Jump to content

Bynære perler ødelegges av Harry-fylla


Victora III

Recommended Posts

Det ideelle hadde vært egne, velegnede bøllehavner der likesinnede kan overdøve hverandre og bedrive fyll og fanteri til gjensidig glede. For også decibelbøllene har krav på å bli hørt.

 

Problemet nå er at de høres over alt, og sprer seg over hele fjøla. Bare en eneste en av dem er i stand til å gruse enhver idyllisk og stille uthavn, og utøve minoritetenes diktatur.

Link to post
Share on other sites

Tror kanskje det nå bør opprettes en egen "septiktank" for sure oppgulp,edder og galle-tråd fra frustrerte båtfolk og folk i båt! Noen elsker å kose seg med misnøyen og andre koser seg når båtnaboene blir frustrerte. Utrolig kor mye suppe som kan kokes på misnøyen!

 

Dette tema samt hekkbølgene er symptomatisk og tiltar merkbart jo lenger du kommer inn i Oslofjorden!

 

Hva båtlivet egentlig handler om skrives det mindre om fra disse havstroka!!

 

PS!

Savner bildene fra Walther_S og de fine filmene fra ter-av! :cheers:

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:sleep:

Tror kanskje det nå bør opprettes en egen "septiktank" for sure oppgulp,edder og galle-tråd fra frustrerte båtfolk og folk i båt! Noen elsker å kose seg med misnøyen og andre koser seg når båtnaboene blir frustrerte.

 

Er ikke dette en slik tråd da. Populær er den også. Snart 2000 treff på kort tid. Men de av oss som er litt småfrustrerte over støynivået i nattehavnene, taler trolig for døve ører. Regner med at det kun er et fåtall av problemskipperne som leser baatplassen.

Link to post
Share on other sites

Har nå fulgt med på innleggene i denne tråden og kan nå skjønne at dette er et stort problem, med såpass mange uttaleser som går i retning av å forsvare slik "pisse og drikke" oppførsel så kan det etter mitt syn fort bli utrivelig i uthavner både for gammel og ung.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har nå fulgt med på innleggene i denne tråden og kan nå skjønne at dette er et stort problem

 

Enig med deg Sydvesten!

 

Mitt poeng er, i den grad all denne utrivelige frustrasjonen, herunder idioter med manglende oppførsel, hekkbølger, gørr, og kloakkprat har noe på båtplassen å gjøre, burde det kanskje vært en egen tråd, slik at man kan unngå dette "stoffet" på en grei måte!!

 

Synes dette "popper" opp i alt for mange tråder nå om dagen og sesongen er så vidt begynt!!! :confused:

 

Noe for skibsrådet å vurdere??

Link to post
Share on other sites

enig med sydvesten :yesnod:

jeg er også bekymret for fremtiden i enkelte båthavner :eek:

 

hovedsakelig er det ungdom som bråker,spyr,kaster flasker,søpler,høy musikk,skriker og finner på fae. skap.

men enkelte eldre menn kan også være ganske lik ungdommene som beskrevet :puke:

 

for oss som har med barn i skolealder og skal lære disse om livet,oppførsel,båtlivet osv. er det ikke noe særlig å se på disse kødda.

 

ikke morsomt å sende barna ut på bryggene for å leke, når det kommer drita fulle folk som er i stand til det meste :nonod:

 

nei ,fra nå av tar vi bilder av folka og båten/en og legger ut på nettet :yesnod::yesnod::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har nå fulgt med på innleggene i denne tråden og kan nå skjønne at dette er et stort problem, med såpass mange uttaleser som går i retning av å forsvare slik "pisse og drikke" oppførsel så kan det etter mitt syn fort bli utrivelig i uthavner både for gammel og ung.

 

Bortsett fra et par lekne innlegg fra anonym, ser jeg ikke mange som forsvarer ubehøvlet oppførsel i denne tråden. Derimot er det noen, meg inkludert, som er i enige i at det er synd at det er slik i noen havner, men samtidig at det er ikke er så mye annet å gjøre enn å dra andre steder. Mulig at det er mer tull og tøys i dag enn for tjue år siden, men jeg hadde min ungdomstid i Arendal og der var det ikke særlig bedre "før i tiden" på de mest populære stedene. Av og til ramla man litt på fylla selv uten å forulempe båtfolk, men litt høyrøstet kunne man saktens være.

Link to post
Share on other sites

Ikke sikker på om du har sett poenget, Ben Sin.

 

Joda, jeg har forstått poenget ditt, og jeg er helt enig med deg i at dette er et stort problem noen steder.

 

Mine kommentarer gikk mer i alt oppgulpskvalderet noen få kom med, i innlegg etter innlegg. Hadde det vært kvoter på spy-smilies, hadde noen gått tom....

 

Jeg er ikke tilhenger av rølping i hverken inn eller uthavn. Bare så det er klart.

 

Disse problemene må nok løses lokalt. Jeg er bare redd for at de mest "agressive" her på forumet ikke når frem med budskapet sitt til de som lager bråk og dårlig stemning.

 

Med hilsen

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra et par lekne innlegg fra anonym, ser jeg ikke mange som forsvarer ubehøvlet oppførsel i denne tråden. Derimot er det noen, meg inkludert, som er i enige i at det er synd at det er slik i noen havner, men samtidig at det er ikke er så mye annet å gjøre enn å dra andre steder. Mulig at det er mer tull og tøys i dag enn for tjue år siden, men jeg hadde min ungdomstid i Arendal og der var det ikke særlig bedre "før i tiden" på de mest populære stedene. Av og til ramla man litt på fylla selv uten å forulempe båtfolk, men litt høyrøstet kunne man saktens være.

 

Enig.

I enkelte havner har det vært sånn i allefall siden midten av 80 tallet.

Kragerø og Arendal har vel utpekt seg på den Norske øst kysten.

Strømstad, Grebbestad, Fjellbacka, Kungshavn og Smøgen Har også vært hål i gång plasser så lenge jeg har hatt båt.

Er redd at en bare må akseptere at disse plassene + noen til ikke er egnet for familiebåtliv på sommeren.

Skulle en gå rundt å hyshe på alle som fester i Strømstad i julimåned trur jeg ikke det hadde rukket rundt havna før morgengry.

 

Derfor så frekventerer vi ikke disse plassene i værste ferie tid. Om vi må innom så er det kun for å handle og komme oss pokker så fort vekk før kvelden.

 

Ser en bort fra Skagen og til en viss grad Sæby så er av en eller annen grunn Danske havner forskånet for dette bråket. Ved midnatt så er det stort sett stille i båtene.

 

At det også er endel utagerernde festing i uthavner syns jeg er værre.

 

Syns forøvrig at Østre Bolærne er ett glimrende tilltak. Nå har mange "bråkebøtter" havna der. Så det er roligere på Verdens Ende. Og lettere å finne seg en rolig uthavn i Vestfoldskjærgården.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Å publisere et bilde uten samtykke fra vedkommende som er avbildet er ulovlig, det er vel mye bedre å gjøre noe ulovlig enn å være full? Du fremstår som en skikkelig smarting..

Du sitter bare å drar til vær gang det er noe DU kan sette fingern på du....

Hva med å ta ting litt til etteretning og prøve å ta hensyn???

Jeg skal se helt bort fra alle innlegg jeg vertfall hvis du viser litt fårståelse eller prøver å være litt udmyk

Jeg heller tror ikke det er mulig at det blir musestille kl 23 eller noe men litt vanlig høflighet og litt hensyn er ikke så vanskelig

ha det som sagt gøy og vi tåler sikkert litt skravling osv men at stereoen står på full guffe og skriking + dasstømming og rekkepissing og gauling til laangt på natt i kaia er DEFENITIVT IKKE AKSETABELT

Det er faktisk ulovelig og forstyrre anm ro og orden så jeg vet ikke hvem av oss som får bot først.... du som rælper eller de som tar "ulovelige"bilder finnes nok et og annet smutthull for dette også, kansje det er en advokat blandt oss som vet mer om dette!!!

Og du...... igjen....... det er ikke ulovelig og være full men slik dere holder på som sagt DET ER ULOVELIG

SLUTT OG KVÆRULER NÅR DU SKJØNNER AT SÅ STOR ANDEL AV OSS IKKE GIDDER Å ØDELEGGE FERIEN VÅR!!!!!

Og til de som tror noen bruker så mye tid og energi på detta så er det ikke helt riktig / jeg sitter og jobber på dataene og den ene står med bp på!!!

Link to post
Share on other sites

til anonym.... du snakker om person angrep.

 

jeg skal stoppe deg og de andre egenhendig.... gi meg bare dine personalia.

 

Denne slags trusler vil jeg ha meg frabedt.

 

Nå er det på tide at de ellers så strenge moderatorene på dette forumet finner frem sabelen!

Link to post
Share on other sites

Dette har du vel bedt om selv vel :nono:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...