Jump to content

hvor skal pinsehelgen tilbringes


litt peiling

Recommended Posts

Det vanlige sjøkartet.

 

Båtvenner ringer og spør hva det blir til i pisehelgen. Mange vil dra litt lenger. Bolærne eller Tønsberg. Blir det Horten så blir det Fyllinga, innerst ved brua. Koslig sted.

 

Vi får se ann vær og vind......

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da er gummibåten kommet på fordekket til moderskipet, motoren likeså, vel ikke på fordekket da...... Kan hende vi setter kursen mot Jomfruland denne helgen igjen. Er ikke meldt så hakkende mye mye vind de første dagene, kun frisk bris... Ny åpning av butikken skal det også være i morgen, så da kan det jo hende det er ferske varer der... noe det ikke var i fjor høst rett for den stengte..

 

I tillegg så er det slutt på lavsesongen også, så nå er det full betaling.... med 150 kroner under 35 fot, og 200 over..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Regner med at turen går til Rossøysund og Forenestet, men er ikke helt sikker. Kanskje vi ser Seilaren hvis det blir Rossøysund

 

Ja! Hadde vært kjekt, tror jeg skal prøve å komme meg inn dertil på Lørdag. :flag:

 

BP vimpelen er i masten :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hei.

Været ser ut til og bli "bra" her i Ryfylke, fra fredag kveld vil det bare bli bedre og bedre. ( om værgutta har rett :wink: )

 

Turen går til FLOTTE Eltarvåg på Rennesøy .. http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=0&a...0&scrollY=0 . og mulig Fjordsenteret på Finnøy eller Helgøsund marina .. http://www.helgoysund.no/

 

Det skal bli Hæærrrligt og få vann under kjølen igjen. :yesnod::cheers:

Link to post
Share on other sites

Strømstad i morgen til lørdag ,deretter Koster til søndag håper det er plass til å ligge longside da jeg har med bulldogen og ikke har spes lyst å bære 30kilo gelemasse over masse båter hver gang han skal pisse :smiley:

 

Edit!

Ble litt surt vær så vi ligger heller på bolærne og steker pannekaker så blir det Hankø eller noe slikt i mårra

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gikk til Hankø i går. Hadde tenkt å reise til Koster, men avgangen ble forsinket og vi var slitne da vi traff strømsjøen ved Strømtanken, så da var Hankø et passende sted. Traff Svenning der. Hyggelig :smiley:

 

Nå ligger vi i Tanumstrand. Kommer til å ligge her et par dager. Nydelig vær nå. Solnedgang tatt nå

dsc00243.jpg

 

Masse ledige plasser her om båtene legger seg ut og inn i stedt for langsmed som vi ligger nå

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Horten gjestehavn. Her er det KNBF-"treff" - men intet program slik det vanligvis er. Like fullt ganske trangt om plassene her, så noen kreative løsninger er funnet, ser jeg.

Har vært en heller vindfull dag.

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Har vært på Jomfruland siden fredag og nå på 1. pinsedagsmorgen så ligger jeg og koser meg motorduren :headbang: fra en Scand Atlantic 3500 som hamrer og slår i båsen ved siden av... :nonod:

 

Forøvrig så kan det meldes om fint vær og vinden har i løpet av natten dreid til nordøst... Setter kursen hjemover litt utpå dagen tenker vi... det kommer inn en lite lavtrykk med noen regndråper i fra sør, som vil gi en drøy millimeter i timen med nedbør til aftens i Skagerakk.

 

Tro du jaggu meg ikke naboen stanset motoren nå og pinsedagsfreden kan atter en gang senke seg over Tårnbryggen :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi ligger fortsatt i Tanumstrand. Mission accomplished i forhold til poden som gjerne ville bade og spille minigolf her. I dag ble det middag på hotellet også - og da var lykken komplett ombord :smiley:

Ikke mange båter her i dag - de fleste har vel allerede satt snuta hjemover pga kulingvarsel og ferieslutt i morgen.

 

Har ikke sett noen BP medlemmer her, men en hissig og ensom svane hann smed båt paranoia gjør sitt til å holde humøret oppe. Han er nok ikke kandidat til årets båtentusiast :wink:

 

dsc00247.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

så ligger jeg og koser meg motorduren :headbang: fra en Scand Atlantic 3500 som hamrer og slår i båsen ved siden av.

Vi ligger i finværet i Horten og avslutter pinsetreffet , landstrømmen har vært bort et par timer . Håper den kommer tilbake slik at den Bavarian ved siden av kan slå av snart ,fatter ikke vitsen med å ligge med motoren igang inne i en gjestehavn .Er vel stort sett bare en ting å si om sånne , men hjelper det ???????

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det så trivelig ut Bitteliten. Har et par stk her hjemme som kunne tenkte seg minigolf på Tanumstrand. Men i går og idag,

har det vært jobbing. Båten på land, nå ferdig stoffet, 2 runder med polish. Teaken bearbeidet, skiftet sinker og nå gjenstår

kun kalibrering av el-paneltet ombord. Bavaria har nå et elektronisk Wurthpanel, 301 og 302.

 

Ellers lite groe på båten, folde prop pusset for nye oppdrag. Fendere skinner som solen.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Å neida, ankringstauene er her fortsatt og det er jo i og for seg greit for dreggfestet er dårlig her. Men vi ligger longside så lenge det ikke er behov for annet.

 

Om dere kommer hit, pass da på de store fortøyningsringene på bryggene. De stikker noen cm ut på utsiden av bryggene, og lager fine merker i gelcoaten om man ikke er obs.

Link to post
Share on other sites

Pinsen i Sandspollen ble en hyggelig opplevelse inntil mandag morgen og regnvær. Ta tuslet vi hjem ut på formiddagen.

 

Flere hundre båter enten på svai eller langs land i den store pollen. Et flott skue.

 

Søndag besøk av Roaldbj som straks han hørte at jeg trengte ladestrøm tilbø å legge ut kabel. Flere ønsket også ladestøm og koblet seg på. Skjelden kost i en uthavn. Og Roalds aggregat var så godt isolert at vi hadde problemer å høre det, selv ombord hos Roald.

Igjen tusen takk på alle strømtrengendes vegne. :flag:

 

Her er noen bilder fra pisen i San Polè.

 

pinsen_3.jpg

Fredags kveld, og stadig kommer det båter inn i pollen.

 

 

pinsen_2.jpg

Etter hvert kan vi telle flere hundre båter rundt pollen.

 

pinsen_1.jpg

Favorittbrygga med mange hyggelige båtfolk. Vi samles ofte ved langbord på varme sommerkvelder.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

P.g.a. uavklarte motorproblemer gikk pinseturen bare ned til Hankø. Etter hvert fant vi ei grei nattehavn i ly for sydvesten på nordsiden av Risholmen. Flott, solfylt kveld med grillmat og det som dertil hører. Det er virkelig interessant å gå på oppdagelsesferd på denne holmen, med sine fantastiske parkanlegg med utallige arter av rhododendron!

 

På søndag ble det en tur innom Elingårdskilen, og så ned til Missingen før vi "halta" oss hjem til havna i Krokstadfjorden i 7,5 knops fart mot nordavinden. I Missinghavn var det god plass. Kun en enslig seiler lå ved brygga innerst i havna.

 

Dårlig med vaiende BP-vimpler å se. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...