Mouche Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Ser ut som at hvis du kan vente til mandag så er det langt å foretrekke, men vil nok bli en del sjø etter dager med mye vind! http://www.swellfinder.com/forecast/faerder_fyr Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 I går var det meldt roligere vindforhold i ytre Oslofjord. I dag er DNMI mer på linje med hva SMHI meldte i går Kysten av Telemark Sørvestlig liten kuling 12 m/s, kan hende stiv kuling 15, litt minkende mot natta. Skiftende skydekke med regnbyger. Lørdag sørvest liten kuling 12. Stort sett opphold og til dels pent vær. Bølgehøyde:2-3 m Kysten av Vestfold Sørvestlig liten kuling 12, kan hende stiv kuling 15 m/s. Skiftende skydekke med regnbyger. Lørdag sørvest liten kuling 12. Stort sett opphold og til dels pent vær. Bølgehøyde:2-3 m Kysten av Østfold Sørvestlig liten kuling 12, kan hende stiv kuling 15 m/s. Skiftende skydekke med regnbyger. Lørdag sørvest liten kuling 12. Stort sett opphold og til dels pent vær. Bølgehøyde:2-3 m Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Sitter og ser ut på Langesundsbukta mot Tvistein nå. En del sjø og vind. Tipper bølgehøyden er 2 - 3 m. Vinden ser ut til å ligge mellom styrke 10-15 sør / sørvestlig retning. Virker som vinden er noe avtagende mot hva den var i formiddag. Har vært noe trafikk inn og ut av Langesundet i dag tross vinden. Både små og litt større fritidsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Må nesten nevne det her , det laver ned her nu med store hvite filler . Fint med hvit jul , men den kan komme lille julaften og forsvinne igjen 3 juledag . Dem som må ha snø kan dra på fjellet , detta var lite gøy . Også med scooter hjemme i havna , skulle vært snøscooter det da . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Det ligger et par cm snø i Telemark også, men regner med at vår herre gjør noe med denne "fadesen" i løpet av dagen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bao Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Noen cm. i Sandefjord også. Ser at gradene er på vei opp. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Jeg for min del lurer veldig på hva skjæra og banangnagærn vet, jeg? .. 3-4 cm. våt snø i Skien også i dag tidlig, men det forsvinner forhåpentligvis i løpet av dagen... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Baatlaus Svart 3.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2008 Hei Kan noen fortelle meg litt om været, eller i hvertfall snø mengden på Vallø nå? Ser det er meldt mer snø i morgen å lurer på om jeg må ned å måke??? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 3.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2008 Her i Horten er det ca 1 cm , håper ikke det blir noe mer ut av detta heller . Det som er meldt er vel lengre nedover mot Larvik og videre nedover . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sigurd Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 . ...å lurer på om jeg må ned å måke???..... Sjekk kameraet i Ollebukta. Vil være omtrent som på Vallø Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Sjekk kameraet i Ollebukta. Vil være omtrent som på Vallø Kameraet finner du her: http://tb.no/apps/pbcs.dll/section?Category=WEBCAM&WID=1 Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Har kjennskap til webkamera i ollebukta, men veldig vanskelig å si om det er 1 eller 10cm snø på de!!! :/ Hei Bao! Kan du fortelle meg hvordan type værstasjoen du har, og hvor du har kjøpt den? Pris? Det var en veldig flott web løsning du hadde der. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Hei Værstasjonen heter TFA Nexus, kjøpt i Skien, Ca. 2.600,- med usb tilkobling til PC, tådløs fra utesensorene. Programvaren er WEATHER DISPLAY Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Hvordan er det med dette ufyselige hvite greiene på "solkysten"(Bamble) da for tiden? Blir i utlandet(Bergen) denne helgen og får ikke kikket til skuten som ligger vel fortøyd (8 tamper til land) på Stathelle Marina... Er usikker på om kallesjen tåler noe særlig mere enn en halvmeter med "tung" snø Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Coast Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Bare ta verden med ro foreløpig, Sydvesten, her er 15 cm lett snø. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
bao Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 her er 15 cm lett snø. 15 cm? 2-3 cm. i Sandefjord, og ikke vil jeg ha mere heller. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Ja, jeg klarer meg lenge med det som er kommet, men det blir vel mer både på Bamblekysten og i Vestfold før helga er over tenker jeg! Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
bao Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Temp.:-0,1 Følt temp: -3,0 Noe snø ca. 4-5 cm. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Detta er ikke bra , nå er det bortimot 15 cm med den hvite guffa og det holder på enda........ Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
seilærn Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Ja nå er det 2 cm her Send snøen over til andre siden av fjorden! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Hva kan man forvente da på denne tiden av året i Norge? Palmesus og Pina Colada? Nei, følg heller med på; http://www.skiforeningen.no/ og http://www.skiinfo.no/ Det er der det skjer nå! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Detta er ikke bra Det er håp til uken, det meldes regn da Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Nei da, det meldes sludd og snø! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 gå og legg deg mouche . jeg skal danse regndansen i hele natt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sydvesten Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Sakset fra yr.no for yttre Oslofjord.... satser på at den hvite guffa forsvinner..... Wednesday 09/01/2008 3° Heavy rain. Strong breeze, 10.8 m/s from southeast. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.