Jump to content

Verdenspremiere på nye Bavaria 40 Cruiser


FRI

Recommended Posts

selv om dette er den 5 nye Bavariaen jeg kjøper så er det like moro hver gang.

Jeg må bare få lov til å gratulere deg så meget med nybåten når du får den.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fra fabrikk bestilte jeg.

Rulle stor med high tech pakke

Først bestilte jeg med D2 40 for det var det største motoralternativet til å begynne med, men så fikk jeg beskjed fra Tyskland at de nå kunne levere med D2 55 så da var ikke valget vanskelig.

Hadde nemlig den motoren i min forrige båt som var en 05 mod 38 cruiser ( makaløst bra trøkk i den motoren når du trengte det)

Full spinnakker utrustning med sleide på mast for parkering av spinn.bommen

Oppgradert lader (45amp)

Åpning i siderekke begge sider

Det var også en jubeleums pakke med på de første båtene til en hyggelig pris som jeg også bestilte med.

Den inneholdt

Autopilot ST 6002, C70 kartplotter, syrefaste kryssholt 6stk, safety pack og VHF kabling.

Rodkick

 

Kommer mest sannsynlig til å bytte ut C70 med en større så hvis noen vil kjøpe den så er det bare å si ifra.

 

Ettermontert så blir det Ilas vinsj bak

SE 100 baugthruster

Eber D5 varmer med utblås i alle rom og isolerte slanger.

Så mye batterier det er plass til

Ray VHF med håndsett ute

Fjernkontroll på badeplattformen bak har jeg også lyst til å montere, pluss at jeg har lyst til å finne på ett eller annet med noen vantette knapper slik at hvis en skulle falle i vannet så skal det gå an å kjøre ned plattformen.

Så hvis noen har noe forslag der så hadde det vært fint.

Sprayhood med syrefaste bøyler og griperekke

Cockpit kalesje

Triax TV/radio ant i mast, følger tråden her med TV i båt så litt usikker på hvilken tv det blir.

DVD og stereo

Håper å få plass til en E120 ute, er det plass så bestiller jeg den fra USA sammen med den store fjernkontrollen og rategyro til autopiloten( tror ikke den er med)

Batteri over våker ( tankmåler for batterier) får vel snakke med Joerg.

 

Dette er vel i grove trekk hva som blir av utstyr.

Vet av erfaring at det blir mer småtjafs etterhvert som strekkfiskbeskyttere noe mere avlastere å slik.

 

Har utstyrt alle mine Bavariaer ganske likt som denne her, og har aldri hatt noen som helst problem med å selge dem.

Dette er en skikkelig camping vogn til sjøs, med alt det som vi i familien har lyst på, og det er tydlig at det er mange andre som har samme oppfatning .

 

Vi bruker båten som en hytte på vannet, så da er disse båtene perfekt for oss.

Regatta suget får jeg dekket på andre (hottere)båter

Link to post
Share on other sites

Ser ut til å være grei utrustning dette for en feriebåt (hytte på sjøen) som du selv sier.... festet meg litt med SE100, har du fått noen pris på denne? vurderer samme dingsen selv i min 39..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Han lukter litt på 47? som han regner med kommer i år.

43'en kommer vel før 47'en vil jeg tro... men neppe til messen på Lillestrøm

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

For meg har det vært det hittil Baatsmann, har ikke tjent vannvittig med penger, men har kommet greit ut.

Så er det moro med nytt da, med utstyr og mye pling og plong.

Kan ikke du være snill å sjekke om det er den org gasshendelen fra VP som blir brukt.

Har du også en kontroll mont ved rattet/BB eller SB

Link to post
Share on other sites

Fikk fortalt at det var orginalt VP, normalt sitter det bryter for trim/tilt der. Hvis båtene ikke er utstyrt med dette, sitter det antakelig et deksel der.

 

Ellers er det også montert et ekstra panel på min båt for styring av wincsher, ekstra panel for thrustler.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Kan ikke du være snill å sjekke om det er den org gasshendelen fra VP som blir brukt.

Har du også en kontroll mont ved rattet/BB eller SB

Har også den orginale VP spaken hvor de har koblet Baugpropellen på trimbryteren. Selve hovedpanelet for baugtrusteren er imidlertid plassert nede på styrbord side ved rattet. Det synes jeg er litt knotete å komme til spesielt hvis du er litt stressa og må ha inn baugpropellen i en fei. Det er to knapper som må holdes inne samtidig for å legge den inn og det kan være litt knotete. Særlig fordi den ramler ut av seg selv etter fem minutter. Du oppdager derfor ikke før du skal bruke den at den ikke virker.

 

Ville passet på å få en mer sentral plassering av hovedpanelet for baugtruster dersom jeg kunne velge om igjen.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Ser ut til å være grei utrustning dette for en feriebåt (hytte på sjøen) som du selv sier.... festet meg litt med SE100, har du fått noen pris på denne? vurderer samme dingsen selv i min 39..

 

Veil pris på gamle SP 95 er 22500 inkl. mva

I prislista som kom i posten i dag er nye SE 100 priset til 23175,- inkl. mva, så prisen er ikke værst, men du kan helt sikkert få den rimligere. Monterte en slik i en Fairline 48 nylig, det virker som å være veldig bra varer.

 

 

FRI:

 

Ang. fjernstyring av badeplattform, så vil jeg tro at du kan koble slik at du kan styre ankervinsjen akter og plattformen på samme fjernkontroll hvis du kjøper en som er beregnet for to vinsjer. Det burde være en enkel sak.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med snart ny båt, høres spennende ut.. :cheers:

Så ut som om den kom til å bli spekket med utstyr, det meste du trenger regner jeg med?:P

 

Ang den badeplattformen så hørtes det tøft ut, og sikkert hjelpelig i situasjoner du nevnte.

Blir det samme konseptet som de har brukt på Grand banks da eller?

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny, flott båt. Et lite spørsmål til deg som skifter båt ofte. Er ikke det litt slitsomt også, utbedringer av barnesykdommer, montering av utstyr osv? Min drøm er en ny båt der alt er etablert riktig og fungerer. Jeg har ingen forventning om at det skal skje 1. året jeg har nye båten som kommer i april, men så er det kanskje mindre dill med en Bave...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hei Bjoris

 

Det høres sikkert veldig rart ut for enkelte her på BP at jeg ikke har hatt noe tull med båtene mine, men det er faktisk helt sant.

Det som jeg har tull med har faktisk vært VP, men det har jo vært ett kjent problem( ref immpeller og timeteller).

Vil selv kalle meg kanske så pettimeter når det gjelder båt, vil ikke at noe ikke skal være iorden så jeg har vært ganske så oppmerksom på om det har vært noe å sette fingeren på.

 

Når det gjelder det med å bytte båt ofte så er det egentlig bare tull, den forrige båten var super på alle måter.

Så lenge jeg ikke taper for mye på dette her, så synes jeg dette er vannvittig moro med nytt leketøy og masse pling og plong.

Det er jo ganske ok at min bedre halvdel også syns dette er moro.

Link to post
Share on other sites

Hvordan tenker du som har hatt noen nye båter å behandle den under, jeg ser form meg priming etter alle kunstens regler og ett lag hardt/glatt bunnstoff før ett lag med selvpolerende i en annen farge. Kan da bare vedlikeholde det ytterste laget årlig. Er imidlertid litt usikker på om seilbåten har nok fart i vannet til å gjøre seg nytte av selvpolerende.

Link to post
Share on other sites

Det høres sikkert veldig rart ut for enkelte her på BP at jeg ikke har hatt noe tull med båtene mine, men det er faktisk helt sant.

For enklte høres det nok rart ut ja, men for de fleste av oss som eier en slik båt så er det nok ikke rart..

 

Hyggelig å lese at du er godt fornøyd med båtene du har hatt og jeg tror du kommer til å blir like fornøyd med nyerhvervelsen... regner med jeg får se denne på messen på Lillestrøm

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått pris på en Vision 44 og har i den forbindelse noen spørsmål. Jeg går ut i fra at ekstrautstyrslisten er noenlunde likelydende for begge båter.

 

Ser du har valgt cockpit kalesje. Hadde du flere valg? Vision har 2 valg, hvorav den ene er ekstra lang. Jeg har ikke fått studere forskjellene i detalj, men du har kanskje fått sett nærmere på dette hvis samme gjelder din kommende båt?

 

Baugthrusteren som var med i tilbudet til meg tror jeg var en SP 95. Er det kun noe forskjell i skyvekraft, eller er det andre ting å legge merke til også?

 

Fin jubileumpakke de kunne levere, men synd med den "lille" C70'en som var med. Blir det handel, så blir det flere slike til salgs. Ekstrautstyret i tilbudet til meg utgjør over 25% av totalbeløpet, men da mangler det heller ikke noe.

Redigert av Akult (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...