Sydvesten Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Det er vel ikke vanlig å skifte kjøl på cruisere, men ikke uvanlig at den tas av for kontroll av skroget etter en grunnstøting eller lignende... I fjor lå det en på på land som hadde gått på 5 knop i Sandefjorden, og der ble kjølen tatt av og skorget ble undersøkt for strukturelle skader.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Douro Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 h2o skrev: Har solgt den gamle båten, og skal gå over til seil. ... Hadde tenkt å se etter ett brukt eksemplar utover høsten eller til våren Det burde være kjøpers marked for Bavaria. I dag ligger det 100 (!) Bavaria seilbåter til salgs på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Det er og har vært den mest populære båten. Det selges mange, og mange velger å bytte seg oppover. I tilegg tror jeg at mange bytter oftere en før. Å eie båten 3-5 år før en selger igjen er blitt mer vanlig. Men uansett kommer det en reportasje enten i Seilas eller Seilmagasinet om dette. Da får vi svar. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Douro skrev: Det burde være kjøpers marked for Bavaria. I dag ligger det 100 (!) Bavaria seilbåter til salgs på finn.no o ytterligare 91 på Blocket.se (inkl stressbaljerna ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sun Flyer Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Bavaria holder seg uforskammet godt i pris. Ihvertfall de første 3-4 årene. Lette å selge er de også, har jeg hørt rykter om.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
"Mathilde" Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Generelt kan man vel kanskje si at det fortiden er kjøpers marked(?) Men blandt seilbåter er det nok flest Bavaria til salgs, ca 100 på FINN som Douro korrekt opplyser. Av andre merker finner vi på FINN i underkant av 50 Jeanneau og ca 35 Maxi. Søker man på snekker og halvplanere av kjente merker som f.eks Scand, vil man finne mer enn 200 til salgs, og ca 145 Nidelv. Ja, det ER mange båter til salgs og det hadde vært fint å vært kjøper akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 "Mathilde skrev: Ja, det ER mange båter til salgs og det hadde vært fint å vært kjøper akkurat nå. men ikke så lett för en kjöper o finne ett kvalitetsbygg......... kun 4 Najader til salgs på finn.no Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Gunga Din skrev: men ikke så lett för en kjöper o finne ett kvalitetsbygg......... Tenker du på alle Bavariane til salgs Gunga. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 nix dom er bare "byggen" Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sun Flyer Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 "Mathilde skrev: Ja, det ER mange båter til salgs og det hadde vært fint å vært kjøper akkurat nå. Det er enkelt. Hvorfor ikke bare slå til på jeanneau'en min? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Douro Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Gunga Din skrev: o ytterligare 91 på Blocket.se (inkl stressbaljerna ) ...og 76 på www.udkik.dk Stressbaljer - hva betyr det? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Douro skrev: Stressbaljer - hva betyr det? sådane som savner det mest elementere ombord....mast o bom her er en typisk stressbalje..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lanber Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Endelig godt vi har forskjellig smak og ikke minst forskjellige forventninger til produktet vi kjøper. Opplevd kvalitet er det viktigste, opplevd som overstiger forventningen gjør at det er så forbasket lett å selge som det er for Lunde. De vet så inderlig vel at de eneste de egentlig konkurerer mot er seg selv. Derfor får du knapt ei krone i avslag der i gården. Gunga Din skrev: men ikke så lett för en kjöper o finne ett kvalitetsbygg......... kun 4 Najader til salgs på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 jeanneau skrev: Det er enkelt. Hvorfor ikke bare slå til på jeanneau'en min? Jeg er enig med deg Jeanneau. Du har faktisk en av de siste Jeanneau som er bygget i en mer kostbar produksjon enn de nye. Det betyr ikke at opplevd kvalitet er dårligere i de nye.. Men husker det fra jeg holdt på å kjøpe en ny SO 40.3. SF er litt mere "hot rod" en 40,3. Det er vel 1.,17 LYS mot din 1.28 LYS. Men den går, kun snakk om pris/kunde. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 jepp det er vel därför 100 vill selge idag brukt på finn.no funnit ut av kvaliten............. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mouche Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Pass deg nå Gunga Din - snart kommer Bavariapolitiet med pekefingeren og da hjelper det ikke engang å være svensk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 har tatt mig ett glas vin o tenkte jag skulle få igang Mathilde o Sydvesten........bare vent Mouche Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
rogeri Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Min munn er lukket som syv østers!!! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Gunga Din skrev: har tatt mig ett glas vin ..... Jeg har grunn til å tro at det et et meeeeeget stort glass! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
gimi Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Gunga Din skrev: kun 4 Najader til salgs på finn.no Alle vet jo at det er penger bortkastet å legge ut brukte Orust båter på rubrikk annonser - de er jo ikke salgbare. Eierne av disse båtene blir med de til graven.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 nejda o jag ligger tryggt förtöjd oxo för den delen.........men hvor er Sydvesten o Mathilde Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Mouche skrev: Jeg har grunn til å tro at det et et meeeeeget stort glass! Vis Gunga har tatt ett stort glass er han i selskap. Husk "det her kalaset kan inte ja betala". Svenskt ordtak. Gunga, husk jeg jobber sammen med svenskene. Når jeg tenker litt over dette, så tror jeg det er G som ordner opp. Forresten når får du nye Bavarian din Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 (redigert) den kommer först den dagen noen skänker en til mig......... remember....."life is to short to sail Bavaria" or drink bad wine Redigert 26.Oktober.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mouche Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Du mener at det er så mye den er verdt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Og jeg som trodde jeg la inn noen gode aksjer når jeg tok i mot tampene dine i Lysekil. . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.