Hulda Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Vi regner med å få et bilde av gressplenen til Lars H i år også. Etter tre måneder må den være på høyde med annen etasje. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Plenen? Man har da snille naboer, slik så den ut. Litt mer lurvet inne på terrassen. Verst var det med Worshester buskene (stikkelsbærtype), her hadde noen åmer tygget i seg omtrent alt av blader! Ellers har jeg fått kjøpt batterier til både Trude og mitt arbåndsur som gikk strømløse for to måneder siden. Og bilen har fått en vask, den var mildest talt nedstøvet etter å ha stått i båthavnen 3 måneder. Men den startet på sekundet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Lars H. skrev for 3 timer siden: Da får jeg vel avslutte mine innlegg om svenskekysten for iår. Hjemme alt? Nå må jo jeg ta meg sammen og finne den minnebrikka jeg har lovet deg… Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Ja, den ferien gikk sannelig fort unna, synes det er bare kort tid siden vi dro nedover kysten. Men det var den hukommelsen da (den oppe under håret, ikke den i PC'n, he he ). Det sies at tiden bare går fortere og fortere dess eldre en blir, men det får da være måte på. Vi har jo vært ute ¼ år! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Barbaria Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Livet er som en dassrull, det går fortere på slutten Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Shore Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Tom Rør Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 (redigert) Kan man komme til Strømstad uten å booke plass? Vi booket på vei hjem fra ferien, og lå utenfor havnekontoret. Der var det ledig nå også, men da vi fikk kastet noe på båten sist, vil jeg ikke ligge der igjen. Redigert 9.September.2021 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Var i Strømstad for 2uker siden, booket ikke, lå i indrehavn på flytebrygger, så ikke noe til havnevert, betalte på nett.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 I indre havn er det kun den innerste flytebryggen (som jeg har ringet inn) der en kan forhåndsbestille plass, resten av flytebryggene er uten forhåndsbooking. I ytre havn er det vel kun i båsen en kan forhåndsbestille. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Når jeg legger inn målene på sjarken, får jeg kun to alternativer utenfor havnekontoret, og der vil jeg helst ikke ligge. Får ringe dem i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Om du ikke MÅ forhåndsbestille, er jo de gulmerkede områdene fine for deg, og selvfølgelig omtrent alt i ytre havn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Jeg må absolutt ikke forhåndsbooke, da det er en uting. Jeg trodde man måtte bare, men når det er som du sier, så drar vi bare nedover 👍😊 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Må man fremdeles innom Sponvika etter en sverigetur? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 (redigert) På politiet sin side står det at åpningstiden i Sponvika er mellom 1200 og 1800 datert 6. sept. Så en må nok fremdeles innom. Og på Regjeringens sin side (Sist oppdatert: 08.09.2021). Sitat Grensekontroll av lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet I sommer underlegges lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet ordinær grensekontroll og det samme test- og karanteneregelverket som reisende med bil og fly. Det innføres en midlertidig begrensning i hvilke havner man kan benytte seg av i sommer hvis man kommer fra utlandet med lystfartøy. Følgende havner fastsettes som lovlige grensepasseringssteder for reisende med lystbåter: Hammerfest Tromsø Bodø Trondheim Ålesund Bergen Stavanger Kristiansand Sandefjord Oslo Havn Halden/Sponvika Dette vil gjelde til 30. september 2021. Redigert 9.September.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lucky Strike Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Var innom politiets "Lekterbrygge" på Tangen ved Sponvika sist søndag. Hadde regnet med kø, det var mange båter på vei dit. Men ble positivt overrasket, ikke kø, det gikk ganske fort unna. Betjenten ville se koronapass, det var alt. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 10.September.2021 Link til dette innlegget Svart 10.September.2021 Hele Kosterarkipelet helt for meg selv. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 10.September.2021 Link til dette innlegget Svart 10.September.2021 Vi ligger i Kungsham her er det også off season, deilig :) , Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Min bedre halvdel ringte til informasjonstelefon om innreise, tasting og karantene (81555015), og de sa at man skulle ha koronapasset klart i tilfelle man ble stoppet. Det vil si at man ikke trenger å gå innom Sponvika Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Det utsagnet skulle jeg gjerne sett på Regjeringen eller Politiet sine sider. Så langt jeg kan se gjelder regelen om å oppsøke Sponvika ut september. Den informasjonstelefonen, hvem er det en kommer til om en ringer det nummeret? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Code0 Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Lars H. skrev 10 minutter siden: hvem er det en kommer til om en ringer det nummeret? på 1881.no kan man søke... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.September.2021 Link til dette innlegget Svart 11.September.2021 Tom Rør skrev for 2 timer siden: de sa at man skulle ha koronapasset klart i tilfelle man ble stoppet. Det vil si at man ikke trenger å gå innom Sponvika Trakk du den konklusjonen selv, eller sa de spesifikt at du ikke trengte å gå innom Sponvika? Ut fra den første setningen ville jeg tolket det slik at man kan bli stoppet på sjøen i tillegg til at man drar innom Sponvika for kontroll. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Den personen hun snakket med sa det. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Dette blir feilinformasjon. Sjekker man, så gjelder forskriften for grensepassering til og med 30.09.2021. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Skulle det være slutt på kravet om tur innom Sponvika, må endringen ha kommet etter 8. september. Da sto det dette på regjeringen sine sider: Grensekontroll av lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet I sommer underlegges lystfartøy som ankommer Norge fra utlandet ordinær grensekontroll og det samme test- og karanteneregelverket som reisende med bil og fly. Det innføres en midlertidig begrensning i hvilke havner man kan benytte seg av i sommer hvis man kommer fra utlandet med lystfartøy. Følgende havner fastsettes som lovlige grensepasseringssteder for reisende med lystbåter: Hammerfest Tromsø Bodø Trondheim Ålesund Bergen Stavanger Kristiansand Sandefjord Oslo Havn Halden/Sponvika Dette vil gjelde til 30. september 2021. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Den personen hun snakket med sa det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.