Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

I går var det meldt roligere vindforhold i ytre Oslofjord. I dag er DNMI mer på linje med hva SMHI meldte i går

Kysten av Telemark

Sørvestlig liten kuling 12 m/s, kan hende stiv kuling 15, litt minkende mot natta. Skiftende skydekke med regnbyger. Lørdag sørvest liten kuling 12. Stort sett opphold og til dels pent vær.

 

Bølgehøyde:2-3 m

 

Kysten av Vestfold

 

Sørvestlig liten kuling 12, kan hende stiv kuling 15 m/s. Skiftende skydekke med regnbyger. Lørdag sørvest liten kuling 12. Stort sett opphold og til dels pent vær.

 

Bølgehøyde:2-3 m

 

Kysten av Østfold

 

Sørvestlig liten kuling 12, kan hende stiv kuling 15 m/s. Skiftende skydekke med regnbyger. Lørdag sørvest liten kuling 12. Stort sett opphold og til dels pent vær.

 

Bølgehøyde:2-3 m

Link to post
Share on other sites

Sitter og ser ut på Langesundsbukta mot Tvistein nå. En del sjø og vind. Tipper bølgehøyden er 2 - 3 m. Vinden ser ut til å ligge mellom styrke 10-15 sør / sørvestlig retning. Virker som vinden er noe avtagende mot hva den var i formiddag. Har vært noe trafikk inn og ut av Langesundet i dag tross vinden. Både små og litt større fritidsbåter.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Må nesten nevne det her , det laver ned her nu med store hvite filler . Fint med hvit jul , men den kan komme lille julaften og forsvinne igjen 3 juledag . Dem som må ha snø kan dra på fjellet , detta var lite gøy . Også med scooter hjemme i havna , skulle vært snøscooter det da .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det ligger et par cm snø i Telemark også, men regner med at vår herre gjør noe med denne "fadesen" i løpet av dagen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg for min del lurer veldig på hva skjæra og banangnagærn vet, jeg? .. :confused:

 

3-4 cm. våt snø i Skien også i dag tidlig, men det forsvinner forhåpentligvis i løpet av dagen...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har kjennskap til webkamera i ollebukta, men veldig vanskelig å si om det er 1 eller 10cm snø på de!!! :/

 

Hei Bao!

Kan du fortelle meg hvordan type værstasjoen du har, og hvor du har kjøpt den? Pris?

Det var en veldig flott web løsning du hadde der.

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med dette ufyselige hvite greiene på "solkysten"(Bamble) da for tiden? Blir i utlandet(Bergen) denne helgen og får ikke kikket til skuten som ligger vel fortøyd (8 tamper til land) på Stathelle Marina... Er usikker på om kallesjen tåler noe særlig mere enn en halvmeter med "tung" snø

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Detta er ikke bra

Det er håp til uken, det meldes regn da

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sakset fra yr.no for yttre Oslofjord.... satser på at den hvite guffa forsvinner.....

 

Wednesday

09/01/2008

Heavy rain. Strong breeze, 10.8 m/s from southeast.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...