Walter_S Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 (redigert) - Hinkley? - Alden? - Redigert 10.Desember.2004 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Krapyl Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Rekkene og ventilene er helt likt Shannon. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Walter_S Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Min kunnskap om amerikanske båtkonstruktører er oppbrukt , så inntil Suzuki "forbarmer" seg og kommer med fasiten, sent i kveld - utfordrer jeg samme Suzuki (og alle andre selvfølgelig) til å gjette på denne....... P.S. GeirKS har ikke lov til å "gjette"! Har nemlig sendt han dette bildet en gang, på oppfordring.... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Min kunnskap om amerikanske båtkonstruktører er oppbrukt , så inntil Suzuki "forbarmer" seg og kommer med fasiten, sent i kveld - utfordrer jeg samme Suzuki (og alle andre selvfølgelig) til å gjette på denne....... känner igen den der..Hmmm..............engelsk Westerley ??? vild gissning Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Moody 31 eller var det 33 Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Umisskjennelig engelsk, ja - det er Moody 33 Mk I - 1976 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Baywatch Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Her har noen gått amok med saks igjen. Hvilken båt? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 11.Desember.2004 Del på Facebook Svart 11.Desember.2004 Suzuki ??? Det få da være måte på og holde oss i uvisse så lenge........ Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Jens_P Svart 11.Desember.2004 Del på Facebook Svart 11.Desember.2004 Her har noen gått amok med saks igjen. Hvilken båt? Det er denne: Sandøy 9700 CC. Nydelig båt! Har sett bildet før, men det tok tid før jeg fant tilbake. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Baywatch Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Det er denne: Sandøy 9700 CC. Nydelig båt! Har sett bildet før, men det tok tid før jeg fant tilbake. Helt enig med deg, Jens_P, det er en virkelig lekker båt Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.Desember.2004 Del på Facebook Svart 13.Desember.2004 Suzuki ??? Det få da være måte på og holde oss i uvisse så lenge........ Hmm - beklager så ydmykt forsinkelsen. Skulle legge ut navnet på båten på fredagen, som lovet, men hadde glemt det ( ! ) selv. Lørdag var jeg på farten, og i går hadde vi langturinspirasjonsmøte i Oslo ( Lars_Herman er sikkert syk i dag, har trolig spist en 1/2 sjokoladekake i natt.. ) Nok om det; båten er en ISLAND PACKET 35 Oppdaget denne i en "how to" reportasje i Praktisk Båtägande. En av de flotteste båtene linjemessig, som jeg har sett i alle fall. Akkurat passe klassisske, selvfølgelig en US båt, som noen var inne på, men ikke like "svulstig" som mange andre. Langkjølet, bred og med akkurat passe spring. Litt varierende rigg, i hovedsak kutterrigg. Og i god Amerikansk langturtradisjon, er den sikkert utstyrt med parabolantenne, dobbel fryseboks, microovn, vaske / oppvaskemaskin, samt den absolutt nødvendige skopussemaskinen og isbitmaskinen Samt en atomreaktor under dekk til å forsyne alt sammen.. Rett og slett; vakker Her er 31 foteren 38 foteren Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
REM Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
GeirKS Svart 26.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Islandsk tråler på vei hjem fra Smutthavet? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Hej ! Det röret, med tratt längst ner, som sitter på SB-sidan, vad använder dom det til ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Islandsk tråler på vei hjem fra Smutthavet? <{POST_SNAPBACK}> Nei, den er norsk. Vakkert ikke sant? Hej ! Det röret, med tratt längst ner, som sitter på SB-sidan, vad använder dom det til ?? <{POST_SNAPBACK}> Andre enn meg kan svare på dette Gunga, men jeg ville tro det er en slags sugemaskin som henter opp fisken fra nota i sjøen? Eller? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sirius Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 (redigert) Dette tror jeg nok er Hardhaus H-120-AV av Austevoll som er på vei hjem fra en tøff tur med Lodde?? Den trekten som det er spørsmål om er for å føre noten tilbake til notbingen etter hvert kast, noten blir tatt opp på siden og tørket før man pumper fisken ombord. Denne båten har vært med mange sildelaster her hos oss på fabrikken i Fosnavåg. Sirius Redigert 26.Januar.2005 av sirius (see edit history) Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Gunga Din Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Dette tror jeg nok er Hardhaus H-120-AV av Austevoll som er på vei hjem fra en tøff tur med Lodde?? Den trekten som det er spørsmål om er for å føre noten tilbake til notbingen etter hvert kast, noten blir tatt opp på siden og tørket før man pumper fisken ombord. Sirius <{POST_SNAPBACK}> Tack Sirius ! du skriver not, er det bara när man fiskar med ring-not man använder detta röret eller används det även vid vanlig trawl oxo ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
sirius Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Jeg mener og tror at dette bare er i bruk med ringnot Det er mulig jeg er på tynn is nå!!! Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Gunga Din Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Jeg mener og tror at dette bare er i bruk med ringnot Det er mulig jeg er på tynn is nå!!! Sirius <{POST_SNAPBACK}> Du er sikkert på tjockare is enn meg ! fann en bild på Hardhaus på http://www.karmsundet.com Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Dette tror jeg nok er Hardhaus H-120-AV av Austevoll som er på vei hjem fra en tøff tur med Lodde??Stemmer Sirius, Hardhaus av Austervoll. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Baltic Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Herlige bilder av en flott båt! Spesielt bildet av båten søkklastet på tur hjem fra feltet er en fryd for øyet. "Harhaus" -ja, det tror jeg så gjerne! Det er mange hardhauser langs norskekysten! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Litt sen, men ... Det er Hardhaus fra Austevoll. Samme bilde ble brukt i et vedlegg til Aftenposten for noen dager siden. Bare for å nevne det - IKKE LAST BÅTEN DIN SLIK. Den er nemlig ikke bygget for det. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Henter frem igjen denne, jeg, og legger inn en ny oppgave Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Henter frem igjen denne, jeg, og legger inn en ny oppgave <{POST_SNAPBACK}> Fram 21 .... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Baywatch Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Fram 21 .... <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.