Jump to content

Ny seilbåt - Bavaria?

h2o

Recommended Posts

Det er vel ikke vanlig å skifte kjøl på cruisere, men ikke uvanlig at den tas av for kontroll av skroget etter en grunnstøting eller lignende... I fjor lå det en på på land som hadde gått på 5 knop i Sandefjorden, og der ble kjølen tatt av og skorget ble undersøkt for strukturelle skader..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er og har vært den mest populære båten. Det selges mange, og mange velger å bytte seg oppover. I tilegg tror jeg

at mange bytter oftere en før. Å eie båten 3-5 år før en selger igjen er blitt mer vanlig.

Men uansett kommer det en reportasje enten i Seilas eller Seilmagasinet om dette. Da får vi svar.

Vi sees!

Generelt kan man vel kanskje si at det fortiden er kjøpers marked(?) Men blandt seilbåter er det nok flest Bavaria til salgs, ca 100 på FINN som Douro korrekt opplyser. Av andre merker finner vi på FINN i underkant av 50 Jeanneau og ca 35 Maxi.

Søker man på snekker og halvplanere av kjente merker som f.eks Scand, vil man finne mer enn 200 til salgs, og ca 145 Nidelv.

Ja, det ER mange båter til salgs og det hadde vært fint å vært kjøper akkurat nå.

Endelig godt vi har forskjellig smak og ikke minst forskjellige forventninger til produktet vi kjøper.

Opplevd kvalitet er det viktigste, opplevd som overstiger forventningen gjør at det er så forbasket lett å selge som det er for Lunde. De vet så inderlig vel at de eneste de egentlig konkurerer mot er seg selv. Derfor får du knapt ei krone i avslag der i gården.

men ikke så lett för en kjöper o finne ett kvalitetsbygg.........

kun 4 Najader til salgs på finn.no :wink:

Det er enkelt. Hvorfor ikke bare slå til på jeanneau'en min? :yesnod:

Jeg er enig med deg Jeanneau. Du har faktisk en av de siste Jeanneau som er bygget i en mer kostbar produksjon enn de nye.

Det betyr ikke at opplevd kvalitet er dårligere i de nye.. Men husker det fra jeg holdt på å kjøpe en ny SO 40.3. SF er litt mere

"hot rod" en 40,3. Det er vel 1.,17 LYS mot din 1.28 LYS. Men den går, kun snakk om pris/kunde.

Vi sees!

Jeg har grunn til å tro at det et et meeeeeget stort glass! :lol:

:cheers:

Vis Gunga har tatt ett stort glass er han i selskap. Husk "det her kalaset kan inte ja betala". :lol:

Svenskt ordtak. Gunga, husk jeg jobber sammen med svenskene. :cool: Når jeg tenker litt over dette, så tror jeg det

er G som ordner opp.

Forresten når får du nye Bavarian din :flag_sw:

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...