Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Careca, vi er fremdeles i Limfjorden. Faktisk endel sol. Men vinden er fremdeles ustadig. Går dere Sundet eller Lillebeltet hjemover? I forrige uke var det mye ledig plass på Langør, Samsø (en av mine favoritthavner). Fint sted å ligge på svai. Hva er planen fremover?

Link to post
Share on other sites

Etter tips fra venner generelt og Roaldbj spesielt dro vi itil Limfjorden i år. Lå i Hals, Vestre Bådhavn (Ålborg), Løgstør og Nykøbing Mors. Veldig fornøyd og skal vel tilbake til neste år. Turen hjem gikk via Lesø til Skarhamn med besøk av ostindiafareren Gøtheborg. Så videre til Malmøn ved Smøgen, naturhavn ved Fjellbacka, Fredrikstad og så hjem til Horten. Fra Smøgen og hjem hadde vi utrolig seilføre med 12-15m/s SV til V. God tur videre til dere som stadig er på tur!

Link to post
Share on other sites

Møtte "The Gannet" i Nyköbing og så roaldbj i Aalborg. Sistnevnte slo av lyset da vi spurte om han surfet på BP.... ?? :crazy:

Hadde deilig seilvind hele ferien. Spesielt 15 m/s fra Mandal til Thyborøn vil huskes. Kom hjem i går, etter fløde-seilas fra Skagen til Mandal.

Bilder ? Tja... Kanskje det dukker opp noen etterhvert....

 

Prøver nå å drikke litt mindre, siden jeg begynner å jobbe på man... Klarte å holde meg helt til 12.00 i dag, før jeg gikk på en skikkelig smell ... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Vi lå på de "nye" bryggene, som ble fjernet onsdag og torsdag. ( Auksjons bassenget ) Vi lå der fra man - tor

Fikk også med oss sirkus "Symfoni", en Dehler 75, som forsøkte å legge seg inn på en plass som var for liten.... Gøy å se mann og kone i en så stor båt legge til i 12-13 m/s .... og at ALT gikk galt .....

Link to post
Share on other sites

Gøy å se mann og kone i en så stor båt legge til i 12-13 m/s .... og at ALT gikk galt .....

Bra vi har forskjellig humoristisk sans.... Jeg synes ikke at andre har problemer er underholdene i det hele tatt, men jeg hjelper til i stedenfor.. Men vi alle er forskjellige

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tror denne Lano 2 er en spøkefugl? Kan hende ligger han i Mandal og ler av allesammen.? Han burde vel rekke jobben på mandag , hvis han stopper å drikke resten av helgen.

Fra spøk til alvor, syntes denne Lano 2 burde vært fritatt for uttale seg om noe som helst her på BP.

Maken til "rølpete innlegg " har jeg ikke sett. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bra vi har forskjellig humoristisk sans.... Jeg synes ikke at andre har problemer er underholdene i det hele tatt, men jeg hjelper til i stedenfor.. Men vi alle er forskjellige

 

Der er jeg enig. Jeg hjelper også til, men "forsøket" holdt til på andre siden av havnebassenget, og ALLE utenom mann og kone kunne se at de 10 m med brygge, mellom Lady Ellen (Svensk skute) og en annen båt, ikke var stort nok.

Dessuten så virket det som om han ikke ville ha hjelp, pga tyngde. Han brukte genoa vinsjene, i et siste forsøk på å trekke seg inn. Da røk det noen hyssinger... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi møtte også en Hollender i Limfjorden, som trodde han kunne gå fjorden uten kart.

 

Det måtte en stor båt til for å få han av sandbanken. Da hadde hele familien badet i en halv time, og øvelsen dregg-kasting førte til stor utmattelse hos skipperen.

Da vi la han longside i Aalborg, endte det med at skipperen hoppet i sjøen.... Han bommet på brygga av ren utmattelse...

Jeg var glad han ikke fikk hjertestans...

Link to post
Share on other sites

Og: En danske som lå på utsiden av oss med seilbåt.

 

Kl 08.00 gjorde vi oss klar til og dra, noe vi hadde informert om kvelden i forveien. Da så dansken på klokka, og svarte at han skulle gå kl 11.30, og hadde ingen planer om å flytte seg en meter før den tid.

 

Kl 08.15 slapp jeg danskens fortøyninger og vi dro mot Sæby. Da drev han rundt i havnerbassenget i Hals på egenhånd, til latter fra et titalls båter, som mente vi gjorde det rette. :flag:

Link to post
Share on other sites

Beklager Lano2,

men av og til er jeg flau over å være nordmann i utenlandske havner.

Du er ikke med på å gjøre ryktet for nordmenn bedre :nonod:

 

Det umiddelbart positive i situasjonen er at jeg har gått "løypa" før deg i sommer,

og ikke kommer etter deg som nordmann i disse havnene.

 

God bedring og lykke til videre på turen!

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og: En danske som lå på utsiden av oss med seilbåt.

 

Kl 08.00 gjorde vi oss klar til og dra, noe vi hadde informert om kvelden i forveien. Da så dansken på klokka, og svarte at han skulle gå kl 11.30, og hadde ingen planer om å flytte seg en meter før den tid.

 

Kl 08.15 slapp jeg danskens fortøyninger og vi dro mot Sæby. Da drev han rundt i havnerbassenget i Hals på egenhånd, til latter fra et titalls båter, som mente vi gjorde det rette. :flag:

 

Faktisk det eneste riktige synes jeg , gir du beskjed dagen før at du skal gå og så varsler at nå er tiden inne dagen etter og mannen kontrer med å si ---jeg flytter meg om 3,5time--- da er det bare å ta saken i egne hender og slippe seg selv ut. Makan til frekkhet å nekte å flytte seg :nonod:

Link to post
Share on other sites

Faktisk det eneste riktige synes jeg , gir du beskjed dagen før at du skal gå og så varsler at nå er tiden inne dagen etter og mannen kontrer med å si ---jeg flytter meg om 3,5time--- da er det bare å ta saken i egne hender og slippe seg selv ut. Makan til frekkhet å nekte å flytte seg :nonod:

 

Helt enig. Legger du deg utenpå noen i havn, så ligger du der på deres premisser. Og er de så høflige å si at de går f.eks 05:00 har du såklart valget å legge deg på noen andre. Med 5-8 andre båter og holdningen er som dansken, risikerer du å komme hjem i september. Bestandig nye utenpå som ikke vil flytte seg :confused: Prøv å legg deg på en tysker som sier at han skal gå 05:00. Er du ikke klar 04:59 skal jeg si du blir vekket! Ordnung muss sein..

Link to post
Share on other sites

Du er ikke med på å gjøre ryktet for nordmenn bedre :nonod:

 

Mine kunder hadde ikke likt at jeg ringte dem fra Hals, og sa at jeg ankommer kontoret 3 uker senere, pga en dansk idiot som ikke vil flytte seg. :nono:

 

Det er kanskje pga deg at dansken oppførte seg slik, siden du var foran meg i løypa. :lol:

Link to post
Share on other sites

Og: En danske som lå på utsiden av oss med seilbåt.

 

Kl 08.00 gjorde vi oss klar til og dra, noe vi hadde informert om kvelden i forveien. Da så dansken på klokka, og svarte at han skulle gå kl 11.30, og hadde ingen planer om å flytte seg en meter før den tid.

 

Kl 08.15 slapp jeg danskens fortøyninger og vi dro mot Sæby. Da drev han rundt i havnerbassenget i Hals på egenhånd, til latter fra et titalls båter, som mente vi gjorde det rette. :flag:

 

Fint du forteller det selv, så alle kan se åssen sjømann du er. Uansett årsak: man løsner da ALDRI andres fortøyninger slik at båten kommer på drift!! :crazy: Ingen problemer med å skjønne irritasjonen, men løsningen var meget primitivt sjømannskap!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...