Jump to content

Full kaos på sjøen i helgen ( refser båtfolk )


Ficher

Recommended Posts

Ja det er en del som tror att så lenge motor starter så er alt i orden desverre.Går ann og bruke øra og øya da.Vedlikehold er en must uansett ny eller gammel båt.Ja ingen ting er bedre og ha en trygg følelse når en drar på tur,klart att noe uforsett kan skje men ikke så mange fartøy på en gang da? :diving: MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Blant tilfellene søndag var det en seilbåt som fikk motorstopp og måtte få hjelp - fordi den manglet seil.

Hva er det for noe argument da ? Det vil si at alle dere som har seilbåt ikke skal ferdes på sjøen om dere ikke har seil?

Vanligvis har jo seilbåtene seil, men det kan være årsaker som gjør at det ikke er på plass

 

Man skal vel være forsiktig og dra alle båteiere over en kam som har vært rammet av været i dag, men det er vel ikke å se bort i fra at kanskje noen burde vært bedre forberedt...

 

Det skal en bra dose god erfaring for å ferdes i et slikt vær og føle seg trygg på det en gjør.

Link to post
Share on other sites

Hva er det for noe argument da ?

 

Helt enig. Dette er noe av det dummeste argumentet jeg har lest og vitner om manglende ordforråd. Ti talls årsaker for ikke å ha seil montert. At været var vanskelig er så sinn sak, men å blandet kortene så til de grader som her pressenteres er helt på trynet og sier heller mere om reporterens egenskaper og kunnskaper.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

I tillegg en seilbåt uten seil som hadde store problemer..... :crazy:

Skjønte ikke helt poenget med denne kommentaren helt... men men....

 

Jøss, har det vært en liten kuling der borte i andedammen. :nonod:

Noen er "tøffere" enn andre skjønner jeg :puke:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vel. Jeg skal vel ikke stikke under en stol at jeg hadde litt problemer når vi ventet på brua i Tønsberg tidligere idag. Båten er ny (og uvandt), båten har 2 motorer som er helt uvandt og ikke baugpropell. Når det i tillegg er strømninger i vannet slik at man driver inn mot land er det ikke lett. Jeg klarte å holde meg i sjakk til brua åpnet, men når det i tillegg er sånne helvettes idioter (beklager utrykket) som hele tiden skal presse seg fram når folk har problemer med å rette på seg blir jeg irritert. Det var en idiot i en cabincruiser som lå i plan og presset seg forbi en flybridgebåt (i plan!!! inne mellom bruene), foran den stod jeg og prøvde å komme meg på rett kjøl igjen. Hadde ikke jeg reagert der hadde idioten kjørt rett inn i badeplatformen min og når jeg heldighvis klarte å flytte meg fort som f**n beklaget ikke engang idioten seg. Bare peiset på videre!. Leser du dette her håper jeg virkelig at du tar litt mere hensyn til neste gang!

 

Beklager både språk og setningsoppbygging/skriveleif, men jeg blir fort revet med!

Redigert av Saltkjelen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var vistnok en del oppdrag for sjöredningen i de nordlige deler av Bohuslän i dag også i følge de som hadde VHF'en på her i Hunnebostrand i dag.... var vistnok i området sør av Koster og i områdene sørover mot "Gulahumpen"...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Herlig med liv i sjøen fra Langesund og ned til Fossingfjorden også i ettermiddag, vil tippe på 2 -2,5m bølgehøyde og 14-16 m/s

 

Meget bra konsert med Postgirobygget på Wrigthegaarden i går forresten...

 

Mange som setter baugen for Arendal neste helg?

Link to post
Share on other sites

Jeg kaster nok litt sten i glasshus, men kan ikke dy meg.

 

En av gjengangeren som det nevnes, er at båtføreren ikke har nødvendig kunnskap om sitt eget fartøy, og det er nok veldig så riktig.

 

Her kan man sammenligne en blondine med høye hæler som får motorstopp med bilen og lurer på hvor den grønne overledningen er - og - pappagutten som hvert år henter en ferdigpolert og servicet båt på våren og leverer den til høsten igjen. Har vel aldri hørt om hva et oljefilter er og dieseldyr er noen kjæledegger som mekanikkere ofte har.

Redigert av Larspo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:yesnod::yesnod:

quote.gif
Jeg kaster nok litt sten i glasshus, men kan ikke dy meg.

 

Et av gjengangeren som det nevnes, er at båtføreren ikke har nødvendig kunnskap om sitt eget fartøy, og det er nok veldig så riktig.

 

Her kan man sammenligne en blondine med høye hæler som får motorstopp med bilen og lurer på hvor den grønne overledningen er - og - pappagutten som hvert år henter en ferdigpolert og servicet båt på våren og leverer den til høste igjen. Har vel aldri hørt om hva et oljefilter er en gang.... og slike blir det flere av.

 

:yesnod: ......mye sant her( og slike blir det flere av :yesnod: )....... men de erfarne båtgutta/jentene kan også få motorstopp i kuling m.m. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hørte en av de med problemer i dag, det var en seilbåt som hadde mistet roret ved Dyna fyr i Oslofjorden. Han var helt rolig, men spurte om hjelp via Tjøme Radio. Og hjelp fikk han, av en båt som var i nærheten.

 

Dette er bare en agurknyhet, journalistene er i ferd med å ble helt desperate nå. Det skjer jo ingenting, og da får vi høre om båter, små kollisjoner, jordbærplukkere med lav lønn og fare for mulig liten flom - kanskje.

Link to post
Share on other sites

Skjønte ikke helt poenget med denne kommentaren helt... men men....

Enig Sydvesten. Astor er en av disse motorbåtfolka som ikke kan noe om seiling men som gjerne synser om hva seilere bør kunne. Jeg misliker også denne holdningen i RSSR. Mulig Ingar PR sjef har blitt høy på pæra etter å ha fått seg en Najad. Men jeg synes ikke denne holdningen er respektfull. Og i mine øyne tjener den definitivt ikke til å gjenreise RSSR's image. Tvert i mot fremstår de som arrogante og besserwissere ved å si slikt.

 

Mange med seilbåt kan ikke seile så mye, og når det blåser kanskje 15 m/s er ikke det noe man prøver ut om man ikke er trent. Det er store krefter i sving og det smeller og bråker mye. Ikke er det lett å heise seil i slik vind heller.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...