Jump to content

Hekksjø i solnedgang


JonnyBoy

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

....... får man til å legge ut bilder her?!

 

Det er så vanskelig å forklare......

Først må du trykke på den mørkeblå ruta som viser over på ventre sida over feltet der du skriver når du skriver innlegg. Då åpner det seg en ny fane som blir ditt fotoalbum på BP. Så velger du bilde og laster opp. Så dobbelklikker du på bildet slik at det blir stort. Så velger du "kopier" bildet. Så skifter du tilbake til innlegget du lager, og velger den firkanta symbolet som er litt til v for midten, det med noe grønnfarge( til venstre for de to blå pilene som peker frå kvarandre) .... Og så limer du inn det du kopierte fra den andre fanen......

Link to post
Share on other sites

Det er så vanskelig å forklare......

Først må du trykke på den mørkeblå ruta som viser over på ventre sida over feltet der du skriver når du skriver innlegg. Då åpner det seg en ny fane som blir ditt fotoalbum på BP. Så velger du bilde og laster opp. Så dobbelklikker du på bildet slik at det blir stort. Så velger du "kopier" bildet. Så skifter du tilbake til innlegget du lager, og velger den firkanta symbolet som er litt til v for midten, det med noe grønnfarge( til venstre for de to blå pilene som peker frå kvarandre) .... Og så limer du inn det du kopierte fra den andre fanen......

 

Takker :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Lingefan og jeg tok båtene i opplag nå, sykt deilig, opp 07:00, skrape bil, ned til havna... for å finne ut at båten var enda værre, heldigvis har man jo webasto...

5 sec gløding og 2-3 sec med stoppknappen for å bygge oljetrykk, vred for start og maskinene fyrte på første slag, ikke engang hatt landstrøm tilkoblet siden juli, så nye AGM banken gjør sitt i kulde, var -2 når jeg fyra.

 

Teak, med is er forøvrig helt spinnvilt glatt, her var det bare å ha på redningsvest uansett hvor fortøyd man var...

 

48272_10151273891226788_855371541_o.jpg

 

Lot maskinene gå nesten 30 min på tomgang før jeg endelig var ferdig med å fjerne fortøyning og ymse, så rooolig til driftstemp og fullt øst, den kalde luften og mange kilo ladetrykk, gir definitivt mye mer effekt, vannet virker også å ha mye løft i seg, Selv om mr lingefan hadde 100% stappfull tank på sin marex, satte han fartsrekord på skuta, hele 44.8 knop på GPS! må sies respektabelt med 27 fot båt og d6-350, samt 2-300? liter diesel eller hva de har av tank, og også i oktober hvor de fleste har grodd ned!

 

ca 09:00 midtfjords utenfor vettre, vi har begge vært flinke med å bade mye og koste bunnen, så begge båtene ble tatt opp uten noe annet enn litt slim fra siste ukene, og litt groe noen få steder på drevene, ikke gærnt, min har vært ute 6mnd!

 

178480_10151273906126788_471581664_o.jpg

 

mr lingefan skylte fært på noen bølger her og tok det med ro, men de passet båtlengden min perfekt, så var bare å peise på

 

Fin, tur, over 100kmh med -2 var en anelese friskt, ble å montere vindstoppern og sette seg ned gitt ;)

 

622673_10151273914556788_2112566021_o.jpg

Redigert av andersb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var en frisk tur! Marexen har 390 liters tank, så det var sikkert 380 liter på da jeg toppet 44,8 knop med trim 3. Var og beskuet båtene på land i dag. Ikke spesielt stor forskjell på V-bunn på Windy 28 Ghibli, Goldfish 32 og Marex Estremo i vinkel, men likevel er de veldig forskjellige under vannlinjen.

Så nå blir det vel bytte av diverse shims og slitedeler for min del ;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...