Jump to content

Oppgradering av Junker 22


Seilaren

Recommended Posts

Hum. Ideen var jo så enkel at den ble genial :smash:

 

Legger du den innerst i benkene ute? Føler det er litt dødplass nedi der like vell...

Hva gjør du med lufttilførsel? Borrer et knøttlite hull oppå tanken?

 

Tror jammen jeg skal lage til dete samme i min :cheers: (Hermegås som jeg er..)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har jobbet litt i båtden de siste dagene.

Har skrapt en del gammelt bunnstoff og montert håndpumpe til vann ved vasken.

 

Slik ser det ut i båthavnen i dag. Snøkaoset i morges har blitt til slaps, som igjen har frosset til is. Var en utfordring og sykle til båten i dag, men hva er vel en ekstra utfordring i en ellers kjedelig hverdag?

ting_og_tang_005.jpg

ting_og_tang_006.jpg

 

Jeg synes aldri det er gøy og borre hull i båten. Her har det kommet et hull til vannpumpen;

(Jada, det er ikke så ryddig... :rolleyes: )

ting_og_tang_008.jpg

 

Og pumpen passet perfekt! Ble veldig fornøyd, men glemte og ta bilde etter at jeg vasket... :diving:

ting_og_tang_010.jpg

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

hehe. Det er bare kablene til CD speilleren som slenger bak der.. Har ikke orket og rydde i dem :lol: Og så er det "strømskapet" med alle bryterne som er over vasken, så der vil det alltid være noen synlige ledninger. "Døren" er bare ute når bildet blir tatt.

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det blir lett og pumpe og vaske hendene din lille late snekkegutt :wink:

Jeg har propp og fyller vasken med litt vann. Lanoen står klar..

(Det er en fordel og tømme vasken før en seiler avgårde med mange grader krengning :blush: )

 

Det var mye verre og vaske hendene mens jeg hellet fra en 25l vannkanne slik jeg gjorde i fjor.. :lol:

 

Og ja, jeg har testet pumpen. Bare stappet slangen nedi vannkannen. Virka fint... :yesnod:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hadde gjordt seg med ei fotpumpe då :yesnod:

Då skulle til og med eg greid å vaske henda :wink:

 

En annen også som er vandt med og vaske hendene i rennende vann! :wink: Men det er bare litt uvant, selv når jeg er i båten har jeg bare en sort "sementbøtte" som vask. Duger det også! :wink:

 

Seilaren : Hva skulle det på MSN bety? :crazy: Gjorde jeg slik at du fikk god oppmerksomhet i timen eller? :lol:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:lol: Her er youtube, msn osv. blokkert da.. eller, de tillater youtube igjen, men filteret henger igjen så du er nesten garantert at nettleseren fryser når du går inn der. :yesnod:

Sanitæranlegget her er en lysgul 10 liters bøtte med bærepose i, og en lambirull ved siden av.. Vann får man hente utenfor, er ikke saltvann desinfiserende? :lol:

Link to post
Share on other sites

Flott tilpasning da. Jeg har håndpumpe, plassen er så liten at en ikke kan bevege beina og vaske henda samtidig uansett :D

 

Kanskje ikke Junkeren er båten for sånne som meg som er 2 meter på sokkelesten, men så har jeg egentlig aldri vært i noen seilbåt med ståplass i mitt liv heller, lurer på om dette kan bli et nytt emne på BP...

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg montert det omdiskuterte roret mitt med all slarken. Har sparklet igjen hullet til akslingen i roret og slipt til nytt hull. Tror det skal bli bra :yesnod:

 

Har vært og lagt fra meg skammelig mye penger på biltema i dag. Kjøpt bunnstoff og primer der. Må jeg regne med mer groe i år enn i fjor da jeg brukte seajet? Er veldig spent på å se om jeg merke forskjell :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...