Jump to content

Hvilken båt er dette?

GeirKS

Recommended Posts

Min kunnskap om amerikanske båtkonstruktører er oppbrukt :rolleyes: , så inntil Suzuki "forbarmer" seg og kommer med fasiten, sent i kveld - utfordrer jeg samme Suzuki (og alle andre selvfølgelig) til å gjette på denne.......

Bilde

P.S. GeirKS har ikke lov til å "gjette"! Har nemlig sendt han dette bildet en gang, på oppfordring....

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:smash:Suzuki ???  :smash:

Det få da være måte på og holde oss i uvisse så lenge........ :wink:

Hmm - beklager så ydmykt forsinkelsen. Skulle legge ut navnet på båten på fredagen, som lovet, men hadde glemt det ( ! ) selv. Lørdag var jeg på farten, og i går hadde vi langturinspirasjonsmøte i Oslo

( Lars_Herman er sikkert syk i dag, har trolig spist en 1/2 sjokoladekake i natt.. )

Nok om det; båten er en ISLAND PACKET 35

Oppdaget denne i en "how to" reportasje i Praktisk Båtägande. En av de flotteste båtene linjemessig, som jeg har sett i alle fall. Akkurat passe klassisske, selvfølgelig en US båt, som noen var inne på, men ikke like "svulstig" som mange andre. Langkjølet, bred og med akkurat passe spring. Litt varierende rigg, i hovedsak kutterrigg. Og i god Amerikansk langturtradisjon, er den sikkert utstyrt med parabolantenne, dobbel fryseboks, microovn, vaske / oppvaskemaskin, samt den absolutt nødvendige skopussemaskinen og isbitmaskinen

Samt en atomreaktor under dekk til å forsyne alt sammen.. :rolleyes:

Rett og slett; vakker

Her er 31 foteren

Bilde

38 foteren

Bilde

Suzuki

No boat needed..

• 1 måned senere...

Islandsk tråler på vei hjem fra Smutthavet?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, den er norsk. Vakkert ikke sant?

Hej !

Det röret, med tratt längst ner,  som sitter på SB-sidan, vad använder dom det til ??

<{POST_SNAPBACK}>

Andre enn meg kan svare på dette Gunga, men jeg ville tro det er en slags sugemaskin som henter opp fisken fra nota i sjøen? Eller?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Dette tror jeg nok er Hardhaus H-120-AV av Austevoll som er på vei hjem fra en tøff tur med Lodde??

Den trekten som det er spørsmål om er for å føre noten tilbake til notbingen etter hvert kast, noten blir tatt opp på siden og tørket før man pumper fisken ombord. Denne båten har vært med mange sildelaster her hos oss på fabrikken i Fosnavåg.

Sirius

Redigert av sirius (see edit history)

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Dette tror jeg nok er Hardhaus H-120-AV av Austevoll som er på vei hjem fra en tøff tur med Lodde??

Den trekten som det er spørsmål om er for å føre noten tilbake til notbingen etter hvert kast, noten blir tatt opp på siden og tørket før man pumper fisken ombord.

Sirius

<{POST_SNAPBACK}>

Tack Sirius !

du skriver not, er det bara när man fiskar med ring-not man använder detta röret eller

används det även vid vanlig trawl oxo ??

S/Y Gunga Din

Stemmer Sirius, Hardhaus av Austervoll.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...