom en liten koloni kanadagjess pleier å beite der. Også er det jo ikke akkurat slik at man kan bade naken hver morgen fra stranda - med mindre man liker flere hundre par øyne som smugkikker på en da fra alle båtene Redigert 24.Mai.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Mannen har jobbet som bare det for å få båten klar til i dag.'Med god hjelp fra nabogutten så er båten bunnsmurt, fått nye anoder og er bonet. Samtidigt så har han hjulpet nabogutten med båten hans slukket brann på Sele og malt et rom i det nye huset. Jeg har fremdedels betennelse i arm og skulder, så det har ikke vært så mye hjelp i meg Båten går på sjøen i dag og i morgen formidag går turen ut i Ryfylket uten barn for å feire bryllypsdagen vår!!! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Patnyg Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 (redigert) Turen hos meg går med min familie til Slevik kilen nedefor hankø. er vist Master treff der nede. Håper været blir bra, er meldt knall sol fra søndag av, så avreise i morgen er usikkert. Men litt regn kan vel ikke stoppe oss dere? Er jo på sjøen forde. Redigert 24.Mai.2007 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Det blir nok Bolærne eller der omkring for oss. Her er et bilde fra Svenner i fjor sommer. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Astor Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Det blir nok Bolærne eller der omkring for oss. Her er et bilde fra Svenner i fjor sommer. herlig bilde... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
jutul Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 (redigert) I utgangspunktet en tur til Strømstad og over til Koster for å nyte sol og late dager. Men værgudene er ikke helt med, det er meldt bra på lørdag, men regn på søndag og mandag. Mulig det blir gjestehavna i Skjærhalden et par dager, men lengter desperat etter varme svaberg. Her er siste melding fra SMHI. Fredag eftermiddag Mellan syd och sydväst, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20% Flerdygnsprognos Lördag Mellan väst och nordväst, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s Söndag Mellan nordost och ost, 5-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s Måndag Mellan nordost och ost, 4-8 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s NB! Fint bilde fra Svenner lå nøyaktig på samme sted som deg 3 døgn med fantastisk vær i slutten av juli i fjor Redigert 24.Mai.2007 av jutul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Her er et bilde fra Svenner i fjor sommer. På bunnen rett under der du ligger med båten, Sjekteeier, så fant jeg en krittpipe for noen år siden. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Hvordan er det med dybden inne på Svenner der hvor bildet er tatt, er det noe håp for de av oss stikker dypere (1,85m) enn snekkene.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Der hvor snekkene ligger er det alt for grunt, sydvesten. Du ser det ligger et par-tre seilbåter litt lenger ute på høyre side. Fin dybde der, med gode ilandstigningsmuligheter mot steinbryggen. Midt mellom seilbåtene og snekken ligger det en litt stygg stein, så ikke rot deg for langt inn for å kikke. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Dere som er "bofaste" i SandsPollen - hvorfor ikke ta han helt ut og like godt lage et kollektiv her? Baatplassen hytta for eksempel. Mener jeg så landstedet på innsida av skjæret inne mot havna i Sandspollen er til salgs nå. 10.000 medlemmer på Baatplassen - vi kommer gangske langt med en 1100 kroner hver Eneste problemet med det stedet er at man må være glad i å plukke gåsemøkk ettersom en liten koloni kanadagjess pleier å beite der. Også er det jo ikke akkurat slik at man kan bade naken hver morgen fra stranda - med mindre man liker flere hundre par øyne som smugkikker på en da fra alle båtene Det er ikke møkk etter gjess som er det største problemet, men møkk etter sauer. Det er frittgående sauer i området og de dri....er noe helt for jæ....lig! Men vi som er "bofaste" i Sandspollen søker andre steder i helgene! Hallangspollen er f.eks en litt bortgjemt perle hvor det stort sett kun er 5-6 båter overnattende i helgene. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Jeg har sett litt på kartet men kan ikke finne denne Sandspollen har noen koordinatene eller et annet stedsnavn på Sandspollen ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Her finner du Sandspollen Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Espen C Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Da var det ikke så rart at jeg ikke fant stedet Blueschart har vist ikke med så mange navn på steder dessverre. Hvilket kart har du hentet bildet ditt i fra? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.