Jump to content

Denne gangen vil jeg utfordre........


Astor

Recommended Posts

Egentlig kan vi jo fort oppleve at denne tråden blit liggende død i mange dager, pga at den som blir utfordret ikke leser eller er innom her så ofte. Ikke det at det i seg selv spiller så stor rolle men......ville vel heller oppfordret alle til å komme med sine "bekjennelser" i tur og orden. Men det er jo ikke min tråd.

 

På den annen side kan jeg jo starte en ny tråd, og oppfordre alle til å komme med sitt.....for å sette det litt på spissen.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt?

 

-68 Gøy 10 med Yamaha 9,9

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

Guyline 95

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

One 40

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Støvelbåt

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

Forstår ikke spørsmålet.

 

6: Hvorfor har du båt?

 

Hvordan kan man klare seg uten?

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

Sannsynligvis i stillehavet et sted.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Turen er målet, når jeg er fremme er turen ferdig.. Altså vet jeg ikke.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

Fullstendig udramatisk, kjølen vippet pent opp som den skal gjøre.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Ei dame med bra kropp, passe smart, og med interesse for seiling.

Link to post
Share on other sites

Hmm sier du det.

da må jeg vel det:

 

1: Hvilken var din første båt?

 

Hydra 8 fots jolle

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

Taubåten Hilmar 2

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

Den jeg har :cool:

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Seilbåt og cabincruser

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

Holdt på og bli kjørt på bakfra med jolla han andre mente jeg ikke overholte vikeplikten

 

6: Hvorfor har du båt?

 

Hææ? er det noen som ikke har båt?

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

Oscarsborg gjestehavn

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Vestfoldkysten

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

har bare "subba" nedi

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

eieren av kambo marina! uten han hadde jeg ikke hatt denne!

 

Utfordrer Sleipner93!

Redigert av Hilmar 2 (see edit history)

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Da svarer jeg på utfordringen fra Hilmar 2!

 

1: Hvilken var din første båt?

 

Min første båt var vel egentlig en gammel jolle jeg hadde på hytta med elektrisk påhengs, men det er den jeg har nå jeg kaller min første båt..

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

Idag har jeg en tresnekke på ca 25fot med en 8-10hk Sabb som jeg delvis har pusset opp!

 

opptak_3.jpg

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

I fremtiden er min drømmebåt en treskøyte eller en kutter på 50-60 fot som jeg kan bo i og reise langt med, men for øyeblikket drømmer jeg om å kjøpe en Kommedal 27 neste år. :wink:

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Daycruiser av plast med masse krom og stor påhengs på hekken :puke:

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

Jeg har egentlig ikke hatt noen galne opplevelser på sjøen til nå (Veldig ny i båtlivet) men det må vel være når propellen begynte å bli merkelig og ikke ga nok vinger...

 

6: Hvorfor har du båt?

Si det... Jeg har altid vært med min far med treskøyta og har altid hatt lyst å hatt egen båt, forøvrig er båtliv kjempe kjekt å koselig!

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

Jeg kjenner ikke til noen spesifikke havner og har heller ingen drømmehavn :blush: !

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Tja, visst jeg får en slik langtur neste år tror jeg at jeg vil reise Nordover i Ryfylke :smiley:

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

Jeg er heldig som ikke har hatt noen grunnstøtning til nå, men den kommer garantert! :yesnod:

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Jeg har lite "venner" i nærheten som interesserer seg for slikt som meg, men tror jeg ville valgt Seilaren! :wink:

 

Jeg utfordrer derfor også ham! Seilaren du har en utfordring!!! :lol:

Link to post
Share on other sites

Takk for det Sleipner!

 

1: Hvilken var din første båt?

Det var en gul optimistjolle med rødt og hvit seil. Fikk både den og en Steady 320 med 4hk før jeg var 10 år. Måtte seile for å få bruke Steadyen :lol: Fy søren så skummelt det var å seile de første gangene.. :diving:

 

2: Hvilken båt har du i dag?

I entall? :crazy: Er det bare jeg som har flere båter... :lol:

Har en Junker 22, en helt fantastisk grønn seilbåt med navnet Grønn Misunnelse :yesnod:

En europajolle som er til salgs.

Har en Steady 320 som ikke har vært på vannet på 2 år!

 

Så har jo resten av familien flere båten som jeg disponerer fritt. Hvilke båter det er forblir en hemmelighet, da det ødelegger imigsje (med forbehold som skrivefeil :lol: ) mitt :wink:

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Hvem? Er det altså flere enn meg som har klart å komunisere med båter... :crazy:

 

Min drømmebåt er en Junker 26 tror jeg. Drømmer om så mye rart at jeg ikke husker det selv en gang!

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Bavaria, Galia, OSV. Ikke båter over 35 fot, ikke ikke båter produsert andre steder enn i Skandinavia og Norden.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Det må være sommeren for 2 år siden da jeg var på tur i Ryfylket i en Dromedille 12 fot. Det blåste stiv kuling, og jeg skulle krysse Hidlefjorden. Bølgene var store som fjell og båten fylte seg opp med vann. Jeg hadde eletrisk lensepumpe på og auset for hånd. Jeg var alene i båten, og klarte ikke å snu. Jeg turte ikke å få brekningen på bølgene på siden. Hadde nok kveltet hadde det skjedd. Etter 3 timer kom jeg meg over den fjorden og var sliten som bare pokker.

 

6: Hvorfor har du båt?

Jeg er oppvokst med båt og hytte ved sjøen. Hver sommer var det langtur i vår Nidelv 24 og det var kjemekjekt.

Nå blir jeg gal og mentalt syk hvis det går en uke uten at jeg er i en båt.

Dessuten er det spennede, utfordrene og sosialt på sjøen!

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Jeg er gjerrig, og ligger bare i uthavn. Økstrafjorden i Ryfylket er en av de flotteste plassene jeg vet om!

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Den går Nordover - Over sletta. Opp til Stord, Bømlo, Hardangerfjorden og deromkring.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Uff. Dette har aldri før blitt fortalt til noen. Ikke min beste venn har fått høre det.

 

Jeg var 11 år på leir med Stavanger Seilforeing på Langøy, rett ved Reilstad på Finnøy. Jeg skulle ut og seile optimistjolle alene. Det var ingen ledere eller følgebåter på vannet.. Jeg ville utforske et lite skjær, og seile rundt det. Det gikk helt bra til jeg nesten var rundt. Da smalt det i kjølen og jeg ble slengt frem i optimisten. Litt i sjokk dro jeg opp kjølen og trodde jeg var reddet. Men da gikk roret nedi samme steinen som kjøen hade truffet. Jeg måtte ta opp roret også. Alle som har seiltet optimist uten ror og kjøl vet at det ikke er så lett for en 11 åring, og jeg drev som bare søren. Til slutt fikk jeg på plass roret og kjølen, før noen hadde sett meg. Da seilte jeg til land og latet som ingenting.. :lol:

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Du kan ta med. Betyr det at jeg kan slippe også? :lol:

 

Hum, har ikke peiling. Personen måtte hatt sprø humor (som meg :cool: ) og vært litt sær.

 

Jeg utfordrer østlendingen MS Bastard!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg tar utfordringen på strak arm, som Østlendinger flest :wink:

 

1: Hvilken var din første båt?

 

Den første jeg kjøpte for egne penger var en Theri (375?) med en 3 hk Selva. Tror motoren het det.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

Bastarden, Hardanger bygget tror jeg. 30 fot.

+ en jolle som jeg ikke vet helt hva er på 9 fot.

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

Har lenge siklet på skøyter, men nå som jeg har holdt på en stund med råte og slikt så går jeg i retning stål.

Hollandsk stålbåt på rundt 40 er nok drømmen i dag.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Åpen båt vil jeg ikke ha.

Må være lukket slik at det er bare og låse døra.

Untatt er selvsagt jolle, som er kjekt og ha.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

Må være den gangen jeg hadde den første tresnekka når jeg var 15 år.

Kar som jeg var måtte jeg en tur til Sand Camping, og vise båten til noen kompiser.

Fant en fin molo (trodde jeg) som jeg skulle legge til.

I sakte fart gled jeg innover, men syns det gikk sent. Og jeg stod jo da på grunn :blush:

Hele stranda var full av badegjester så klart, og så jeg hoppet uti for og dytte båten ut igjen.

Det gikk heldigvis, men det var ikke like lett og komme opp i båten igjen når den var dyttet ut på dypere vann.

Lykken var at fenderne hang ute, og at jeg hadde tau i mellom disse som jeg kunne trå på.

 

Jeg dro rett hjem

 

6: Hvorfor har du båt?

 

Det har jeg også lurt på.

Må vel egentlig bare ha det, bor jo ved sjøen

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

Tror det må bli Ølbergholmen, mange fine minner derfra

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Planlegger aldri ferie, tar det som det kommer

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

Ekkel følelse.

Jeg var med i en snekke for og dorge

vi gikk for nære land, og plutselig tok vi nedi.

Vi fikk slagside og det var værst, hadde ikke vært noen fare ved og dette ut av båten for vi stod med vann til knærne.

Men en båt så dette og trakk oss av grunna, ingen skader på folk eller båt heldigvis

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Denne har jeg tenkt litt på, men det er vanskelig.

Så jeg vet ikke riktig enda

 

Utforder Jon Kåre

Link to post
Share on other sites

Ja jeg får vel svare å utfordringen da bastard.

 

1: Hvilken var din første båt?

Tequila sunrise 21fot tresjark med 22 saab

 

2: Hvilken båt har du i dag?

Gjeld-Frid II, 22 fots mahogny båt fra svergie, Konas Ønske en 17 fots Silver Viking med hardtop og 70 hk mercury, Betalt heter prammen

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Nimbus 340 Commander

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Seilbåt (er redd jeg ville blitt hekta :blush: )

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Mistet en mann i sjøen som ikek hadde redningsvest, stor støvler og varmekjeldress hadde han. Hadde sett etter at drivgarna lå fint og skulle opp i sjarken fra prammen da han trådde denne rundt. Fyren kom opp under prammen som lå opp ned mens jeg drivdre bort fra han

 

6: Hvorfor har du båt?

Deilig avslappende å ligge å dorge etter ørret og dra på rurer

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Sandsundvær

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Syden der eneste båt tur blir en dag med hai fiske

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Husker ikke det var før promille grensen kom

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Martha Lois

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Ei dame med bra kropp, passe smart, og med interesse for seiling.

 

Og ved nærmere ettertanke håper jeg selvsagt denne karakteristikken passer fint på Katie Melua.. Nydelig dame med kul sangstemme!

 

Forøvrig har jeg ikke til vane å utfordre folk til annet enn noen dueller på bane.

Link to post
Share on other sites

Da er jeg utfordret av Jon Kåre :

 

1: Hvilken var din første båt?

En 21 fots plastsjekte, kjøpt i juni 2002.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

En type som heter Verrie, en motoryacht på 66 fot

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Tja, må vel bli en trawler rundt 60 fot, gjerne GB.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Alle type båter har sitt flotte bruksmønster, men velger å svare skjærgårdsjeep da prisnivå på disse er hinsides all fornuft. Dette går mer på pris fremfor "å ikke like typen".

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Se pkt 9

 

6: Hvorfor har du båt?

Egentlig var det vel en misforståelse mellom meg og kona. Hun ville låne en båt for å ha en tur ut på sjøen og jeg trodde hun mente vi skulle kjøpe en. Jeg arbeidet i utgangspunktet for mye til at det var forsvarlig å ha båt. Men jeg ble hekta, og har vel arbeidet noe mindre siden den gang.....

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Det hvor barna trives og ingen sure mennesker er.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Ikke noe bestemt, vi følger sola.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Vi var i Sverige, 4 båter i følge. 4 år siden. En nisse fra hjembyen førte an. Valgte en rute som slettes ikke passet vår båt (vi stakk ca meteren dypere enn ham). Vi kan vel kalle dette å "kysse grunnen", skuta la seg over på siden, men skled fint over. Men det var nok til å lære meg at jeg slettes ikke skulle stole på andre båtførere lengre........... Etter den episoden holder jeg bestikk selv.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

En kloning av Lotus/Jørg Becker/Hulda/Lars-H/Jan Erik?(husker ikke helt nicket) med flere, da disse besitter så enorm kompetanse innen strøm, legeringer, tæring med mere slik at jeg gjerne skulle lært noe av dem i ro og mak.

 

Jeg utfordrer Oteren.

Link to post
Share on other sites

Tar utfordringen fra Verrie:

 

1: Hvilken var din første båt?

 

Pioner 12, ubrukelig med motor og årer, umulig å ta livet av... Bobåt var Sollux 24 AC 82-mod eid i 23 år.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

Scand Nautic 7800 -03 mod akkurat passelig liten (stor) for vår familie...

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Må romme familien på 5 samtidig som den ikke må for stor/ dypgående for å komme til de utallige perlene i nærmiljøet i Kr.sand. Windy 33 Scirocco er på topp av ønskelisten for tiden, litt foran Viksund 34 St.Cruz.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Vanskelig, mye som er brukende, men ut fra nåværende situsjon; seilbåt.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Heldigvis forskånet fra de store negative hendelser. Fikk motorrommet fullt av vann (eksospotte "hoppet av")over Kvåsefjorden, kom greit til land. Verre scenarier kunne vært nærliggende.

 

6: Hvorfor har du båt?

Har "alltid" hatt båt, men først de siste årene bruken har økt. Når fruen "må ha båt" er det en fordel.... Jobber dessverre altfor mye, men prioriterer å bruke båten mest mulig.

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Mandal-/ Søgneskjærgården er full av dem. Skjernøy,Hærholman, Hundsøya mm

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

"Oterland": Hovedleia er fra Lillesand- Farsund...

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Ganske så udramatisk, annet enn stoltheten.... I fjor gikk vi inn til Helgøya "gal side" v/ Olavssundet Ny-Hellesund til tyskerbrygga? Det gikk greit inn, men ut igjen smalt det i gangfart....ingen skade heldigvis.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Vanskelig....Katie Melua, vet hun er interessert i akkustikken i et maritimt miljø..... :yesnod:

Nei Anonym, tar ingen duell på åpen gate æhh bane.... :lol:

 

Jeg utfordrer W-945.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Takker for dette Astor.

 

1 : Hvilken var din første båt?

Trebåt ca 16 fot ligner Skibsplast Seamaster 15 arvet etter min fars da jeg var 14 år gammel. Båten hadde 5,5 hk påhengsmotor Evinrude.

 

2 : Hvilken båt har du idag?

Skilsø 750 CC 86 modell.

 

3 : Hvem er din drømmebåt ?

Aquador 32 C eller Nimbus 31. Helst lukket båt.

 

4 : Hvilken båttype ville du ikke hatt ?

Seilbåt og flybridge.

 

5 : Din værste opplevelse på sjøen?

Ifjor ferie ved Gøteborg se link her

 

6 : Hvorfor har du båt ?

Jeg pleide å være med far,bestefar og onkel på sjøen og fisker i nord norge. Uten dem hadde jeg ikke hatt båt idag.

 

7 : Hvor er din drømmehavn ?

Håøya i telemark og Lofoten.

 

8 : Din tre-ukers ferietur går til?

Gøtakanal ca 2010 år?

 

9 : Din første grunnstøting. Hvordan var den?

Ved Oven i Rygge. Vi hadde bryggeplass ved campingplass. Veldig grunt, kunne bare dra uti ved høyvann.

 

10 : Per Willy Amundsen , Frp Stortingrep.

 

Jeg utfordrer Larsh.

 

At-le forumvimpel_anima.gif

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takk for utfordringen.

 

1: Hvilken var din første båt? Saga 27

 

2: Hvilken båt har du i dag? Saga 27 (den samme som jeg kjøpte i -87)

 

3: Hvem er din drømmebåt? En ikke for stor lukket båt, gjerne en Saga 315

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt? Seilbåt (har ikke noe mot seilere, men er for gammel/lat til å fly rundt på dekk og ordne med tauverk under fart. og motorbåt passer bedre for skipshunden)

 

5: Din værste opplevelse på sjøen? Har vel egentlig ikke hatt noen vonde opplevelser

 

6: Hvorfor har du båt? Jeg er fra Stavanger og har alltid hatt en dragning mot sjøen/havet. Forfatteren Alexander Kielland skrev en gang noe slik som (veldig fritt etter en dårlig hukommelse): "Havet er som en stor grå elefant som bærer de små menneskene i sine båter på sin trygge rygg" Og på den ryggen kan jeg leve laaaaaangsomt, både ombord og i havn.

 

7: Hvor er din drømmehavn? Kalvön ved Havstensund, Sverige

 

8: Din tre-ukers ferietur går til? Mine 4 ukers båtferier foregår alltid mellom Strömstad og Göteborg

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den? Helt udramatisk. Jeg hadde tauet en annen båt med motorstopp inn langs en brygge i Son, og der var det ett eller annet som stakk litt høyt opp. Men med 3 man på ripen og rugging, skled vi pent av uten skader.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det? Enten har jeg med kona, eller jeg drar alene.

Jeg utfordrer: Quantum

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takker for det, Oteren

Beklager litt sen besvarelse for jeg er jo på jobb på dagtid og min produktivitet er ikke bak en PC. Steller til daglig med sterkstrøm og da er det andre ting man har i hendene :crazy: :nono:

Jeg takker for tilliten og skal forsøke å svare etter beste evne...

 

1: Hvilken var din første båt?

Den første båten jeg disponerte var min fars gamle stavernsnekke mod. 1936 med Sabb diesel 8 hk.

`Når du klarer å starte`n kan du låne`n` sa fattern. 12 år var jeg da.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

I dag har jeg en Sandvik 945 som jeg kjøpte ny i 2003 som halvfabrikat med innsatt motor. Som alle andre barn tok det

9 mnd. til den ble sjøsatt i mai 04

 

3: Hvem er din drømmebåt? 945 har altid vært en drøm for meg, men jeg må innrømme at jeg har et par andre i kikkerten også. Og som motorbåt er det den nye Ardea 34 Pandeon som jag riktignok ikke har sett `live`men som ser spenende ut på papiret. Og så skuler jeg av og til på noen svenske pinnebåter type H/R 38

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Båt med agregat

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Sterk storm/ full storm 32 m.s fra N.Ø. inne i Sandefjorsfjorden. Kom som sluppet ut av en sekk. Båten stoppet helt opp og vi hadde ikke framdrift overhode. Luka forut i hytta plåste opp og vi klarte ikke å dra den ned. Sjøen begynte å slå over og fylle båten med vann. Tok vendereis og krysset over fjorden og kom i le av noen holmer.

 

6: Hvorfor har du båt?

Har alltid vært i båt. Det ble en naturlig del av oppveksten. Sammen med barndomskamerater som hadde båt og siden har det bare blit sånn.

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Det er veldig avhengig av været, men en favorit som jeg veldig ofte besøker er Svenner utenfor Sandefjord og Larvik

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Vi har de siste år variert mellom svenskekysten ned til Marstrand eller Gøteborg og norskekysten ned til Mandal.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Fikk lov å styre en kamerats Rana med Evinrude 3hk med en mann i baugen som skulle se etter grunner. Jeg var ikke rask nok når han sa at det begynte å bli grunt. Dermed kom propellen nedi bunn og jeg som ikke passet på måtte ro hjem 2- 3 n.mil

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Dette var et vanskelig spørsmål. Kansje Lene Alexandra, så kunne hun stå for fendringen. Eller Kristin Halvorsen for å overbevise henne om hva båtlivet bringer med seg av gleder for barnefamilier. Men når jeg tenker meg om så hadde hun vel kommet med noen strenge co2 krav til volvon i kjelleren tenker jeg.

 

 

Jeg utfordrer: Mariell

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt? Nidelv 24 75 mod. med VP 25 hk

 

2: Hvilken båt har du i dag? Scand Baltic 86 mod. med TAMD 40b

 

3: Hvem er din drømmebåt? 40 fots Sundeck trawler

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt? Ett strykejærn av en Forrvokst daycruiser. er vel litt gammaldags greier ikke helt de "moderne" linjene.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen? Mest skremmende var når toppakningen røykt i Nidelven i endel sjø, midt i Rakkebåene. Det harket og fusket, men vi fikk kommet oss inn til Stavern. Var svett i en periode da.

 

6: Hvorfor har du båt? Det er det mange som lurer på. Jobber på sjøen halve året. Og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å reise rett i båten. Liker meg rett og slett veldig godt på sjøen. Har prøvd både campingvogn og bobil, i en periode vi var uten båt, men nei takk.

 

7: Hvor er din drømmehavn? Gjest havn i nærorådet. Verdens ende. eller så liker vi oss godt på Læsø (utenom Juli).

 

8: Din tre-ukers ferietur går til? Neste sommer satser jeg på nesten 5 uker på Svenskekysten og læsø.

 

9: Din første grunnstøtning. På utsiden av Kragerø med en Årø 28. Gikk heldigvis ikke fort. Jeg hadde talt antall skjær vi skulle pasere før vi skulle svinge inn til ei lita øygruppe feil. Smalt godt. vi sklei over og ingen skader på skroget.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Blir vel en av kammeratene hjemme. eller Angelina Jolli hvis jeg får låne henne ei helg. skulle ha sjekka de leppene bedre.

 

Tja hvem skal jeg utfordre?? Utfordrer Hulda

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...