Suzuki Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 ADA / OSKØ 32 Gambling 34 ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Den første ( eller de første ) ble tatt inn av Gunn Hegna på SKI. Det var nok den gamlingen hadde fingrene i, for den kom fra Nippon og ikke fra Kongeriket. Den gang var Yamaha verdens største produsent av glassfiberbåter ... og av totakts motorer. Der var også en 29-foter men den kom aldri så langt som til Bergen i min tid. Også den var en skjønnhet, med linjer og fylde på de rette plassene i tilstrekkelig monn til at den fortsatt kan hevde seg estetisk mot dagens kreasjoner. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 ADA / OSKØ 32 Gambling 34 ? ...men 32 stemte.... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Suzuki Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Ikke OKSØ 32 heller ? Hmmm..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Siden ingen ser ut til å klare #24 trør jeg til med enda en lekker men akk så maltraktert skute: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Ikke OKSØ 32 heller ?Nei, Oksø's konstruktør var heller ikke særlig kjent. Vetle Vislie het han - ikke så mange som husker det. Konstruktøren til den båten vi snakker om har initialene S.H. - nå blir det straks lettere! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Suzuki Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Det var nok den gamlingen hadde fingrene i, for den kom fra Nippon og ikke fra Kongeriket. Den gang var Yamaha verdens største produsent av glassfiberbåter ... og av totakts motorer. Der var også en 29-foter men den kom aldri så langt som til Bergen i min tid. Også den var en skjønnhet, med linjer og fylde på de rette plassene i tilstrekkelig monn til at den fortsatt kan hevde seg estetisk mot dagens kreasjoner.Såvidt jeg har observert, finnes det ( minst ) 2 i Oslo området. En som ligger ( lå ) i Son, og en som lå på tomta til Flerskrogsgutta på Lysaker. Linjevakker sak ja. Men litt " udde " som våre svenske medlemmer ville sagt. Ikke spesielt solid bygd heller... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Vi hadde mye gøy meg JOG 21-en. Gubben visste mindre enn null om seiling, men fant ut av det etter hvert. Vi seilte ofte solid på skakke med ripen godt under vann. Moderen var ikke så begeistret ... men moro var det, lell. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Suzuki Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 KAN kanskje minne om Håkan Sødergren.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 KAN kanskje minne om Håkan Sødergren.. Håkan er for ung - S.H. = voksen mann / eldre kar.....Båten er en konstruksjon fra slutten av 60-tallet. H. Sødergren tegnet i 80-årene.... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Suzuki Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Båten er en konstruksjon fra slutten av 60-tallet. H. Sødergren tegnet i 80-årene.... Søren, den var vrien Walter_S. Linjene ser egentlig typisk norske ut, men vi har jo ikke hatt SÅÅ mange norske konstruksjoner... Suzuki - leter videre.. Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Båten er en konstruksjon fra slutten av 60-tallet. H. Sødergren tegnet i 80-årene.... Mja Walter_S: DET er vel ikke ubetinget bare rett. F.eks MURENA ble visstnok tegnet på begynnelsen av 70 tallet, av nettopp H. Sødergren.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Båten er norsk. Konstruktøren er norsk. Båten ble bygget i Norge (anerkjent fabrikk)....... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
jada Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Siden ingen ser ut til å klare #24 trør jeg til med enda en lekker men akk så maltraktert skute:Skipper_Worse, dette er en Scand 32 Atlantic (nyere modeller er vel kanskje omdømt til 3500 Atlantic) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Ny nøtt - Skandinavisk båt igjen.....konstruktør = Aa.U. (tror jeg - bare 99% sikker) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Skipper_Worse, dette er en Scand 32 Atlantic (nyere modeller er vel kanskje omdømt til 3500 Atlantic) BINGO! 3500 Atlantic var det. Meget lekker sak. Bare så synd at den har mye teak under kalesjen . . . Her er neste nøtt fra Worses maltrakterte samling av båtbilder: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Ny nøtt - Skandinavisk båt igjen.....konstruktør = Aa.U. (tror jeg - bare 99% sikker) Eneste jeg kommer på som ligner er Hallberg-Rassy P24 Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gunga Din Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Nej ikke HR, jag tror det er en Bianca 27a konstruktör; Svend Aage Christensen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 ....tror det er en Bianca 27a konstruktör; Svend Aage ChristensenDu er nære, Gunga Din! Riktig land! Ikke Bianca 27 - Men Xxxxx Xxxx 28 ....... Konstruktør: Aage UxxxxBianca 27 og Xxxxx Xxxx 28 kan lett forveksles. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Jeg mente P28, ikke P24. Nå har jeg dratt opp et bilde av en P28 og går sporenstreks i skammekroken. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gunga Din Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 OK! Great Dane 28 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 OK! Great Dane 28 Bingo! Konstruktøren heter Aage Utzon - tror jeg.... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Amorosa Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Håkan er for ung - S.H. = voksen mann / eldre kar..... Båten er en konstruksjon fra slutten av 60-tallet. H. Sødergren tegnet i 80-årene.... Den S skulle ikke står for Synnestvedt Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 trenger hint jeg Walter_S. Kverna har jobba i hele natt med denne, har lest seilkatalogen, 300 segelbåter i test og div annen litteratur. Enda er hjernen som et svart høl. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Til Worse: Hva sier Quindebestet til seilbåt da? Kan nesten se ut som Hr Worse kunne tenkt seg noe med seil Maltrakteringen har jo så langt bare gått ut over motorbåter. Fortsetter det i samme tempo ut over vinteren, blir det ikke mange motorbåter å se på fjorden til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.