Jump to content

Verdenspremiere på nye Bavaria 40 Cruiser


FRI

Recommended Posts

Skjønner ikke hvordan Are kan være fornøyd med egenskapene til en båt han ikke har prøvd, men han har sikkert rett.

 

Nye serien betyr ikke at han har seilt 40, men kan tenkes at det betyr 31 og 34. De er også i den nye serien.

Legge godviljen til Jeanneau. :wink:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Treverket og trearbeidet ser meget flott ut også på denne båten slik som på de andre Bavaria båtene... Liker også "døren" til salongen bra, dette er noe herk på min båt med to "plexi" luker som skal settes i et spor...

 

dette er fra omtalte båt. Den enkelte får gjøre sine vurderinger. Jeg finner en del å trekke her.

viewb40forpigg.jpg

 

Når det gjelder luken ned til salongen, har Dehler en smart patent der den leddede luken faller ned i en kasset når den ikke brukes. Dras opp igjen i tre posisjoner. Har ikke bilde av den. Veldig praktisk ift skiftende vær.

Redigert av Blanco (see edit history)

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Blanco: Enig i at det er litt å trekke for. Men det er mye smart òg som f.eks skuffene under køya. Det jeg ikke liker er generelle ting på bavaria som ikke er spesifikt på denne båten. eks. "liksom-tre" ved kartbordet og plasttaket med de mindre pene lysene som henger ned.

 

Når man har slik langsående bysse; hvordan lufter man under matlaging i regnvær?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Er enig i at dette "fake" treverket som Bavaria hadde i 06 og 07 modellene ikke var så pent, men ser nå at de er tilbake til de hvite plastdeklene rundt luker og vinduer... noe som etter mitt syn er penere, men det er med smaken som med baken, den er delt..

 

Det at "vinduene" slår innover er ikke noe sjakktrekk hverken ved matlaging i regnvær eller når ungene ikke har lukket de skikkelig, da lærer man det den harde veien... men det er en måte det også... Her kunne lewamt har funnet en bedre patent eller Bavaria kunne valgt en bedre underleverandør...

 

Ved matlaging i regnvær så kan det komme noen regndråper inn om man er skikkelig uheldig med vindretningen, da henger min kone bare opp et håndkle rund railingen i taket og vannet havner der, deretter henges denne til tørk... Det fungerte helt utmerket på ferien i drøye tre uker i fjor sommer hvor det regnet mere eller mindre kontinuerlig..

 

En finner rutiner for det meste ombord er min erfaring, og så lenge man ser løsningene og ikke problemene så går det meste som en drøm og livet er glede

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fri: Kjør på, flere bilder. Det er gøy å diskutere!! Og jeg er ikke ute etter å slakte båtkjøpet ditt. Syns det er en flott feriebåt. :cheers:

 

Sydvesten: Det med lufting/matlaging er vel en generell ulempe med langsgående bysse. Ikke et spesifikt bav-problem. "liksom-treet" er beholdt ved kartbordet. Lett å se.

 

Gunga din: Man skal ikke ligge ut i siden. Heller inn mot midten nærmere blondinen... Og mønstertilpassingen i treverket er noe som man velger bort ved kjøp av bavaria. FRI har gjort det valget og det må man jo respektere.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

... Og mønstertilpassingen i treverket er noe som man velger bort ved kjøp av bavaria. FRI har gjort det valget og det må man jo respektere.

jöss, det visste jag ikke.....skall fölge med bedre på timen :smiley: ........andre "volym-fabrikanter" grejjer ju dette!

 

sorry FRI, beklager!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Puuh dette tok tid, men her er det et knippe bilder, til forargelse for noen og til glede for andre.

 

 

 

p1200096_2.jpg

 

p1200097_2.jpg

 

p1200098_2.jpg

 

p1200102_2.jpg

 

p1200103_2.jpg

 

p1200106_2.jpg

 

p1200108_2.jpg

 

p1200109_2.jpg

 

p1200112_2.jpg

 

p1200113_2.jpg

 

p1200114_2.jpg

 

 

Nå må jeg jo si, at det er ikke alle løsninger på denne båten jeg er helt fornøyd med, men det får så være.

 

Tenker da på plassering av plotteren, jeg kommer til å kjøpe meg en E80 og sette den på en pod på bøylen på styrbord side, flytte C70 i en pod på BB side.( sorry jeannau da blir det ikke C70 på deg :wink:

 

Kjøpe en ny plate der C70 sto før og montere det ekstra håndsettet til VHF og holder for fjernkontrollen til autopiloten og et 12V uttak til søkelyset.

 

Grunnen til dette er at jeg liker å trykke å knote litt på plotteren under seilas, som feks flytte litt litt på skjermbilde og legge noen waypoints undersveis for å se hvor langt det er og hvilken kurs og sånne ting.

 

det tror jeg blir litt knotete hvis plotteren står der han står.

 

Det som også er litt fint er at på E80 så kan jeg få opp motordata som oljetemp, vanntemp og slike ting hvis jeg bare kjøper en liten (dingz) å setter på motoren. Noen som vet noe om dette???

 

 

Nå er det bare for alle og fyre løs.

 

Nå må jeg prøve å jobbe litt igjen( snart lunsj jo, da sitter jeg litt til da )

Link to post
Share on other sites

Siden jeg er ferdig med lunsjen så kan jeg sitte litte her nå og nyte bilder og en kaffekopp....

 

Heftet meg med to bilder som jeg vil diskutere litt rundt. Ser det er speil på døren til bb bad, det er bra... men er det blitt fyllingsdører nå og ikke massiv mahogny? Kan se slik ut på bildet eller er det øynenen som svikter

p1200103_2.jpg

 

Denne mønstertilpassningen er ikke bra i det hele tatt... Så dette er slett.... noe som gjerne bli ssom følge av at døren ikke luttes av samme plate... Så her er jeg helkt enig med de som hevder at det ikke godt nok...

p1200108_2.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

FRI

 

Du skriver om å montere 2 plottere. Se på hvordan Ocanis har gjordt. Den innbygningen som du har nede er lik, men svingbar.Bilde_av_akter,_2.jpg

 

Bilde av hvordan vår er satt. Der ser du en 120 satt i POD. Under rekke puten ser du også ett lite panel på SB side av pidestallen

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Puuh dette tok tid, men her er det et knippe bilder, til forargelse for noen og til glede for andre.

 

 

 

Nå må jeg jo si, at det er ikke alle løsninger på denne båten jeg er helt fornøyd med, men det får så være.

 

Tenker da på plassering av plotteren, jeg kommer til å kjøpe meg en E80 og sette den på en pod på bøylen på styrbord side, flytte C70 i en pod på BB side.( sorry jeannau da blir det ikke C70 på deg :wink:

 

Kjøpe en ny plate der C70 sto før og montere det ekstra håndsettet til VHF og holder for fjernkontrollen til autopiloten og et 12V uttak til søkelyset.

 

Grunnen til dette er at jeg liker å trykke å knote litt på plotteren under seilas, som feks flytte litt litt på skjermbilde og legge noen waypoints undersveis for å se hvor langt det er og hvilken kurs og sånne ting.

 

det tror jeg blir litt knotete hvis plotteren står der han står.

 

Det som også er litt fint er at på E80 så kan jeg få opp motordata som oljetemp, vanntemp og slike ting hvis jeg bare kjøper en liten (dingz) å setter på motoren. Noen som vet noe om dette???

 

 

Nå er det bare for alle og fyre løs.

 

Nå må jeg prøve å jobbe litt igjen( snart lunsj jo, da sitter jeg litt til da )

 

Gir et par kommentaret/spørsmål.

 

1. Badet ser veldig fint ut, men sjekk at det ikke er noen "vannfeller" der det er treverk. Jeg har dusjet ca 1200 ganger i min båt og treverket kan bli stygt hvis vann samler seg. Ser det er dusjforheng. Smart!.

2. Liker at gasshendelen er innfelt. Fremskritt! Men vinsjen på samme bildet; er den for nærme rattet til full omdreining med vinsjhåndtak?

3. Har sett at noen cockpitbord på 42 cr har eldes veldig fort. Hvordan er dette i forhold.

4. Er skapet i akterkabinen dypt nok til å henge finstasen?

5. Jeg liker veldig godt å slappe av i cockpiten med ryggen mot overbygget. Det går ikke an her. Er det noen andre tilsvarende slappe-av-stillinger i cockpiten?

6. El-panelet ser veldig hi-tech ut. Ser at også jeanneau har begynt å bruke slike på nye båter. Er de et fremskritt eller er blir det trangere på baksiden.

7. Skepsisen til badeplatformen er ikke så stor på denne båten som på 38 cr. Jeg syns den ser kul ut når den er nede.

 

Gratulerer med ny båt!

 

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Jeg ser den baatsmann

 

Tror ikke det er løsningen for meg, var innom tanken på å sette en POD oppe over ST 60 instrumentene, men så er det det med at jeg liker å trykke underveis å da synes jeg det blir for langt frem.

Har du et lit bedre bilde av det panelet ???? det hadde vært ille fint å fått sett åssen det så ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...