Jump to content

Denne gangen vil jeg utfordre........


Astor

Recommended Posts

I denne tråden ønsker jeg at vi tar hverandre i nærmere øyesyn, gjerne på tvers av motor og seil. Utford gjerne et nytt medlem som vi ikke kjenner så godt.

LES DETTE NØYE FØR DU SVARER I DENNE TRÅDEN!

 

Jeg har satt opp 10 faste spørsmål som går igjen hele veien.

Send gjerne en IM til den du utfordrer og vis veien til denne tråden. Hvis vedkommende ikke vil delta så utfordrer du en annen.

Og husk kun en utfordring av gangen. Ønsker vi å diskutere lag eller finn en tråd for dette og la dette være utfordrertråden.

 

Jeg vil gjerne utfordre: Sydvesten!

 

1: Hvilken var din første båt?

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

6: Hvorfor har du båt?

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Legger meg selv til her:) Artig tiltak...

 

1: Hvilken var din første båt?

Hansvik 16 plast

 

2: Hvilken båt har du i dag?

Buster 16 alu m. 60Hk

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Større seilkatamaran til langtur

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Daycruiser med mye plast

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Stående i fjæra uten å få komme seg utpå

 

6: Hvorfor har du båt?

78N i isfjorden

 

7: Hvor er din drømmehavn?

To-takteren i longyearbyen

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Ferie?

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Slipa propell en tidlig morgen i Trygghamna

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Kanskje TIna Nordstrøm ville vært med og kokkelert litt:)

Redigert av Langemannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker for dette Astor..

 

1. Sandvik 25 AC var vel den første skikkelig båten, men hadde et tvilsomt prosjekt av en Furuhoolem plattgatter på slutten av 80 tallet

2. Bavaria 39 Cruiser

3. Selene 43

4. "fort fort båt", men snakker vel om raske båter generelt... hverdagen min er travel nok som den er og ønsker ikke å leve like hektisk på sjøen

5. Tja... har da hatt mine blundre her... har vel ikke noen som er værste i grunnen, men da jeg la ut fra brygga på Jomfruland uten at rattet var montert er vel den flaueste jeg har hatt.. Rattet er da en meter i diameter og jeg satte båter i gin og skulle ta tak i rattet og det var ikke noe der...

6. Fordi det gir meg og min famile god rekreasjon og vi får tid til hverandre... samt at vi trives utrolig godt i det maritime miljøet

7. Det er mange her, men vi liker Jomfruland meget godt... fint for alle som er med... store og små...

8. Siste ferie var Sverieg og Danmark... det rakk vi på 22 døgn.. neste år blir det nok noe lengere høper vi... satser på 6 uker i samme omdrådet, dog skal vi runde Danmark

9. Har kun hatt to og det er vel bare berøring. Første var en stein som lå dumt til ved bryggen og dunket borti med kjølen på Sandviken på vei inn i båsen. Samme skjedde med Bavarian påvei inn til brygga på hytta til en nabo.. dultet også borti moder jord der siden det var for grunt ved brygga... farten var i begge tilfeller tilnærmet lik null..

10. Ville nok tatt en av mine største "kritikere" eller en av de største Bavaria kritikerne her på baatplassen, det er jo noen av dem å velge i....

 

Jeg vil gjerne utfordre Enzo

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt?

GH14 men min første skikkelige båt var en Player 311

 

2: Hvilken båt har du i dag?

Dufour 34 2004modell

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Najad 355

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Motorbåt

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Se svar 9

 

6: Hvorfor har du båt?

Turseiling

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Vanskelig å svare på men jeg har en noname havn et sted nordøst for orust

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Sverige og Danmark

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

I vestfoldskjærgården ved Bolærne i 7knop :cryin: det ble en telefon til forsikringsselskapet og litt reparasjon

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Seilerkompisen min Øystein fordi han er den han er

 

Jeg utfordrer ANONYM

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei! God ide, Astor! Kan noen lage bok av denne tråden etterpå? Hvem - hva - hvor på sjøen!

 

1. Min første båt var en 20 fots tresnekke bygget på sørlandet på 50-tallet. 5 hk FM. Koselig. Men liten rekkevidde. Fin til fisking på dorgefart med vribar propell.

Etterpå ble det en Selco 15 fot 1960, 40 Hk Mercury også fra 1960. (Dette var båten man drømte om i ungdommen). Neste ble en 21 fot Skagerak med Volvo diesel 60 Hk og drev. Hadde den lenge. Så ble det Orrskær 27 fot med volvo 130 Hk. Veldig grei og problemfri båt og motor i mange år.

 

2. Nå har jeg en 1991 Bayliner 3058 Command Bridge. Var først 2 bensinere. Har i år skiftet til ny Peninsular V8 diesel og nytt Bravo 2 drev. Dette er en lukket båt med god plass, bakvegg med skyvedør, og litt utradisjonell innredning som vi trives godt i.

 

3. Tja. Et økonomisk spørsmål. Jeg er "gjør det selv-typen", så det ville vel bli en stor brukt Bayliner. Kanskje en 4758. Det er noe med de båtene.

 

4. Det blir ikke seilbåt på meg (så lenge det er lov å kjøre motor i alle fall). Kona liker ikke ferie "på skrå".

 

5. Bank i bordet! Har ikke hatt "verste opplevelse". Men holdt på å bli nedkjørt av en svær princess i et trangt sund da jeg hadde Skageraken.

 

6. Hvorfor? :lol: Hallo! :flag: Verdens beste feriemåte. Treffer hyggelige likesinnede. Velger selv hvor og når. Frihetsfølelsen. I det hele tatt...

 

7. Drømmehavna er neste havn! Det å gå til nye havner er spennende og interessant. Ellers er vi glad i uthavnene, ikke så gjerne de store byene.

 

8. Neste sommer er planen å gå til Sørlandet (Bor på Vestlandet). Lengden på turen blir nok væravhengig.

 

9. Første og eneste grunnstøting var at jeg bakka ut fra ei brygge med Orrskær 27 og kom nedpå et umerka undervannsskjær med propellen. Gubben på brygga sa etterpå at han glemte å advare meg. Nå ja! Ikke hans feil. Jeg kunne ikke finne grunna avmerka på kartet. En stake hadde jo vært på sin plass.

Men man har jo ekstra propell ombord, ikke sant? Tok en halvtime så var vi i farta igjen, om enn med uriktig stigning på propellen.

 

10.Tar gjerne med Odd Børresen. Men tror ikke han digger plastbåter.

 

Så hva med deg, Astor. Din tur nå!

Link to post
Share on other sites

Min idè var at man utfordret nestemann, mulig jeg har uttrykt meg noe uklart. Sydvesten utfordret Enzo, Enzo utfordret Anonym osv. Denne tråden er ikke for egne innlegg, så det er sagt. Den som får utfordringen får den ære i å svare. Ingen andre.

Så får hver og en vente til noen utfordrer deg. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har fått noen IMer at jeg må fylle inn jeg også. Hadde tenkt å holde meg i bakgrunnen her.

 

1: Hvilken var din første båt?

Grimstadsnekka jeg arvet etter fatter. Først med 7/9 hk Sleipner som jeg senere byttet it med en 4 syl. VP bensinmotor. Snekka gjorde drøye 12 knop og var trolig Oslofjordens raskeste tresnekke på begynnelsen av 70-tallet.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

I dag har vi verdens kosligste båt, en Nord West 900 som vi trives godt i.

 

3: Hvem er din drømmebåt?

En trawler, utvilsomt! Aller helst en Grand Banks 36 eller 42.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Seilbåt er ikke min greie. Heller ikke en forvokst daycruiser som raser avgårde i høy fart.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Når vi i 12 knop gikk på en grunne utenfor Nord-Koster i fjor sommer. Skrekk og gru!

 

6: Hvorfor har du båt?

Et bedre rekreasjonsmiddel skal man lete lenge etter. I tillegg har vi fått verdens kosligste venner i båtfolket som vi møter.

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Vi trives utrolig godt i Sandspollen og Horten. Ellers mange koslige havner nedover Bestkusten.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Drømmeferien er å gå mot Vestlandet og opp til Møre. Det skal vi gjøre når vi blir pensjonster, men da trenger vi mer enn 3 uker.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Utenfor Hvaler et sted for mange år siden i lånt stålbåt.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Jeg trives godt med de fleste, også seilbåtfolk. Vet ikke helt hvem jeg jeg skal ta med. Det må kanskje bli med "rem". Han er en utrolig koslig fyr som jeg trives godt sammen med.

 

 

Da er vi enige om at ANONYM er neste som mottar hansken.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt?

 

GH 11 De-Lux utgaven

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

R43

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

R43

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Bavaria. Stoler ikke på konstruksjonen.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

Julaften 2001. Full storm, og 17 garnlenker som skulle trekkes. Jeg stod delvis under vann, og kjørte kraftblokken.

 

6: Hvorfor har du båt?

 

- Fordi en hytte langs sørlandskysten ikke kan forflytte seg.

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

Læsø, med drømmevær og god plass i havna.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Danmark. Hvor ellers ?

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

Den var planlagt, fordi fattern som er fisker ikke gidder å gå rundt Odd og Pysen. Han foretrekker å gå mellom Odden og Odd, og han kan si på sekundet når det smeller !! ( Det gjelder å ha såpass mye fart at vi kommer oss over )

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Sydvesten. Da kunne jeg overbevist han om at han har kjøpt feil båt.

Link to post
Share on other sites

SISTE: Åja da misforsto jeg også.. jeg trodde at det var en option å utfordre noen :crazy:

Siden Astor skrev "Utfordr gjerne et nytt medlem som vi ikke kjenner så godt". Ordet gjerne var til å misforstå.

 

1: Hvilken var din første båt? Mørebas 17 med 50 HK Honda

 

2: Hvilken båt har du i dag? Windy 27 CC/HT

 

3: Hvem er din drømmebåt? Seaco 1160 med 2 x VW TDI 265 hk V6 som skulle gi ca 40 knop :yesnod:

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt? snekke

 

5: Din værste opplevelse på sjøen? Motorhavari evt. bortkommet i tåken

 

6: Hvorfor har du båt? Fordi jeg vil kunne svinge dit jeg vil når jeg vil, noe man ikke kan på veien. Og slippe unna UP. Og fordi jeg ikke har hytte/campingvogn

 

7: Hvor er din drømmehavn? Svolvær

 

8: Din tre-ukers ferietur går til? Lofoten

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den? Ekkel. Det var ei steinfylling som jeg ikke var klar over gikk så langt ut... det var i 1981 og jeg var 16 år og båten var den på bildet under...men det ble ikke noen alvorlig skade da

 

viking01_s.jpg

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det? Siv Jensen :lol:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hvorfor kan ikke denne tråden få leve sitt opprinnelige liv?

Hvorfor må noen på død og liv ødelegge?

 

Jeg er ikke sur men oppgitt.

 

Det er jo fritt for alle å starte en tråd. Denne gangen laget jeg spillereglene og ba folk krysse grenser og ta med unge som gamle. Og da er det jo spennende å se hvem som ville inivitere hvem uten at det dermed skal bli Gutteklubben Grei.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da misforsto jeg også.. jeg trodde at det var en option å utfordre noen :crazy:

Siden Astor skrev "Utfordr gjerne et nytt medlem som vi ikke kjenner så godt". Ordet gjerne var til å misforstå.

Brukte masse tid på å finne det bildet, og oppdaga derfor ikke de oppklarende innlegg i tide.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

NÅ MED STORE BOKSTAVER: ANONYM ER UTFORDRET AV ENZO. Når Enzo har svart vil han utfordre et annet BP-medlem. osv....
Regner med du mener når Anonym har svart vil han utfordre et annet medlem? :wink:

 

Så skal ikke jeg blande meg inn mer Astor :diving:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt?

Første båt var Vg jolle

 

2: Hvilken båt har du i dag?

Princess 65, samt et par joller , Draco og Windy (Badebåtene) samt en Coronet ocenfarer fra 1972. som trenger nye diesel motorer. :confused: 1 soling, og 2 laser (ungene)

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Princess :yesnod:

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Bavaria, Polar og nidelv.

 

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Seilte fra Tjøme mitt på natten med feber 40 og vannkopper. Stiv kuling og med en Yngling og holdt på å treffe Bastø ferga. Vi hadde ikke annet en lommelykt som vi lyste opp seilet med. Hadde ikke Bastøferga viket så hadde ikke jeg vært her nå. :yesnod: (til noens glede :lol: ) Gud å kjeft vi fikk fra ropperten. :yesnod:

 

6: Hvorfor har du båt?

For å slappe av, kose seg og nyte båtlivets gleder, gjerne i nytelse av noen søte blondiner :wink:

7: Hvor er din drømmehavn?

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Monaco, Paros og Risør.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Grunnstøting på muren til Oscars borg som jeg burde ha kontroll på :cryin:

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Det må bli en blondine som liker sjøen og ikke krangler med mannen sin men skjønner hvor hennes plass er. :yesnod:

 

 

 

 

Missforsto litt i tråden sent på kvelden etter Julebord. :drink: , om Astor ønsker at jeg skal slette så gjør jeg det. sorry.

 

Ellers så utfordrer jeg (-- reference to evil site removed --) Lano og Moche før jeg tar senga :smiley:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...