Jump to content

Denne gangen vil jeg utfordre........


Astor

Recommended Posts

1: Hvilken var din første båt?

Min første båt ble kjøpt sammen med min far.

Det var en åpen snekke på 26 fot, som var brukt til fiske.

Båten var bygd ca1952, gikk i kyst fiske til vi kjøpte den i 1982

Min far brukte den til fisketurer, jeg brukte den som en finværsbåt.

Brukte den også til telturer i skjægården.

Båten var særdeles populær på St. Hansaften. da det var plass til mange i den.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

I dag har vi en Hifo 30, som har stått på land i noen år i forbindelse med en stor resturering.

Det er en del omstendigheter som gjør at restureringen går sent, bla. at vegvesenet plutselig hville ha huset til vegformål.

Håper å komme i gang med båten så fort vi er innstalert i nytt hus.

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Det svinger litt med humøret, men heller vel til en klassisk stor Furuholmen eller noen båter som ligner, gjerne gamle amrikanske.

Men det med vedlikeholdet på slike båter har jeg ikke lyst på.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Pioner

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

På tur over Kvåsefjorden med en tretten fots båt,det ble kjørt kanske friskt, vinden tok tak i båten og holt på og tippe den over.

Det var ikke meg som kjørte. men læringskurven var rimelig bratt.

 

6: Hvorfor har du båt?

Det sosiale betyr mye, og skjærgården, det finnes ikke noe bedre sted i hele verden..

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Der hvor man trives der og da, har ingen spesiell drømmehavn.

Det kan være den havnen der man er helt av lene, eller kanskje der det er veldig sossialt

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Det er vel en tur uten mål, der man tar det som det kommer.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Med snekka i indre Ulvøysund, subbet så vit borti

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Måtte vel ta med noen som kunne stått for underholdningen.

 

 

Utfordrer Dospen

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Eg vil utfordre Gnisten!

 

Beklager sen respons. 14-dagers ferie på Lanzarote etter salg av båt......

 

1. Hvilken båt var din første båt?

14 fots Oselver av ukjent årgang fått i gave av min morfar.

 

2.Hvilken båt har du i dag?

14-fots Kuling. Solgte for en tid siden M/S Sjøblomsten, en 42 fots Listaskøyte 1914 mod.

 

3.Hva er din drømmebåt?

Type Trawler med litt fart. Gjerne en slik som Roaldbj har.

 

4.Hvilke båttype ville du ikke hatt?

Litt merkelig spørsmål. Kan man svare Kano?

 

5. Din verste opplevelse på sjøen?

Hmmm...Tror det må være den gang jeg var gnist på M/S Polarlys og skulle utarbeide hyreregnskapet for et mannskap på 50+. Var sent ute med regnskapet og var vel i noe dårlig form pga. litt festing tett opp til vakten. Regnskapsarbeid på vei over Stadten i storm i slik form er ikke noe morro!

 

6. Hvorfor har du båt?

Oppvokst i hytte ved sjøen. Har alltid hatt båt. Utenkelig ikke å ha båt. Gir meg sjelefred og lader mine batterier.

 

7. Hvor er din drømmehavn?

Lagunen vest i havet på øya Løno.

 

8. Din tre-ukers ferietur går til?

Når jeg er ferdig med D5LA kunne jeg tenke meg en t/r Shetland. Noen som trenger mannskap så er det bare å gi beskjed.

 

9. Din første grunnstøting. Hvordan var den?

Skremmende opplevelse!!! Var vel i 10-års alderen. Lånte min morfars robåt med kappet akterspeil for å få plass til en ny 4 hester (Tohatsu?). Skulle bakke ut fra kaien. Dette var en påhengs der man dreier motoren 180 grader for å bakke. Unggutten kommer tett opp til berget før han får dreiet påhengsen. Krasjbang. Propell og stamme i fjellveggen. Akterspeil knekker. Motor rett til bunns! Korthistorien er vel at det tok noe tid før 10-åringen fikk låne båt igjen....

 

10. Du kan ta med enn person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Britney Spears med ut på Løno for avrusning... :sweat:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Jeg tar utfodringa:

 

 

1. 15 Herva passbåt

 

2. Nordwest 900

 

3. Nordwest 39

 

4. Seilbåt

 

5. Holdt på å forlise syd for Ferder i storm med motorstopp.

 

6. For rekrasjon.

 

Jeg vil utfodre Tine3

 

7. Vetnet.

 

8. Sverige.

 

9. Aldri grunnstøtt :nonod:

 

10. Hvem som helst bare de er sosiale. :cheers:

 

 

Jeg utfodrer Tine3

Redigert av Nor_west (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tar den jeg

 

1. Ikke helt sikker , men det var en gummibåt av noe slag

 

2. Idag har jeg en Årø 30 m/FB og en Zodiac 2.85 m/ 6 hk

 

3. Drømmebåten som kansje kan bli mulig en gang , er nok en 35 Princess

 

4. Seilebåt trur jeg , men veit jo aldrig

 

5. Fanga av tåka som kom før jeg rakk å blunke ,håper vi slipper det flere ganger .Nå har vi fått radar .

 

6. Det er fordi at bedre medesin trur jeg ikke er og oppdrive , kan ikke huske sist jeg ikke var innom båten en dag . Må ned på mårran og blir ombord 8 - 10 timer 7 dager i uken da jeg er uføretrygda kan jeg jo det, stort sett på tur i helgene .

 

7. Da bør jeg ikke kjøre lenger enn 15 minutter , til ei øy rett bortenfor havna som heter Lort .Stadig der om sommeren , flere båter og bål på øya .Det er topper's , men må nevne Lunde gjestehavn i Telemarkskanalen også . Det er også en av dem få plassene jeg kan bli opp til flere dager .

 

8. Blir nok Telemarkskanalen til sommeren , hvis ikke det blir Danmark

 

9. Takk å lov men har det til gode , men det kommer jo .Håper det er lenge til

 

10. Da hadde jeg tatt med meg Solungen , vi har det altid topp i sammen . Han er en kamerat som har båt i båsen ved siden av meg i havna

 

Utfordrer TASSEN jeg da , som har bestilt ny båt

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt?

Min første båt var en Lami 420 R med 35 hk Evinrude, som jeg kjøpte etter komfirmasjonen. Min far kjøpte båten av meg etter noen år, han har den fremdeles og den brukes flittig på hytta.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

I dag er det litt dårlig stelt, driver og pusser oppe en Furuholmen plattgatter 27 fot, det går litt trått for tiden pga huskjøp. Båten måtte jo ha garage, den er bygd i sommer.

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Stjernen ( Furuholmen til Kong Harald)

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Vet ikke, men har en sterk dragning til trebåter

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

På jobb med skoleskipet Sjøkurs i storm, slingring opp i 35 grader med masse elever som ligger strødd og spyr. formen min selv var ikke den beste og da er det ikke lett og motivere elevene som er så dårlig at de helst vil dø til å manne seg opp.

 

6: Hvorfor har du båt?

Bestemora mi bruker å si: det går vist ann å bo der man ikke kan se havet, det skjønner ikke jeg.

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Må være en plass i Karibien.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Der det er varmt.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Har ikke hatt noen enda.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Isabella i værmeldingen på tv 2

 

 

Utfordrer CF

Redigert av dospen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sorry Tine Snakker om sitte med hue under armen

men nå er jeg klar.

1. en hjemmelagd Olsen 11

 

2. akkurat nå en Zodiac 260 med 5 hk mercuri

 

3.Joda 370 sport (kommer i April)

 

4. vet a pokker må vel være en kajakk(pga ikke noe kjøleskap der)

 

5.Hadde vært i marinen i en dag kom ut i noe dårlig sjø skulle være like tøff son de andre gutta og ligge på bikka og lese

det varte akkurat et kvarter så måtte jeg stupe opp på dekk og legge ut frokosten til de på brua s store forlystelse

Da vi kom til land så måtte jeg skrubbe hele dekket.

 

6. Har vel hatt båt siden jeg var 14 prøvde også og kombinere båt og motorsykkel og campingvogn men falt tilbake på bare båt.

 

7. Ingen spesielle men var i paradisbukta på Ilverket sammen med Gerhart i sommer det var helt utrolig.

 

8.Har vel aldri hatt 3 ukers ferie men i år skal yngstemann på treningsleir til Kristiansand så vi blir vel der en ukes tid så bruker vi vel en uke på tur hjemveien også

 

9.Den var faktisk i Sommer utenfor Pradisbukta på ildveket vi gikk på en stein bare med skroget en utrolig ekkel følese

men alt gikk veldig bra ikke et merke på båten men fy flate og tankene raste.

 

10. Det må være han som var forloveren min i bryllupet til en skikkelig guttetur med god mat øl og fiskestang og maan talk en hel weeekend.

 

Jeg tengte og utfordre Bendik :flag::santcheers::santcheers:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Denne tråden har lagt død en stund, noen som tar utfordringen?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takker for utfordringen roaldbj, jeg har dog allerede blitt utfordret og utfordret videre i denne tråden (#97).

Forøvrig sitter jeg på Burger King på Oslo S og venter på toget til Moss. Jobbet i Helsinki og Stockholm to dager. (Jada Bitteliten, jeg vet jeg sa jeg skulle trappe litt ned. Har ihvertfall planlagt en kort dag imorgen).

 

Skal skumme igjennom tråden når jeg kommer hjem ikveld og se om jeg finner noen jeg kan utfordre videre.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig sitter jeg på Burger King på Oslo S og venter på toget til Moss. Jobbet i Helsinki og Stockholm to dager. (Jada Bitteliten, jeg vet jeg sa jeg skulle trappe litt ned. Har ihvertfall planlagt en kort dag imorgen).

:lol: noen ganger lurer jeg på hva som driver oss Svenning. Og når jeg går en tur i båthavna faller en liten brikke på plass :smiley:

Link to post
Share on other sites

:lol: noen ganger lurer jeg på hva som driver oss Svenning. Og når jeg går en tur i båthavna faller en liten brikke på plass :smiley:

Det er rart med disse små brikkene som stadig blir større ja ....

 

Etter et lite, Cognac-støttet søk, utfordrer jeg Saltkjelen til å bidra i denne tråden. Med hyppige båtbytter og nettop ny båt nå har han sikkert noe spennende å berette.

 

Saltkjelen!?

Redigert av Svenning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er rart med disse små brikkene som stadig blir større ja ....

 

Etter et lite, Cognac-støttet søk, utfordrer jeg Saltkjelen til å bidra i denne tråden. Med hyppige båtbytter og nettop ny båt nå har han sikkert noe spennende å berette.

 

Saltkjelen!?

 

Det var moro å bli utfordret.. :yesnod:

 

1: Hvilken var din første båt?

Min første ordentlige båt var en With Vital 15.. En båt jeg hadde mye moro med som jeg husker selv den dag idag.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

Pr. dags dato har jeg en fabrikkny, 2008 modell Meridian 341 Sedan.. Ble levert på Tirsdag faktisk.

3: Hvem er din drømmebåt?

Det er så mye fint ute på markedet at å plukke ut en konkret drømmebåt blir desverre for vanskelig. Ellers er det jo helt klart at det er enkelte båter som setter litt mer følelser enn andre. Hadde på ingen måte sagt nei til en Meridian 580 Pilothouse, Doral Alegria 50 eller Princess P50 bare for å nevne noen få..

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Jeg kunne klart meg med alle slags båttyper, men for meg er overnatting og bomuligheter viktig. Ergo faller skjærgårdsjeep og liknende båter for ut.

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Min verste opplevelse på sjøen var første helgen med min nye båt i 2006, en Doral Monticello. Tankmåleren stod på 3-kvart, men rett etter mossesundet (Båthavnen min var i Sonskilen) stoppet båten.. Ettersom jeg var ganske nærme land måtte jeg i all hast slippe dreggen - og den begynte selvfølgelig å krølle seg. Sakte men sikkert drev jeg inn mot en fjellside, vinket til flere båter, men enkelte fortsatte ferden videre og hilset pent tilbake. Fikk hjelp av en skjærdgårdsjeep som slepet meg inn til Kambo hvor jeg fikk luftet motoren og alt før jeg kunne dra videre inn til Sonskilen. Båten var altså gått tom for diesel. Etter denne erfaringen fyller jeg ALLTID tankene mine fulle etter bruk.

 

6: Hvorfor har du båt?

Har båt fordi jeg stortrives på sjøen. Jeg er født og oppvokst med båt og båt er derfor en viktig del av mitt liv. Absolutt ingenting kan måle seg med en dag på sjøen hvor alle forhold er tilrettelagt og kort sagt perfekt. Herlig!

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Det er definitivt Sonskilen, på en solid annen plass, Tønsberg. Son er ryddig, trivelig og har den fantastiske Sørlandsidyllen som tiltrekker meg. Alltid behagelig og avslappende å spasere i Son, samt spise på de hyggelige restaurantene med vanvittig god mat.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Min tre-ukers ferietur går er planlagt til Sverige. Turen skal faktisk forhåpentlighvis gjennomføres i år med mindre noe annet ikke dukker opp.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Jeg er så heldig at dette aldri har skjedd meg..

:wink:

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Det kan ikke bli andre enn min barndomsvenn som jeg har kjent gjennom hele livet. Har like god kontakt idag, så hvem jeg skulle hatt med er absolutt ikke vanskelig.. :smiley:

 

Uten at jeg har så gode kjennskaper til brukerne her inne velger jeg å utfordre Ben Sin (om han ikke allerede har blitt utfordret. OM han har vært utfordret tidligere, Die Sel - værsågod)

Link to post
Share on other sites

Hei Saltkjelen og takk for det.

Ben Sin er nå Østkyst Hustler. Det er vel ingen hemmelighet at jeg synes reglene i denne tråden var noe spesielle i starten, men jeg er selvfølgelig med.

 

1: Hvilken var din første båt?

Min første båt var en robåt i tre. Men den første ordentlige var en Fjord Olympic 21 fra 1971. En godt utnyttet 21 foter, med vekt på cabinplass fremfor cockpit. Den hadde vi glede av i flere år.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

I dag har vi en Bayliner 2855. En båt som passer oss veldig bra, og som vi er svært fornøyd med. Utrustet med alt som gjør lange opphold ombord behagelig og komfortabelt. Har ingen planer om å bytte ut den med det første.

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Jeg har drømt om den nye Beneteau Monte Carlo 32 noen netter….(!) Og også 37 foteren med samme navn. Blir nok med drømmen.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Plastsnekker og halvplanere designet og produsert i Norge på 80 tallet er vel det som tiltaler meg aller minst.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Gearwire havari rett sør for Drøbaksundet. Med BETYDELIG større fartøy enn oss på vei inn fjorden. Det gjorde ikke godt verken hos meg eller fruen….

 

6: Hvorfor har du båt?

Jeg har alltid elsket båter, og det passer meg perfekt for å koble av. Det er også vår måte å campe på. Jeg tror det ligger i blodet til nordmenn å ønske seg sin egen båt.

 

7: Hvor er din drømmehavn?

Har ingen spesiell drømmehavn.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Har aldri hatt så lang ferie til ett sted. Har vel knapt hatt så lang sammenhengende ferie heller, men i år går turen til Mandal, og det tror jeg blir flott!!

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Den første og hittil eneste skjedde i Svelvik. Skulle inn i havna bak Batteriøya, og var ikke klar over overrettmerkene. Jeg visste det var grunt og trangt, men ikke så grunt……… Den sterke strømmen ble vårt største problem. Takk til alle de som kjørte frem og tilbake i halvplan for å se på!!

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Da ville jeg heller ha blitt med på seilltur. Mannskapet skulle bestått av Mulligan, Lano 2, Gunga, hifo og Mouche. Det kunne blitt vannvittig moro tror jeg. Og dæven som vi skulle skravlet om kvelden!!!

 

Kan ikke se at vikers har blitt ”utfordret”, så vær så god!

Redigert av Østkyst Hustler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det. :smiley:

 

 

1: Hvilken var din første båt?

 

Min første var en jeg overtok etter min far - en Diana 19 fots plastsnekke fra tidlig 70-tall.

 

 

2: Hvilken båt har du i dag?

Idag er det en 52 kvm. krysser fra 1917 ved navn Aase II. Designet av Anker og bygget ved Jac. M. Iversens verft.

 

 

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

Har fryktelig lyst på en 12 meter R. Finnes ikke så mange av dem, og det vil nok ta noen år å finne rette objektet, men jeg leter så si ifra!!!

 

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Store skjærgårdsjeeper har jeg aldri skjønt poenget i... :wink: I motsetning til hva mange sikkert tror så er jeg åpen for plast (da helst etter fylte 70. :lol: )

 

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

For 30 år siden var jeg og min far ute i vår tresnekke på 17 fot (sørlandstypen) og med en gammel sleipner 5-7. Mye bølger og vind og eksosrøret gikk av helt inne ved manifoilen. Det var røykskyer og mye bråk, som satt lenge i en 8-åring. Heldigvis ikke farlig...

 

 

6: Hvorfor har du båt?

 

Frihetsfølelsen.

 

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

I en lun vik på svai helst uten andre mennesker i umiddelbar nærhet. Helst med kveldssolen i selskap med en god rødvik og Dan Brown.

 

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Vannet

 

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

Skulle hente en venninne på hytten hennes og hadde fått advarsler om mye skjær... kjørte på lodd og plotter i 1-2 knop, men klarte allikevel å gå på. Uproblematisk og greit rullet jeg bare av og fortsatte inn. Langkjølet blykjøl skal det litt til å ødelegge. :).

 

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Al Gore for å høre hvor mye han egentlig har i hodet, og ikke bare på manuset. :wink:

 

 

Gladiator har vel enda ikke fått sagt noe her, så kom igjen!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Takker for utfordringen, men dette var vanskelig, jeg skal gjøre så godt jeg kan.

 

1: Hvilken var din første båt?

Jeg har bestandig vært ved vannet hele sommeren og hatt tilgang på båter så kjøp av egen båt var ikke så viktig.

Men den jeg tror var først var en helt åpen notbåt på 28fot som jeg ikke fikk satt på vannet.

2: Hvilken båt har du i dag?

Wauquiez Gladiator 33 Seilbåt

3: Hvem er din drømmebåt?

Hans Cristian 42 står langt opp på lista.

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

Båt med påhenger.

5: Din værste opplevelse på sjøen?

Da svensken med Albin Vega traff meg klokkerent midt i stemmen i skagerak.

6: Hvorfor har du båt?

Fineste plassen en kan være på fritid,

7: Hvor er din drømmehavn?

Jeg leter litt ennå selv om jeg vet om mange fine plasser.

8: Din tre-ukers ferietur går til?

I fjor var det Skotland, i år snakker vi om Tyskland eller muligens tre vekor i Bohuslan.

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Husker ikke.

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Det må være å ha med en som muligens vurderer seilbåt og en får til en kjempefin seilas hvor alt stemmer.

Gildt å treffe nye folk.

 

Så utfordrer jeg "Mathilde"

Redigert av Gladiator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har vært fraværende fra BP i SVÆRT lang tid, ser at jeg har blitt utfordret i denne tråden av Droll bl.annet.

 

1: Hvilken var din første båt?

 

Min første båt var en 9 fots plastjolle av ukjent fabrikat, motoren var en 3.6 hester luftavkjølt Chrysler husker fremdeles at den kunne vekke døde.

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

I dag har jeg en Skibsplast Seamaster 18 fot fra 1964, samt et prosjekt som for øyeblikket mest samler støv, en 1965 Skibsplast Sportsmann De Luxe på 13 fot.

Sistnevnte er et prosjekt som jeg begynte på for 2.5 år siden. Pusler litt med den i blant, blir ferdig når den blir ferdig...

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

Vel, det må bli en Grand Banks 42 eller46 Europa, ikke den siste oppgraderte modellen. Det må bli den med treverk på!

Dette er den ulitimate drømmebåten, vel det er lov å drømme.

 

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Skulle til å si seilbåt, men det blir feil det er herlig å seile. Det må bli en skjærgårdsjeep, beklager til dere som liker slike båter, men den dekker ikke vårt behov

.

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

Vi var fire guttunger i en 13 fotsbåt, det var STORE dønninger i beryktede Kvåsefjorden.

Jeg var eier og fører vi var ute for å more oss i bølgene, båten ble tatt av en bølge og kastet i været.

Båten ble stående loddrett mot vinden, det varte og rakk følte vi før den la seg ned riktig vei. Det var utrolig flaks at det gikk godt! Vi hadde sannsynligvis omkommet hvis vi hadde landet med bunnen i været..

Vi prater om dette ennå vi fire, det er 30 år siden..

 

6: Hvorfor har du båt?

 

HOBBY! og følelsen av frihet.

 

7:Hvor er din drømmehavn?

 

Kjeltringholmen, greit for meg og familien.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

 

Blindleia.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

Husker ikke..grunnstøting sa du? Vel et par ganger det gikk bra.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Kona til Brad Pitt, husker ikke hva hun heter men hun er uimotståelig. KONA altså!!

 

Utfordrer Wicma

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

1: Hvilken var din første båt?

 

Pioner 8 med 4 hk drittmotor

 

2: Hvilken båt har du i dag?

 

terhi Microfun med 9.9 hk og Rana 22 plastsnekke

 

3: Hvem er din drømmebåt?

 

Nortech supercat 4600

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt?

 

Seilbåt

 

5: Din værste opplevelse på sjøen?

 

kollisjonskurs med en stor rib med en sjofør som ikke så hvor han kjørte var 2 meter fra han...

 

6: Hvorfor har du båt?

 

Båt er for meg selve livet og elsker å kjøre båt mer enn alt

 

7: Hvor er din drømmehavn?

 

Kragerø

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Kragerø har hytte der

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

 

opp på skjær med pioneren...

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

 

Kompisen min Håkon...eller Christiano Ronaldo...skulle hevet han på sjøen

 

 

 

 

sender pinnen videre til Dal-z

Link to post
Share on other sites

Har vært en del opptatt i det siste og fikk ved en tilfeldghet med meg i kveld at jeg i denne tråden har fått en utfordring. Takk for det Gladiator :smiley:

 

Vi får prøve da:

 

1: Hvilken var din første båt?

Jeg er vokst opp med hytte ved sjøen og båtliv. Ved brygga lå det forskjellige typer båter opp gjennom tiden. Familien hadde også en tre-seiler noen år. Den første båten jeg eide helt selv var en 24 fots firling. Det var en morsom båt på mange vis. Seilen var ikke originale og båten var overrigget så det holdt. Det kunne gi noen overraskelser. Ja jeg holdt faktisk på å kullseile båten ved en anledning :blush:

 

2: Hvilken båt har du i dag?

En Bavaria 32AC, 2003 modell. En båt jeg er godt fornøyd med, selv om jeg vet at den ikke er verdens beste.

 

3: Hvem er din drømmebåt?

Det kunne vært moro å eid en nyere HR i en passe størrelse. Det må innrømmes.

 

4: Hvilken båttype ville du ikke hatt

Tjaa. Jeg vet ikke. En rusten stålbåt kanskje. Er forøvrig skeptisk til trebåter. Ikke fordi jeg har noe å utsette på disse, snarere tvert om. Men jeg har rett og slett ikke tid.

 

5: Din værste opplevelse på sjøen

Har ikke så mange dårlige opplevelser på sjøen, men jeg har opplevd dårlig vær. Det gjør at jeg har stor respekt for værgudene og naturkreftene. Et par grunnstøtninger har jeg også hatt, eller snarere berøringer. Ellers har det vært mest fryd og gammen :smiley:

 

6:Hvorfor har du båt?

Jeg elsker sjøen og friheten ved å ha båt. Herlig.

 

7: Hvor er din drømmehavn

Det er så mange fine drømmehavner, syntes jeg. Ikke minst i Bamble skjærgården.

 

8: Din tre-ukers ferietur går til?

Sannsynligvis svenskekysten i juni.

 

9: Din første grunnstøtning. Hvordan var den?

Det er lenge siden, men jeg husker den godt. Hadde flere ombord og forsøkte å holde maska for ikke å lage engstelse og stress. Men inne i meg var jeg ikke fullt så rolig. En rask sjekk under kjølen viste at båten hadde tålt det.

 

10: Du kan ta med deg en person (utenom familien) på tur. Hvem blir det?

Jeg hadde ikke sagt nei til en båttur med Julia Roberts...for eksempel :blush:

 

 

Så vil jeg utfordre...........tja det vil jeg komme tilbake til :seeya:

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...