Sleipner93 Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Har ikke DSC jeg men snart kan jeg vel kalle deg opp manuelt.. Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Seilaren, skal du flytte inn i Junkeren? og bruke den som hybel? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
BigRevi Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Jeg tror jeg heller hadde bodd et par år til hjemme enn å flytte inn i en 22 fots seilbåt Tenk å bo der om vintern, og våkne med rim i håret hver dag Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 :lol: Jeg har hvertfall ikke tenkt og bruke den som hybel. Da oppgraderer jeg nok til en båt mellom 26 og 30 fot...Med varmeapparat Men det kan være Junkeren blir utsatt for en tur som denne https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=40953 Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Så du var ute med båten i dag også Bjorngb. Båten lå hvertfall ikke i havnen... Nei, den ligger og får montert aktuatoren til autopiloten på Hundvåg denne uken - mens jeg jobber i Bergen... Men vi skal ut til helgen og - må bare gå på Bob Dylan konserten på fredag først :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Bob Dylan er ikke noe og skryte av, derimot oppvarmingsbandet er noe av det beste som er! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Ahh. Derfor båten ikke er på plassen sin. Jeg forsøkte å sende melling i dag også, men fikk ikke svar. Men hva er egentlig poenget med å kunne sennde disse meldingene? Vi kan jo ikke skrive inn noen tekst like vel... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Du sender vel ikke melding du kaller jo ham opp? Som om du skulle ringe med en vanlig telefon. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Sant nok det, men det er jo mye mer ungvidt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
hengefjes Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Bob Dylan er ikke noe og skryte av Jaja - smaken er som baken. Lurer egentlig på hvor mange andre artister som har hatt "hit'er" med Dylans låter - slikt "lyt man respektere" - absolutt noe å skryte av!!! OT - men måtte bare Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Sleipner93 Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Jepp, og siden jeg har så fin gammeldags VHF uten DSC slipper du og ha det tungvindt når du skal kalle opp meg.. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Kom i prat med fyren i nabobåten i dag. Har ikke snakket så mye med ham før. Etter praten som varte ganske lenge satt jeg igjen med et 4 år gammelt vannklosset (skikkelig dass) i god stand. Han hadde en liten septiktank jeg kunne få også, men den var ikke demontert. Jeg kunne også få et gammelt rødspritapparat, men det har jeg jo allerede. Jeg trenger ikke å fungere som søppelplass for havnen heller... Så til vinteren før vi se om jeg får do ombord Blir greit til denne turen (hvis det blir noe av den) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Nei takk til brukt utstyr, er du gal. Eller mulig det er jeg som er gal da jeg tar imot og kjøper en haug med brukt når sjansen byr seg... Vel, kjekt og ha er det jo noe som heter Jeg har 3 stk optimus + en optimus med ovn Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 (redigert) Ja, jeg lever egentlig etter det jeg også. Men hagen ser allerede ut som en kraphandler. Dessuten bor jeg hjemme og har noen foreldre som ikke vl ha så mye rot.. Men er det normalt at det skal lekke vann ut gjennom håndtaket på denne pumpen? Kommer mer vann på benken enn i vasken.... Redigert 10.Juni.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Var på biltema og fikk en ny pumpe. Den var mye bedre, og lettere og pumpe. Åpnet den gammle pumpen, og alle pakningene inni der var helt ødelagte. (Nå har jeg passert 2000 innlegg :flag: ) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 Jeg har bruk for rødspritapparat.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 Ok, da ska jeg se om jeg får det neste gang jeg snakker med ham.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders Panders Svart 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Virker som et flott prosjekt du har med å reise til Nordkapp og tilbake du. Tviler ikke på at båten skal klare turen bare en er forsiktig. Husker det var noen fra Porsgrunn her for et par år siden som reiste oppover, men de møtte mye uvær og la vel båten i opplag til slutt Sy-albin Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Ser du har lagt båten din ut for salg Anders. Men det er noen feil i annongsen. Båten din er 79 model, og lystallet er 0,89 Du må ikke undervurdere din egen båt... Selv om jeg stor sett har brukt båten i sommer, så har jeg fikset og ordnet litt også. Blandt annet så er båtnavn og hjemmehavn på plass... Redigert 1.September.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders Panders Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Ja, er vel ett av de siste eksemplarene som kom fra fabrikken, er det ikke? Mener det var produsert en ca 600 av dem. En mann trenger like mange fot som sin alder og jeg blir 27 til neste år, da er det perfekt med en Albin Vega for eksempel :D Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Ja, du ser det på byggenummerne her; En fot per år.... Da skulle jeg bare hatt 17 fot... Får beholde Junkeren noen år til jeg da..... Albin Vega er flotte båter. Bra du vil fortsette med langkjølt båt Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sinten Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 En mann trenger like mange fot som sin alder... Er det lov å plusse saman fot dersom ein har fleire båtar? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Seilaren Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Det symboliserer din mentale alder Du burde mistet omsorgsretten for den plastjolla di.... Du senker den jo bare (Skal du på russetreff i kongeparken forresten?) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Jeg har noen vinduspakninger som liker å slippe vann inn i båten Hvordan fikse det uten å grise til hele båten med sika? Vinduene mine er jo helt ødelagt og kakkelerte også. Lurer på om jeg skal bytte ut vinduene og få skikkelige aluminiumslister. Det vil modernisere båten også. Noen som har peiling hva hva det ville kostet? Dette ser jo ut til å være en fyr med peiling http://home.c2i.net/cbp-2res1/per-gunnar/vedlegg10.html Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Aluminiumslister Mye finere med gummilister!! Og det er vel orginalt også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.