Jump to content

Øl og båtprat i Grenland 17.09.2013


Elmer

Recommended Posts

Forstår at vi nå går inn i en ny gledes-periode. Pinnekjøtt er jo deilig, og akkevitt er min favoritt drikk når vi snakker om pinnekjøtt, Jul og ribbe (deilig til masse annet også forresten). Den beste jeg noen gang har smakt, var en som kalles Reder-akkevitt. Denne blir fraktet en ekstra omgang over Ekvator, noe som gjør at den får litt mer av cherry smak en vanlig Linje Akkevitt (som kent, så blir Løten linje transportert på gamle cherryfat). Dette er en som kun ansatte pluss noen forretningsforbindelse hos Wilh.Wilhelmsen som får. Når jeg jobbet der, fikk jeg en slik som var aldeles nydelig. Dessverre var den så god at den forsvant med en gang. Dette klaget jeg over til en gammel stuert jeg traff i kantina, og han kom med følgende råd: Gå og kjøp en flaske Linje akkevitt, tapp av 5cl, hell på 5cl tørr Amontilado (eller annen tilgjegelig cherry), og vips, da har du kanskje verdens beste akkevitt.......

Link to post
Share on other sites

Den beste jeg noen gang har smakt, var en som kalles Reder-akkevitt. Denne blir fraktet en ekstra omgang over Ekvator, noe som gjør at den får litt mer av cherry smak en vanlig Linje Akkevitt (som kent, Dette klaget jeg over til en gammel stuert jeg traff i kantina, og han kom med følgende råd: Gå og kjøp en flaske Linje akkevitt, tapp av 5cl, hell på 5cl tørr Amontilado (eller annen tilgjegelig cherry), og vips, da har du kanskje verdens beste akkevitt.......

 

DDen vaaar snabløa gogogod, hikkkkkkkkkkkk.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Hei Hei Hei

 

Siden fotoapparat var greit for PR Fender, regner jeg med at han stiller uten klær som vanlig :lol:

 

Nå er det bare 33 timer igjen og nedtellingen pågår for fult (er det noen som har et tips på hvordan man får den klokka til å gå fortere :yesnod: ) Jeg skal ikke blande meg inn i veibeskrivelse for da trur jeg at, i følge PR Fender, dere aldri kommer frem :crazy:

 

:cheers: Skål på forhånd :drink:

Link to post
Share on other sites

Takker for en fin kveld med mange hyggelige Baatpassen folk, god stemning og mange fine historier.

 

Men ærilg talt Twend Brødre kunne ha godt av et besøk av den godeste Helstrøm. Dårlig service og cafeteriamat til nesten gourmetpriser.....etter et meget salt og flisetørt pinnekjøtt, som det forøvrig blei sakt fra om, uten at det blei gjort noe som helst forsøk på å rette det opp...svar fra servitør: Det skyltes en ekstra forrett og derfor måtte det ventes 5 minn ekstra på hovedretten ( Det var altså min feil for at jeg ikke hadde bestilt forrett i framkant :headbang: ) Etter den salte tørre maten blei det en del Farris til blodpris på meg.....Hva sies til 33 kr. 0.33cl glasset, når 1/3 av glasset var fyldt med is ( ja jeg kunne nok bedt om uten is ) Farrisen blei heldt fra 1 1/2 liters flaske...et raskt regnestykke tilsier en pris på mellom 150 - 200 kr. for flaska. :eek: Vi båtfolk skal flåes uansett hva vi skal ha :crazy: ......

Link to post
Share on other sites

Hei hei, takker for et hyggelig lag i går. Etter Twende la den harde kjerne til ved Stålpressa for ytterligere bunkering og rodde hjem i tykk havtåke og dårlig sikt med PR Fender på slep (vet ikke helt hvor han ble av :lol: ) ved stengetid.

 

 

Ps, er enig med Finn Erik om at maten ikke var helt på topp denne gangen :cryin:

Redigert av sarni (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, alle sammen!

 

Vil også gjerne benytte anledningen til å takke for en særdeles hygelig kveld i går :flag: Veldig morsomt at vi ble så mange, og å få mulighet til å treffe nye, hyggelige, nautiske bekjentskaper.

 

Når det gjelder maten, virker det som det var jeg ,som valgte juletallerken, som kom heldigst ut av hovedretten. Den var helt grei. La noen merke til lutefisken til fruen? Fisk, bacon og tilbehør forøvrig lå og badet i et par cm tykt lag med smør/fett! :eek:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...