Jump to content

Verdenspremiere på nye Bavaria 40 Cruiser


FRI

Recommended Posts

Veil pris på gamle SP 95 er 22500 inkl. mva

I prislista som kom i posten i dag er nye SE 100 priset til 23175,- inkl. mva, så prisen er ikke værst, men du kan helt sikkert få den rimligere.

Har fått tilbud på SE 100 til kroner 18900,- inkl Mva... er vel neppe så mange andre steder den selges billigere vil jeg tro...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nei, det er kun selve "baugpropellen", tunnel og el-pakke med joystick kommer i tillegg

 

Bryterpanel: 843,-

Tunnell 185 mm 2298,-

Forlengelseskabel til bryterpanelet 15 m: 305,-

Hovedstrømbryter: 459,-

 

Totalt rundt 23000,-

 

Ellers så kommer jo batteri og et meter 95 kvadrat og litt annet kjafs, då dyrt blir det jo åkke som... antatt rundt 25-27 båtpenger når jeg gjør jobben selv, litt avhengig av hvilket batteri jeg velger... Siden alle min batteri er syrebatterier av ymse fabrikat så blir det nok et vanlig ventilregulert batteri vil jeg tro.. Kobler dette også inne på fjernkontrollen til vinsjen hvor jeg har to ledige kanaler som en ekstra "gadget"

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har du vurdert touch panel eller den du vrir på istedenfor joystick????

Har nemlig hatt begge og synes touchpanelet var mye bedre, ingen ting som hang seg fast.

 

Har fått tak i masse nye bilder, men de er selvfølgelig på jobben.

Har jo mye bedre tid til båt der en hjemme vettu

Link to post
Share on other sites

Har du vurdert touch panel eller den du vrir på istedenfor joystick????

 

Har jo mye bedre tid til båt der en hjemme vettu

Har ikke noen erfaring med hverken joystick eller touchpanel så jeg vet ikke.. kunne godt tenke med dette på gass/gear hendelen, men det er ikke så lett å få til på den spaken jeg har, men umulig er det selvsagt ikke... er jo en fordel siden jeg bare to armer...

 

Sender deg en IM med min mailadresse så kan du sende noen bilder av nybåten til meg, vilgjerne se.... Er vel ikke noe poeng å plage de som ikke liker dette her på forumet unødvendig..

 

Er enig med deg i at en her bedre tid til slike sysler på jobben... så gjør man noe vettugt der i allefall :lol:

 

Mulig touchpanel er bedre, men jeg legger opp en bryter på pidestallen slik at jeg kan slå av dette når det ikke er i bruk på en enkel måte for å unngå ubehageligheter..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt både joystick eller touchpanel, og syns førstnevnte var bedre. Betingelsen er selvfølgelig at den kan plasseres slik at man ikke dulter borti den.

 

Ellers er "aktiveringen" av styrestrøm for baugpropell noen forskjellig. Noen har bare en vanlig trykknapp som aktiviserer systemet - og det er aktivt inntil denne trykkes av igjen. Mens andre har et system som automatisk kobler bort styrestrøm etter noen minutter.

 

Sistnevnte liker jeg ikke. Når man plutselig finner ut at man trenger den, så har kanskje timeren slått den av, og den vil den ikke fungere før man igjen har aktivisert styrestrøm.

Link to post
Share on other sites

Blir spennende å se 40 live, jeg drar til Gøteborg messen. Har ikke sjekket om den stilles ut der. Blir spennende.

 

Ellers Sydvesten, har du fått noen med 39 til å måle hvor langt bak du skal innst. Hvis du får noen med 39 til å måle innvendig i forpigg, har du et greit utgangspunkt.

 

Tror begge må legge ut bilder. Ellers Sydvesten, her sparer du så mye penger på selvmontasje at Radaren blir gratis.

 

Har touchpanel og i gass/gearhendel. Bruker kun vippe-bryteren i hendelen. Gir også en veldig enkel manovering. 1 hånd på ratt og 1 på hendel. Optimalt.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke samme hendelen på den nye 40 fotern som du har på din baatsmann, så desverre så får jeg ikke montert thrusteren der.

Så da går jeg enten for touch eller den du vrir på.

Etter de opplysningen jeg har fått så skal den stilles ut der.¨

Har akkurat bestilt hotellrom for hele familien i Gt.borg nå, vi kjører ned tidlig på Lørdag så at fruen får handlet ifra seg og far kan sette seg på en pub :cheers: og ungene kan spise is.

Så bruker vi Søndagen på messa.

 

Bilder kommer i morgen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Er messen i Gøteborg til helgen da?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder... liker skuten jeg da... men er ikke helt nøgd med at de har fjernet et par-tre skap... det er ikke flusst av skapplass i min..... og micoren tar jo også plass... det betyr at det er fjernet 3 skap i forhold til 39'en men et er kompensert med skap mellom sittegruppen og "mastebjelken"...

 

Treverket og trearbeidet ser meget flott ut også på denne båten slik som på de andre Bavaria båtene... Liker også "døren" til salongen bra, dette er noe herk på min båt med to "plexi" luker som skal settes i et spor... Tror jeg skal sjekke om jeg kan kjøpe samme "dører" til min båt som den 40'en har ..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kjempetøff båt.

 

En ting jeg ville tenkt på. Ved seiling i litt røft vær ville jeg ha fått laget en plexiglass-dør ned til salong. Snakket med Are om dette. Jeg tror han har ideer om dette. En enkel løsning.

 

På SB side har du en koppholder, den er fjernet hos meg. Det har blitt montert et touchpanel for thrustler og ankerwinch.

Design by LP Yachts :wink: .

 

Dette blir morsomt, en fantastisk følelse å vente på ny båt

 

 

RED enig at plexiglassdørene er noe herk, å sette på/av. Men i litt skikkelig vær kan det være greit å ha dem.

Sånn i tilfelle.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

men alt kan ikke være perfekt heller :wink:

Det er ikke langt unna i allefall etter mitt syn....

 

Jeg lurer på å sette inn en Dicinson ovn mellom "masten" og sittegruppen, men det betyr at jeg bygge om sittegruppen litt da... men det er neppe noe heksekunst vil jeg tro... trenger god varme i båten på vinteren....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er ikke langt unna i allefall etter mitt syn....

 

Jeg lurer på å sette inn en Dicinson ovn mellom "masten" og sittegruppen, men det betyr at jeg bygge om sittegruppen litt da... men det er neppe noe heksekunst vil jeg tro... trenger god varme i båten på vinteren....

 

Hva med å legge gulv-varme.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Båten ser grei ut. Men jeg sliter med å se hva som er nytt i forhold til 39'en. For meg ser det ut som en 39cr med cockpiten til 42cr. Forsåvidt en fin oppgradering det. Og skapet over byssa ser jo så grunt ut. Er det til å lagre tre og tre osteskiver på høykant? Dører i nedgangsluken ser fint ut på messe men har lite å gjøre i en havgående båt. Alt i alt ser båten ut som en fin feriebolig med litt lite stueplass. Håper du vil trives med den.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

jeanneau

Som alltid like overstrømende positiv, tror ikke dette kvalifiserer til en billig C70 men,men.

Er enig med deg at noe av stueplassen i byssa er blitt borte, men nå er jeg mest glad i smøreost og de på tuber så de skal vi nok få "klemt" det inn ett sted(tog du han).

Det med pullere i syrefast er med i den jub.pakka som de har hatt nå en periode, det er ikke std.

Det er også ny type pullere

 

Nå får dere alle ha en fantastisk god natt, og drøm om sommer og sol og en fin seilvind i den båten vi har valgt og har glede av.

Link to post
Share on other sites

Synes båten ser pen ut. Snakket med Are W, han er godt fornøyd med egenskapene med nye serien. Blir spennede å høre når du har fått prøvet den på vannet.

 

Har du flere bilder, så sleng de ut.

 

PS Jeanneau, er litt sår etter att en "mindre Bavaria" slo han i regattaen. :wink:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Båten så flott ut. men hva synes dere om plasseringen av landstrøm inntaket?

Litt utsatt for snubling, kanskje. I min båt er inntaket "inne" i et stuerom. Ser at bavaria har det utendørs. Men jeg vet ikke om noen som har hatt problemer med det, så det funker vel fint?

 

jeanneau

Som alltid like overstrømende positiv, tror ikke dette kvalifiserer til en billig C70 men,men.

Er enig med deg at noe av stueplassen i byssa er blitt borte, men nå er jeg mest glad i smøreost og de på tuber så de skal vi nok få "klemt" det inn ett sted(tog du han).

Jeg syns jeg var positiv, jeg. Den har jo den viktigste forbedringen til 39'en, nemlig cockpiten. Jeg kan være kritisk til min egen òg, jeg... F.eks så er putene mine i salongen ikke spesielt gode. (ser du?)

 

Synes båten ser pen ut. Snakket med Are W, han er godt fornøyd med egenskapene med nye serien. Blir spennede å høre når du har fått prøvet den på vannet.

 

Har du flere bilder, så sleng de ut.

 

PS Jeanneau, er litt sår etter att en "mindre Bavaria" slo han i regattaen. :wink:

Skjønner ikke hvordan Are kan være fornøyd med egenskapene til en båt han ikke har prøvd, men han har sikkert rett.

 

Jeg er fornøyd med at det kommer nok en bavaria på fjorden som vi kan seile forbi... :smiley:

 

Jeg er sikker på at FRI kommer til å bli fornøyd med båten.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...