Jump to content

Bynære perler ødelegges av Harry-fylla


Victora III

Recommended Posts

OT :

Sikker på det? De gange jeg har vert avbildet i en avis, er der ikke noen som har spurt meg om det var ok at bilder kom på trykk.

 

Da skal jeg vudere å ta kontakt med en stor lokal avis :smash: Kan du linke til lovverket, som sier dette? Gjelder det både på net og i "vanlige" papiraviser?

 

Jeg ble nylig kontaktet av formann i båtforeningen vår.Stavanger Aftenblad hadde vært i havna og tatt bilder av eldre båter, og ville absolutt ha bilde av en Nidelv 24, og tok derfor bilde av min, men de kunne ikke publisere det uten mitt samtykke, så derfor ringte de da (via formann) for å få min velsignelse. OBS : Dette var kun bilde av båten min, JEG var ikke tilstede.

 

Så ja, det er nok noen regler rundt det :nono:

 

PS : Enden på visa :

Jeg sa ja til å få bildet på trykk, i den tro at artikkelen skulle handle om gleden med å ta vare på og bruke eldre båter, og at man kunne ha glede av sjøen uten å sette seg i milliongjeld. En slags koselig sommer reportasje mao. :cool:

Der tok jeg feil. Reportasjen handlet om problemet gamle båter utgjorde som SØPPEL når de var utrangert. De skulle altså ha bilde av min stolte skute, som illustrasjon på SØPPEL problemer. :headbang:

 

På toppen av det hele brukte de ett annet bilde, av en åpen skjærgårdsjeep lignende båt av eldre model, men med bildeteksten "denne eldre Nidev snekka". :crazy:

 

 

Tilbake til emnet :

Jeg vet konkret om tilrettelagte havner nær Stavanger sentrum, som befolkes av "alcoholikere" om sommeren. Det er ikke båtfolk som tar seg en fest mellom øktene på sjøen. Det er fylliker som bruker båt som base for fylleslag HVER kveld. Det er ikke alle båtene som har motor, de blir slept i posisjon. De bruker lettbåtene for å dra ut etter påfyll når de er tomme for drikke.

Vi snakker da om tilrettelagte bryggeanlegg med toalett osv tiltenkt almuen, men som okuperes av "faste beboere".

 

At de drekker og hoier til langt på natt er ikke problemet, men at de gjør det på offentlig tilrettelagte steder og dermed fortrenger andre, er litt dumt.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Problemet det fokuseres på her er nok et vanlig problem på campingplasser, gjestehavner, sentrum i byer i helgene , feriesteder i syden osv. Folk som bor i urbane strøk, nær utelivssteder kan oppleve dette som et problem hver eneste helg hele året. Swandes søvnproblemer et par helger i ferien blir bagateller , selv om han påstår det motsatte. Swande skulle prøvd seg som skiftarbeider hehe. Komme hjem fra jobb kl 0800 og oppleve at naboen starter gressklipperen kl 09 og resten av dagen går med til snekring. Da hadde du sett på støyen i gjestehavna på en litt annen måte kanskje. Man trenger da ikke 9 timer i senga for å fungere Swande...eller?

Link to post
Share on other sites

Problemet det fokuseres på her er nok et vanlig problem på campingplasser, gjestehavner, sentrum i byer i helgene , feriesteder i syden osv. Folk som bor i urbane strøk, nær utelivssteder kan oppleve dette som et problem hver eneste helg hele året. Swandes søvnproblemer et par helger i ferien blir bagateller , selv om han påstår det motsatte. Swande skulle prøvd seg som skiftarbeider hehe. Komme hjem fra jobb kl 0800 og oppleve at naboen starter gressklipperen kl 09 og resten av dagen går med til snekring. Da hadde du sett på støyen i gjestehavna på en litt annen måte kanskje. Man trenger da ikke 9 timer i senga for å fungere Swande...eller?

 

 

:lol::lol::lol:

 

Egentlig for dumt, og totalt på siden til å kommenteres, men nøyer meg med å synliggjøre for 98 % av de resterende medlemmene på baatplassen hvilke harryer vi har, som har ETT mål for øye med å skrive innlegg: ødelegge. Akkurat det samme som harryene i offentlig tilrettelagte uthavner forøvrig. Vanligvis bunner slikt i misnøye, ensomhet eller ekstremt behov for oppmerksomhet.

 

Hvorfor gidde å bruke tid på å respondere på vaset? Fordi Baatplassen er en for viktig kunnskapskilde til å bli ødelagt av to, tre stakkars tullebukker.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol: Du klarer rett og slett ikke å la vær å svare du Swande. :lol: Tastaturmagnet ! :wink:

Ser der, ja, Flott da fikk vi samlet alle de tre viktigste bidragsyterene her inne på ett brett. :crazy: Fint, for da kan alle se hvem som har helt andre motiver en å bidra med båtrelatert stoff her inne.

Link to post
Share on other sites

Ser der, ja, Flott da fikk vi samlet alle de tre viktigste bidragsyterene her inne på ett brett. :crazy: Fint, for da kan alle se hvem som har helt andre motiver en å bidra med båtrelatert stoff her inne.

Nåja, etter min mening så finnes det nok flere av samme sorten her inne.......Uten at jeg har tenkt å nevne navn.

Men dette er ikke myntet på deg Swande, bare så det ikke blir noen misforståelser her.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg lest samtlige innlegg her og sitter igjen med noen inntrykk og meninger:

 

1. Folk bør forstå at det å tømme septik tanken eller pisse i nærheten av der barn/voksne bader er helt uakseptabelt og tyder på mangel på folkeskikk.

 

2. Kombinasjonen alkohol, båt og bråk er det vel hver helg i sommer mnd. Hvordan man skal reagere i slike hendvendelser, kommer jo selvfølgelig på hvordan situasjonen er. Men å ringe politiet for noen snakker høyt kl 3 om natten syntes eg er misbruk av politiet sine ressurser. Kanskje de mindre havnene burde hatt vakter ? Vil tro at når du ligger ute i skjærgården så er det ikke så mye du kan gjøre med det der og da.

 

3. Det som jeg syntes er verst når jeg besøker havner er all den forsøplingen som flyter rundt. Hvorfor kan ikke folk samle alt bosset sitt i en pose og kaste det i en container eller lignende ?

Er så utrivelig å komme til en havn/øy der det er utrolig grisete.

 

Ellers vil eg ønske alle en god sommer. :-)

Redigert av mofasa (see edit history)

Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007

Sjark, 1982 Modell,  33 Fot  =  2017 -

 

 

Link to post
Share on other sites

Egentlig for dumt, og totalt på siden til å kommenteres, men nøyer meg med å synliggjøre for 98 % av de resterende medlemmene på baatplassen hvilke harryer vi har, som har ETT mål for øye med å skrive innlegg: ødelegge. Akkurat det samme som harryene i offentlig tilrettelagte uthavner forøvrig. Vanligvis bunner slikt i misnøye, ensomhet eller ekstremt behov for oppmerksomhet.

 

Jeg er ikke enig i Swande's påstand om at skjærgården innvanderes av Harry-båtfolk. Mitt inntrykk er at det er kun et fåtall som enkelte ganger drar det litt langt. Den opplevelsen bør vi ikke ta ifra ungdommen. De har ofte saktegående båter og kan ikke dra andre steder. De ønsker ikke å legge seg klokka 23 for å våkne opplagt og utvilt neste dag . Skulle ikke forundre meg om Swande var noe høymelt i ungdommen selv. Alt tyder på det hehehe

 

 

PS Swande, jeg gjør meg noen ganger opp en mening om hvem som er Harry på sjøen også.

Link to post
Share on other sites

Synes Mofasa har gjort en grei oppsummering, bortsett fra at han har glemt et "ikke" under punkt 3. Utover psykologiseringen til Breiflabben vedr. ungdomstiden til Swande (som jeg ikke kan ta stilling til), støtter jeg også Breiflabbens tanker om å vise toleranse overfor ungdommens noe annerledes døgnrytme. Ellers er det vel konsensus omkring rendyrka rølping, det ønsker vi ikke fra hverken unge eller gamle, i alle fall ikke på steder hvor vi alle ferdes.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke enig i Swande's påstand om at skjærgården innvanderes av Harry-båtfolk. Mitt inntrykk er at det er kun et fåtall som enkelte ganger drar det litt langt. Den opplevelsen bør vi ikke ta ifra ungdommen. De har ofte saktegående båter og kan ikke dra andre steder. De ønsker ikke å legge seg klokka 23 for å våkne opplagt og utvilt neste dag . Skulle ikke forundre meg om Swande var noe høymelt i ungdommen selv. Alt tyder på det hehehe

PS Swande, jeg gjør meg noen ganger opp en mening om hvem som er Harry på sjøen også.

Hadde du brydd deg med å lese innleggene før du skriver, hadde du sett at hele poenget i innleggene mine er at det nettopp er noen få som ødlegger for majoriteten (akkurat som bl.a. du gjør ved dine usaklige innlegg en rekke tråder, forøvrig :crazy).

 

At du er så pass enkel at du ikke skjønner at du dummer deg ut, nok engang, med usakligheter om privatliv og "min ungdom" :crazy: skjønner du kanskje heller ikke. Usaklighetene er så grunne at de fleste som har litt mer mellom øra skjønner at den faller på sin egen urimelighet.

 

Om du ikke har mer å bidra med vil jeg anbefale deg å finne på andre ting, eller få ut dumskapen på f.eks. Havgap-forumet.

 

Igjen; grunnen til å bruk tid på å kommentere dumskapen, er at noen få nå er i ferd med å forpeste forumet med en haug med slik innlegg. Baatplassen er et for verdifullt forum til at noen få skal fordumme en hver tråd som startes.

Link to post
Share on other sites

Det var Swande som brakte temaet på banen. Nå er problemet plutselig kokt bort til nesten ingenting. Men en ting er sikkert, jeg begynner å forstå hvem som står bak Swande hehe

 

 

Men annen ting er også ganske klart. Dette var Harry Swande utroliiiiig Harry

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...