Jump to content

hvor skal pinsehelgen tilbringes


litt peiling

Recommended Posts

Tradisjonen tro blir det nok flere hundre båter å se i pollen denne helgen. De aller fleste seilbåtene finner vi på svai.

Planen er "Sans Pollèn", men har havnet iden håpløse situasjon at jeg har et møte i Gävle på fredag :sad:. 7 timers kjøring hjem. Dermed kommer vi oss mest sansynlig ikke ut før lørdag morgen. Med alle disse hundrevis av båter får vi bare håpe på en plass.

 

PS: Vi tar med skohorn.......

Link to post
Share on other sites

Pinseturen går TIL båten og ikke MED båten.

 

Puss puss så får du en.......

 

Har bestilt kranbil 6. juni...så da må jeg ha sjøklar båt. :smash:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Du får vel ikke bilen dit :wink:

 

 

Det er bilvei ned mot Sandtaket på Storsand. Parkerer 100 meter fra båten.

Dette gjør vi for å slippe å ta med våre to skipspapegøyer når vi ligger med båten ute i helgene i nærområdet.

Mor kan stikke hjem noen timer hver dag, mens jeg tar meg en strekk i underkøya. :wink:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Mor kan stikke hjem noen timer hver dag, mens jeg tar meg en strekk i underkøya. :wink:

Dere som er "bofaste" i SandsPollen - hvorfor ikke ta han helt ut og like godt lage et kollektiv her? Baatplassen hytta for eksempel. Mener jeg så landstedet på innsida av skjæret inne mot havna i Sandspollen er til salgs nå. 10.000 medlemmer på Baatplassen - vi kommer gangske langt med en 1100 kroner hver :wink: Eneste problemet med det stedet er at man må være glad i å plukke gåsemøkk ettersom en liten koloni kanadagjess pleier å beite der. Også er det jo ikke akkurat slik at man kan bade naken hver morgen fra stranda - med mindre man liker flere hundre par øyne som smugkikker på en da fra alle båtene

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mannen har jobbet som bare det for å få båten klar til i dag.'Med god hjelp fra nabogutten så er båten bunnsmurt, fått nye anoder og er bonet. :smiley:

Samtidigt så har han hjulpet nabogutten med båten hans slukket brann på Sele og malt et rom i det nye huset.

Jeg har fremdedels betennelse i arm og skulder, så det har ikke vært så mye hjelp i meg :nonod:

 

Båten går på sjøen i dag og i morgen formidag går turen ut i Ryfylket uten barn for å feire bryllypsdagen vår!!! :cheers:

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

I utgangspunktet en tur til Strømstad og over til Koster for å nyte sol og late dager. Men værgudene er ikke helt med, det er meldt bra på lørdag, men regn på søndag og mandag. Mulig det blir gjestehavna i Skjærhalden et par dager, men lengter desperat etter varme svaberg. Her er siste melding fra SMHI.

 

Fredag eftermiddag

Mellan syd och sydväst, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%

Flerdygnsprognos

Lördag

Mellan väst och nordväst, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s

Söndag

Mellan nordost och ost, 5-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s

Måndag

Mellan nordost och ost, 4-8 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s

 

NB! Fint bilde fra Svenner lå nøyaktig på samme sted som deg 3 døgn med fantastisk vær i slutten av juli i fjor

Redigert av jutul (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med dybden inne på Svenner der hvor bildet er tatt, er det noe håp for de av oss stikker dypere (1,85m) enn snekkene..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Der hvor snekkene ligger er det alt for grunt, sydvesten. Du ser det ligger et par-tre seilbåter litt lenger ute på høyre side. Fin dybde der, med gode ilandstigningsmuligheter mot steinbryggen. Midt mellom seilbåtene og snekken ligger det en litt stygg stein, så ikke rot deg for langt inn for å kikke.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Dere som er "bofaste" i SandsPollen - hvorfor ikke ta han helt ut og like godt lage et kollektiv her? Baatplassen hytta for eksempel. Mener jeg så landstedet på innsida av skjæret inne mot havna i Sandspollen er til salgs nå. 10.000 medlemmer på Baatplassen - vi kommer gangske langt med en 1100 kroner hver :wink: Eneste problemet med det stedet er at man må være glad i å plukke gåsemøkk ettersom en liten koloni kanadagjess pleier å beite der. Også er det jo ikke akkurat slik at man kan bade naken hver morgen fra stranda - med mindre man liker flere hundre par øyne som smugkikker på en da fra alle båtene

Det er ikke møkk etter gjess som er det største problemet, men møkk etter sauer.

Det er frittgående sauer i området og de dri....er noe helt for jæ....lig!

Men vi som er "bofaste" i Sandspollen søker andre steder i helgene!

Hallangspollen er f.eks en litt bortgjemt perle hvor det stort sett kun er 5-6 båter overnattende i helgene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...