Jump to content

Hekksjø i solnedgang

JonnyBoy

Recommended Posts

Klokken 02.04 i natt med hovedstaden i bakgrunnen.

Alene i båten og alene på fjorden. Det er noe eget ved blikkstille, lyse sommernetter. Deilig :smiley:

bilde

Fantastisk bra bilde Sap! :thumbsup: Brukte du stativ? Ser ut som at du hadde en forholdsvis lang lukkertid og lav ISO?

Takk. motivet var fint synes jeg.

Brukte ikke stativ. Fortet meg bak i salongen og knipset 2 stk. Dette ble det beste.

Lukkertiden var 1/6 sek fra hukommelsen og ISO 3200.

EOS 60D med EF-S 15-85 som er en helt grei standardzoom, men ikke top of the line.

Ca 34 knop.

Godt over 20 tonn og 2 x D12 800 på marsjturtall (litt over 2000 rpm).

Den lange lukkertiden gjør bildet litt blurry og det ser nok fortere ut enn det det er.

Skal si du har fått fart på Trawleren :lol:

Hehe.

Har fått meg en slik stor og rød Fast And The Furious boost-knapp på trævleren som gjør hele Cumminsen lava-rød, lol ;-) ....og bygget om akterkockpiten for anledningen...

Regina(uten hekkbølger:-) og Fjord Cat. Ser dere har omtrent like store fendere, men tror du leder i antall :-) Men skjønner du må ha mange, det blåser som regel fra alle retninger i Mandals-skjærgården og bryggene kommer du stort sett ikke inntil...

Edited by Oteren (see edit history)

Lager kun bølge når jeg er lovlydig i 15 knopen, skal få tatt bilde en dag ;)

de som satte 15 knops grense tror jeg aldri kan ha kjørt båt, eller stått wakeboard, dette er jo den farten ca alle båter lager mest sjø, så man må nesten bruke litt skjønn og legge seg litt over

forøvrig synes jeg de kunne byttet ut flere 5 knop soner med "no wake"

Helt enig AndersSB.

Det, samt at folk kan bruke hodet. Jeg kjører forskjellig avhengig om jeg kjører trawler, en liten RIB eller en planende 50-foter uavhengig av regler. Tid på døgnet, årstid og sted spiller også inn.

Målet mitt er å ikke plage, forulempe eller irritere andre på og ved sjøen.

SAP -from my iPad using Tapatalk

Boken kommer i et rekordopplag på 270.000 eksemplarer. Jeg har bestilt Rockefeller på lanseringen ! :clap:

Tar med et bilde da det passerte en Scan Baltic på Sjøsanden i går...

bilde

Edited by lano2 (see edit history)

• 1 month later...

Tusen takk Sap :-)

Skipper Worse: Det stemmer.

...faktisk ikke så forferdelig langt i fra der Dracoen min tok kvelden på denne tiden i fjor.. (rett rundt neset ) :-/