Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Håper inderlig været slår til snart. Yngste skipper ombord tøffer rundt i Vestfoldskjærgården på jakt etter sommeren.

Skal forøvrig ikke irritere noen med å fortelle hvordan været er på Trinidad!!!!!!

Her i Chaguaramas ligger det ca 40 langtur-seilere til ankers. Jeg har sett ett svenskt og to danske flagg, men foreløpig ingen norske.

Link to post
Share on other sites

Idag er det syvsoverdagen og dette er en spesiell dag

 

"Syvsoverdagen, eller "de syv soverers dag", var også et kjent værmerke. Regnet det den dagen, skulle det bli regn i syv uker. Var det fint vær, ville det bli fint vær i syv uker."

 

Passer den inn i systemet ditt Thor :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei Thor!

Har du noen prognoser for været fremover? Gjerne langtids, hvis det mulig å spå noe om sensommeren og høsten. Er redd vi får en tidlig høst i år, jeg!  :lol:  :lol:

I kveld observerte jeg en hel skokk med gjess i formasjon på vei sydover ut Oslofjorden!  :flag: Synes det er vel tidlig. Er det et dårlig tegn tro? :flag:

Håper inderlig at jeg tar feil, da!  :wink:

Link to post
Share on other sites

Som nå Gunga. Regnbyger,tidvis sol men mest grått.Moderat vind. Er du i Tønsberg?

Og Geir Frode,jeg har 3 ospetrær i hagen som snart er bladfrie :seeya:

Vet ikke helt om jeg skal skylde på liten nedbør og sterk vind som har tørket ut jorda.De står skrint.Dååårlig tegn?JA.

Link to post
Share on other sites

Sånn som det blåser nå for tiden, så er det vel snart flere trær som er uten blader! For ikke å si grener!:seeya:

Hadde tenkt meg på tur i helgen, men det ser ut til å bli en veldig kort en. Kommer ikke til å bevege meg utenfor kanalen i den vinden, nei. :seeya::yesnod: Er vel meldt at den  skal roe seg, men dette ser ikke lovende ut. Er det høststormene som har kommet alt????

Link to post
Share on other sites

Fronten har passert oss såvidt jeg kan se av simuleringa gjort nå. Vinden vil øke til ca 20 knop utover dagen fra SW.Brukandes vær i dag,regnbyger i morra.OK vær på Mandag.Resten av neste uke blir det veldig blanda drops men ser ok ut for neste helg.Luftmassene er veldig ustabile. Tror jeg planter hekken som Ørnhild har masa om i dag,da slipper jeg å vanne den i morgen.Dovenskapen lenge leve :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei Sigurd. Sundane er jo veldig langt nord da :nono: Nja,alt ut over hva du ser med øya er gjetting. Veldig ustabile luftmasser preger værbildet. Tror det er 7 forskjellige varsel bare for Tjøme i dag :yesnod: Jeg vil påstå at jeg har aldri sett værmodellene stemme så dårlig som i år. Abonnerer på 3 av dem,og jeg tror ingen av dem har gitt meg samme prognosen for mere enn 24 sekunder i år.Håpløst. Vanligvis så baserer jeg "spå-dommene" mye på at 2 modeller er nogenlunde like over tid.Det har ikke skjedd ofte i år.

Bare se på hva som ble sagt om søndagsværet i morges-bare dritt. 12 timer senere ser det bra ut....GRUFF.

Ut i fra værtegn så burde Tjømlinger få en mild og våt vinter. Høsten trodde jeg ville komme sent i år,men den kom tidlig. Likevel,værtegn indikerer nogenlunde `varm`høst temperatur messig. Her er mange ting som kan indikere feiltolking-værtegn på Nøtterøy sier litt imot hva som sees her,trekkfuglene samler seg og prøveflyr med ungdommene og en dri***ekk har skutt skjæra mi!!

Været som kommer fra vest indikerer at temperaturene holder seg folkelige,ikke så veldig sterke vinder og ikke helt ille med nedbør heller.Tror høsten blir omtrent som i fjor,eller en tanke mildere. Mild vinter også.

 

Blir det ille hos deg er du hjertlig velkommen i DownTown Pytterønningen! :lol:

Link to post
Share on other sites

Nei,tror ikke det. Men imorra får du tape fast hatten for da blir det j¤¤¤ig med vind når en kaldfront passerer. Det skjer(sånn som det ser ut nå) fra ca 1200-1500.Ellers ca 15 knop.

Alle med pinnebåter kan jo ha det gøy i sånt vær :yesnod:

Jepp! Seilte båten fra Strømstad og hjem til Oslo. Skikkelig huskestue utafor, behagelig seilas nord for Rauer. Holdt over seks knop på sløreseilas gjennom Drøbaksundet seint på kvelden, og det er ikke vanlig kost. Hele turen i et strekk, med magisk nattseilas i indre fjord som rosinen i pølsa - rakk akkurat å fortøye båten i halvfiretida i morges før det begynte å regne!

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har noen veldig lite å skrive om i dag, men føler at man bare MÅ skrive?

Her tok jeg feil. Dette er innlegg nr. 174 i denne strengen. Det er ikke fordi man har lite å skrive om og føler at man bare MÅ skrive at man skriver i denne strengen. Begynner å helle til den konklusjonen at det faktisk er slik at folk bare MÅ diskutere været, uansett hvor mye de har å gjøre sånn ellers.   :rolleyes:

 

Værpratavhengige, finnes de? Ja, absolutt.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...