Jump to content

"Hilsing" på sjøen


volvo r-sport

Recommended Posts

Det som er litt interessant med denne tråden er at "alle" forventer at alle hilser på hvernadre på sjøen, men på landjorda så fremheves det at man må hilse på meningsfeller.. de med samme bil/kjøretøy....

 

På skitur i fjellet/tur i marka er det helt vanlig og veldig naturlig å hilse på alle man møter. Det er ikke dermed sagt at man er meningsfeller.

Link to post
Share on other sites

Nå har vel ikke jeg sagt at men er "meningsfeller" når man går på skitur eller i fjellet, men de som gjør det har da en form for fellesnevner i det de gjør og dermed kan de på sett og vis også betraktes som "meningsfeller" etter mitt syn.... Det er jo ikke dermed sagt at man har en felles mening om alt og alle, men noen "kverlurerer" sikket på det også vil jeg tro.. så jeg setter meningsfeller i "hermetegn" slik at vi unngår diskusjon om ordets betydning.

Link to post
Share on other sites

Da kan du vel være enig i at de som da befinner seg på sjøen er en form for "meningsfeller"?

 

Samma det. Jeg hilser stort sett på alle. Koster ingenting. De jeg ikke hilser på er de som åpenbart driter i eventuelle fartsgrenser, og de som ikke benytter seg av vikeplikten sin. Om noen ikke gidder, eller av overbevisningshensyn mtp drivstofftype, lar være å hilse tilbake får det stå for deres regning.

Link to post
Share on other sites

Jeg hilser på så mange jeg kan når jeg er på sjøen men enkelte ganger så er jeg nok mer opptatt av å se hvor jeg kjører og å holde øye med kart og kartplotter så da kan det være noen som "glipper"

men ser noen meg å jeg ikke hilser der ute så er det bare å "vinke høyere" så hilser jeg nok tilbake

 

og bare sånn helt til slutt: Det virker som om det har kommet en "ny" generasjon båteier (i allefall på østfoldsia) som desverre aldri hilser og heller ikke tar så mye hensyn

Link to post
Share on other sites

Jeg leste denne tråden i forrige uke og var litt ekstra oppmerksom da jeg gikk fra Kristiansand - Lillesand og tilbake på søndag.

Det var mange, mange som hilste, og det var hyggelig. Ellers har jeg pleid å hilse helt på automatikken, men nå fulgte jeg litt med, og synes ikke dette var noe å bekymre seg om.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...